W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Technika jazdy

Moderator: Tomek

genLODOWAmk2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: czw lis 13, 2008 22:59
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: genLODOWAmk2 » śr maja 09, 2012 09:31

zgadzam się w pełni... i przy eko-jeździe jeszcze nie przyśpieszać gwałtownie...
jak jeszcze miałem golfa to na lpg mu dusiłem po mieście po 5-5.5tys obr na 1 i 2 biegu, spalanie mialem pół litra wieksze niz "normalnie".....
trzeba wmiare dynamicznie przyspieszac do danej predkosci i ją utrzymywac jak najdluzej ....

teraz mam yarisa 1.3 i jadac przepisowo, hamujac biegami, przyspieszajac dynamicznie do 80-90km/h, spaliłem 10.5l benzyny na 248km co daje 4.2l benzyny na 100 ( wynik jak w TDI....)


był golf 2 1.3.....

Awatar użytkownika
Acid55555
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz paź 23, 2011 18:02
Lokalizacja: Mińsk Maz/Dobre
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: Acid55555 » śr maja 09, 2012 22:45

a co z jazdą na tempomacie? wtedy prędkość elegancko utrzymuje, można jeszcze prędkość zwiększać. nie ma jakiegoś przypadkowego mocnego depnięcia w pedał gazu więc i chyba spalanie mniejsze



ForeCast
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: pt sie 21, 2009 22:18
Lokalizacja: Mrągowo/Warszawa

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: ForeCast » śr maja 09, 2012 23:01

To też jest jakieś rozwiązanie, ale przy naszym stanie dróg(zawalidrogi, traktory, rowerzyści itd.) rzadko kiedy się go używa - lepiej przełączyć MFA na chwilowe spalania i tym się sugerować przy jeździe


Mój Golf:viewtopic.php?f=88&t=485892
Kupię zderzak przedni do Golfa mk3 w kolorze LP3G

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: KamilP » śr maja 09, 2012 23:29

U nas tempomat.. Niewiele dróg na to pozwala, a i warunki często nie do przyjęcia dla tempomatu.. Ale spalanie pewnie by bylo (zależnie od obrotów) najmniejsze, bo jazda właśnie jest równa, bez przyśpieszeń i hamowań. Tylko jeszcze ciekawe przy jakiej prędkości samochodu i prędkości obrotowej silnika najmniejsze spalanie jest.. Ale to każdy silnik praktycznie inaczej



ForeCast
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: pt sie 21, 2009 22:18
Lokalizacja: Mrągowo/Warszawa

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: ForeCast » śr maja 09, 2012 23:35

Większość samochodów z 5 biegową przekładnią ma tak zestopniowane przełożenia skrzyni biegów, żeby najmniejsze spalanie było otrzymywane przy ok 80-90km/h, wtedy jest najlepszy współczynnik przebytego dystansu do zużytego paliwa. Trochę inaczej jest w skrzyniach 6-biegowych - tam ta prędkość jest trochę wyższa, ale też w granicach 100km/h, a jest ona ograniczana głównie przez opory powietrza


Mój Golf:viewtopic.php?f=88&t=485892
Kupię zderzak przedni do Golfa mk3 w kolorze LP3G

Awatar użytkownika
Acid55555
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz paź 23, 2011 18:02
Lokalizacja: Mińsk Maz/Dobre
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: Acid55555 » śr maja 09, 2012 23:38

ja niestety nie mam komputera pokładowego, a lubię sobie czasem ostro depnąć. widząc spalanie pewnie bym tego nie robił :kac:



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: KamilP » śr maja 09, 2012 23:50

ForeCast pisze:Trochę inaczej jest w skrzyniach 6-biegowych - tam ta prędkość jest trochę wyższa, ale też w granicach 100km/h, a jest ona ograniczana głównie przez opory powietrza
Sporo w tym przypadku pewnie zależy od mocy silnika, wiadomo więcej mocy to łatwiej te opory powietrza pokonać



ForeCast
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: pt sie 21, 2009 22:18
Lokalizacja: Mrągowo/Warszawa

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: ForeCast » czw maja 10, 2012 00:20

Pokonać to jedno, ale przeciwstawiać się im cały czas to drugie. Trzeba pamiętać, że opory powietrza rosną wraz z kwadratem prędkości, więc nawet teoretycznie mała zmiana prędkości o 20km/h zwiększa opór powietrza o bardzo dużą wartość. Dlatego przy walce o małe zużycie paliwa przy dużych prędkościach nie liczy się moc silnika, lecz współczynnik oporu powietrza auta


Mój Golf:viewtopic.php?f=88&t=485892
Kupię zderzak przedni do Golfa mk3 w kolorze LP3G

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: KamilP » czw maja 10, 2012 10:58

ForeCast pisze: ale przeciwstawiać się im cały czas to drugie.
Noo o to mi chodziło :bajer:



Matifcb
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: czw sty 12, 2012 15:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: Matifcb » pt maja 11, 2012 02:48

Witam dzis jezdzac golfikiem 4 1.6 SR zastanawialem sie do ilu go krecic obrotow. Mam gaz LPG nie wiem czy to tez wplywa na wysokosc. Przewaznie go zmieniam na 2500-2700. Nurtuje mnie jedna rzecz - dolna granica obrotow. Przy ilu obrotach zrzucac na nizszy bieg ( podobno jak sie jezdzi na zbyt niskich to wiadomo auto trzeba rozbujac moze podlawic i podobno moze wiecje tez brac ) CHcialbym sie dowiedziec wlasnie o te gorna i glownie dolna granice obrotow ;)


Bayern ist Meister

Awatar użytkownika
czarekcw
kierownik kibla
kierownik kibla
Posty: 2111
Rejestracja: ndz lip 17, 2011 21:28
Lokalizacja: Mrągowo / Emsburen DE

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: czarekcw » ndz maja 13, 2012 02:24

Matifcb pisze:. Mam gaz LPG
Nie patrzyłbym na ekonomiczną jazdę bo już masz najtaniej przebyte km autem jak się da (pomijając hybrydy i auta elektryczne) :hmm:
kolkinson pisze:Co do obrotów 2,5 tys max 3tys i nie ma tragedii ze spalaniem ;]
Niby tak to ma być przy zmianie z niższego biegu na wyższy w SR. Ja jak hamuję silnikiem to ok 1500 obr i zmieniam na niższy, jak przyśpieszam to różnie (zależy od mojego humoru, silnik jest rozgrzany): czasem 2500obr i bieg w górę a czasem i ponad 4000 obr i wtedy zmiana. MFA nie mam ale też nie mam zamiaru jakoś zmieniać swojego stylu jazdy jaki mam wypracowany (np mój ojciec przy zakręcie 90 stopni ma 4 bieg a ja mam 3 przy podobnych prędkościach- 50 lub 60km/h, obszar bez ograniczeń i poza terenem zabudowanym).


Mój MK4 AKL "BASIS" http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=413429" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Kondzio
Forum Master
Forum Master
Posty: 1543
Rejestracja: sob maja 15, 2010 21:54
Lokalizacja: Góra

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: Kondzio » śr maja 23, 2012 18:05

A ja kręcę samochód do 2200 obrotów na prostej drodze i zmiana biegu. Jesli wjężdzam pod wzniesienie to kręce go już do 2400-2600 i go tak trzymam, dopóki wzniesienia nie pokonam. Nie chce go zamulać niskimi obrotami ;-)
A na prostej drodze na 5 biegu staram sie utrzymywać prędkość 85-90km/h.


mkIII: viewtopic.php?f=88&t=460254&p=5542641#p5542641" onclick="window.open(this.href);return false;
mkIV: viewtopic.php?f=89&t=563488" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
AndrzejS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt lut 07, 2012 10:20
Lokalizacja: Piekary Śląskie

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: AndrzejS » czw maja 24, 2012 11:08

Co to jest za okreslenie "zamulanie silnika niskimi obrotami" ?
Silnik sie nie uczy, nie ma pamięci. Ma sterownik , mapę i działa według ściśle określonych parametrów.

Jazda "eco" czyli taka która ma im dać oszczędność w paliwie generalnie polega na szybkim przespieszaniu dążąc do możliwie najwyższego biegu a później w miarę możliwości do jak najoszczędniejszego operowania gazem, przewidywaniu potrzeby hamowania, innymi słowy trzeba jeżdzić płynnie prawie flegmatyczanie. Osobiście lubię dynamiczną jazdę ale potrafię się zmusić do jazdy w trybie "eco" i widzę różnicę. Na podstawie MFA na odcinku 50 km który pokonuję coddziennie potrafię w trybie "eco" wyciągnąć średnią 6,9 - 7,0 l na 100km a jadąc dynamicznie oscyluję w granicach 9,8 - 10,0 różnica czasowa wynosi na tych 50 km w obu trybach niecałe 5min.

Wracając do zamulania ...to bronię się przed tym ciągnąc od czasu do czasu 4,5 tys obr licząc że wydmucham zbierający się nagar w silniku i układzie wydechowym.



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: KamilP » czw maja 24, 2012 12:17

AndrzejS pisze:Silnik sie nie uczy, nie ma pamięci. Ma sterownik , mapę i działa według ściśle określonych parametrów.
No tak pamięci nie ma, ale pojeździj sobie takim trybem dłużej dieslem z turbo VNT to zobaczymy
AndrzejS pisze:Wracając do zamulania ...to bronię się przed tym ciągnąc od czasu do czasu 4,5 tys obr licząc że wydmucham zbierający się nagar w silniku i układzie wydechowym.
Takie coś może i coś da, ale.. chyba nie za dużo. Chociaż jak siostry Forda w benzynce tak przeciągnąłem to jakoś lepiej chodził, żwawszy był. Ale tam już parownika prawie nie było..



ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika jazdy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości