Ja jak jezdzilem na zimowkach na r15/195/65 mialem duzo lepsze przuspieszenie i vmaxa
niz jak teraz jezdze na r17/225/45.
straty mocy - ile kg to KM ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Majiic, nie no panowie nie odbiegajcie od tematu!
kolega pytał o tą samą oponę na takiej samej feldze, tyle ze wykonanej z alu albo stali , zeby była jasnoswc to np na feldze 15x7...otoż zauwazalnej roznicy w przyspieszeniu nie bedzie
[ Dodano: Sro Lip 19, 2006 18:28 ]
a Vmaxa miales mniejszego tylko przez opór toczenia jaki stawia opona 225, jakbys mial 17 cali kola i szerokosc 195 to by poleciał szybciej.....
a tak na marginesie to polecam ci przejscie na węższe na zime, znacznie poprwi ci sie prowadzenie na śniegu i lodzie,ale to temat na osobną rozmowę
kolega pytał o tą samą oponę na takiej samej feldze, tyle ze wykonanej z alu albo stali , zeby była jasnoswc to np na feldze 15x7...otoż zauwazalnej roznicy w przyspieszeniu nie bedzie
[ Dodano: Sro Lip 19, 2006 18:28 ]
a Vmaxa miales mniejszego tylko przez opór toczenia jaki stawia opona 225, jakbys mial 17 cali kola i szerokosc 195 to by poleciał szybciej.....
a tak na marginesie to polecam ci przejscie na węższe na zime, znacznie poprwi ci sie prowadzenie na śniegu i lodzie,ale to temat na osobną rozmowę
a miales okazje kupic stalówki 9 calowe...bo ja szczerze mówiac nie spotkalem sie z takimi...a z alu oczywisciesas_gti pisze:na pewno nie jesli mowimy o tej samej oponie...exec pisze:czy ktos kto ma alusy odczul roznice w przyspieszeniu max V po przesiadce ze stalowych?
ćwikła ty nie porównuj swoich 17 czy tam innych do 15....felgi stalowe mozna kupic takie same jak aluchy, przeciez kupujac nowe auto w salonie decydujesz czy ma miec np stalowki czy alu za dopłata, a rozmiar ten sam zostaje
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
czytaj dokładnie
jasna sprawa ze dla kazdej felgi stalowej jest zamiennik z alu ale nie odwrotnie.....chyba nie ma sensu robic np felg 22 calowych ze stali bo kto by je kupił niby i do czego?? tylko ze caly czas twierdze ze nie o to kolega pytał i nie o to w tym temacie chodzi wiec skoncz mzoe temat mega alufelg.
jasna sprawa ze dla kazdej felgi stalowej jest zamiennik z alu ale nie odwrotnie.....chyba nie ma sensu robic np felg 22 calowych ze stali bo kto by je kupił niby i do czego?? tylko ze caly czas twierdze ze nie o to kolega pytał i nie o to w tym temacie chodzi wiec skoncz mzoe temat mega alufelg.
- Kowal_
- płk Gleba
- Posty: 1732
- Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: VW Passat CC
- Silnik: CCZA
panowie, ale chyba o czymś zapomnieliście... decydujące znaczenie w przypadku dociążania samochodu i jego strat nie mają konie mechaniczne a Nm... Auto o mocy 150KM i 250Nm (dane z kosmosu) bedzie miało więcej strat niż auto z 130KM i 280Nm...
bo to moment obrotowy ma decydujące znaczenie tutaj, a nie moc.
bo to moment obrotowy ma decydujące znaczenie tutaj, a nie moc.
masa nieresorowana ma oczywiscie wpływ na przyspieszenieMajiic pisze:Ja jak jezdzilem na zimowkach na r15/195/65 mialem duzo lepsze przuspieszenie i vmaxa
niz jak teraz jezdze na r17/225/45
http://www.tuning.info.pl/artykuly.php?id=179
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 100 gości