Halogeny LED
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP
Halogeny LED
Witam,
Chciałem zapytać czy ktoś z was próbował już instalować zamiast żarówek halogenowych o żółtej barwie, żarówkami o wyższej temperaturze pracy, bardziej przypominającymi kolor ksenonu. W stanach są dostępne m.in. żarówki firmy USP. U nas znalazłem tylko coś takiego http://www.oswietlenia.com/zarowka-halo ... ed-h8.html. Jakieś opinie?
Chciałem zapytać czy ktoś z was próbował już instalować zamiast żarówek halogenowych o żółtej barwie, żarówkami o wyższej temperaturze pracy, bardziej przypominającymi kolor ksenonu. W stanach są dostępne m.in. żarówki firmy USP. U nas znalazłem tylko coś takiego http://www.oswietlenia.com/zarowka-halo ... ed-h8.html. Jakieś opinie?
- Dj Darecki
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2252
- Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
- Lokalizacja: NEB-raska
- Kontakt:
Halogeny LED
Ale po co ci diody świecące prawie na niebiesko?
Ilością światła to mają daleko do halogenów , chyba mogą być tylko jako postoje .....
Ilością światła to mają daleko do halogenów , chyba mogą być tylko jako postoje .....
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]
[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]
[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]
Re: Halogeny LED
Nie chodzi właśnie o sam efekt wizualny. Kolor niebieski ma być konsekwencją wyższej temperatury świecenia, a co za tym idzie lepszego oświetlenia drogi. Pytanie czy ty LEDy świecą co najmniej tak dobrze jak halogenyDj Darecki pisze:Ale po co ci diody świecące prawie na niebiesko?
Ilością światła to mają daleko do halogenów , chyba mogą być tylko jako postoje .....
- Dj Darecki
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2252
- Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
- Lokalizacja: NEB-raska
- Kontakt:
Re: Halogeny LED
Niebieski nie świeci dalej .gacekk87 pisze:Nie chodzi właśnie o sam efekt wizualny. Kolor niebieski ma być konsekwencją wyższej temperatury świecenia, a co za tym idzie lepszego oświetlenia drogi. Pytanie czy ty LEDy świecą co najmniej tak dobrze jak halogenyDj Darecki pisze:Ale po co ci diody świecące prawie na niebiesko?
Ilością światła to mają daleko do halogenów , chyba mogą być tylko jako postoje .....
Te ledy nie świecą nawet 1/10 tego co halogen 55 w .
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]
[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]
[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]
Re: Halogeny LED
Kolor jest pochodną temperatury, dlatego ksenony dające więcej światła od zwykłych żarówek mają niebieskawy kolor.Dj Darecki pisze:Niebieski nie świeci dalej .gacekk87 pisze:Nie chodzi właśnie o sam efekt wizualny. Kolor niebieski ma być konsekwencją wyższej temperatury świecenia, a co za tym idzie lepszego oświetlenia drogi. Pytanie czy ty LEDy świecą co najmniej tak dobrze jak halogenyDj Darecki pisze:Ale po co ci diody świecące prawie na niebiesko?
Ilością światła to mają daleko do halogenów , chyba mogą być tylko jako postoje .....
Te ledy nie świecą nawet 1/10 tego co halogen 55 w .
Znalazłem żarówki Philips BlueVsion, ale niestety nie ma ich w typie H8
Halogeny LED
Rozwiń proszę, bo wydaje mi się to skrajnie śmieszne. Sugerujesz że żarówka z niebieskim filtrem zaświeci mocniej niż żarówka bez takowego?gacekk87 pisze:Kolor jest pochodną temperatury, dlatego ksenony dające więcej światła od zwykłych żarówek mają niebieskawy kolor.
- Dj Darecki
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2252
- Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
- Lokalizacja: NEB-raska
- Kontakt:
Halogeny LED
A widziałeś jak świeci żółty xenon ?gacekk87 pisze:Kolor jest pochodną temperatury, dlatego ksenony dające więcej światła od zwykłych żarówek mają niebieskawy kolor.
W przypadku xenonów nie kolor świadczy o tym że świecą mocniej od zwykłych żarówek ...
Ps. poczytaj sobie trochę o xenonie
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]
[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]
[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]
Halogeny LED
Nie chodzi mi o żadne filtry na żarówkach, tylko żarówki działające w temp ok 3000 K, o ile się nie mylę
Halogeny LED
Na razie to nikt nie rozumie raczej o czym piszesz... więc obstawiam że się mylisz.gacekk87 pisze:o ile się nie mylę
Halogeny LED
Kolega pomylił barwę temperatury z temperaturą działania żarówek i w ogóle wszystko pomieszał.
TEmperatura xenonu określa jego barwę a nie temp. w jakiej pracuje. Barwa o temp. 3000K to żółty, 5500 to światło dzienne, 6000 to światło z lekką niebieską poświatą, 8000K to światło niebieskie.
Dodatkowo każde źródło światła świeci z pewną mocą - żarówki halogenowe około 1400 - 1500 lumenów (najbardziej popularne modele w EU). Xenony przy barwie 4300 około 3200 lumenów. Cudo które pokazałeś w skrajnych warunkach (piekące się diody) może osiągnąć nawet 270 lumenów, z tym że pewnie ich barwa oscyluje w granicy 6000 - 8000K co powoduje że nic nie zobaczysz, bo światło o tej barwie silnie pochłaniają czarne rzeczy typu asfalt.
Żarówka typu Blue Vision to bajer o kan tyłka rozbić - świeci niby trochę lepszym kolorem, ale tylko w nocy ?(zmiana jest tak znikoma) , ale w nocy gorzej widać, cena do jakości stanowczo za wysoka - lepiej wydać kasę na zwykłe podkręcone żarówki tupu +90% - bynajmniej w nocy coś widać.
TEmperatura xenonu określa jego barwę a nie temp. w jakiej pracuje. Barwa o temp. 3000K to żółty, 5500 to światło dzienne, 6000 to światło z lekką niebieską poświatą, 8000K to światło niebieskie.
Dodatkowo każde źródło światła świeci z pewną mocą - żarówki halogenowe około 1400 - 1500 lumenów (najbardziej popularne modele w EU). Xenony przy barwie 4300 około 3200 lumenów. Cudo które pokazałeś w skrajnych warunkach (piekące się diody) może osiągnąć nawet 270 lumenów, z tym że pewnie ich barwa oscyluje w granicy 6000 - 8000K co powoduje że nic nie zobaczysz, bo światło o tej barwie silnie pochłaniają czarne rzeczy typu asfalt.
Żarówka typu Blue Vision to bajer o kan tyłka rozbić - świeci niby trochę lepszym kolorem, ale tylko w nocy ?(zmiana jest tak znikoma) , ale w nocy gorzej widać, cena do jakości stanowczo za wysoka - lepiej wydać kasę na zwykłe podkręcone żarówki tupu +90% - bynajmniej w nocy coś widać.
Re: Halogeny LED
OK wielkie dzięki za infoskaktus pisze:Kolega pomylił barwę temperatury z temperaturą działania żarówek i w ogóle wszystko pomieszał.
TEmperatura xenonu określa jego barwę a nie temp. w jakiej pracuje. Barwa o temp. 3000K to żółty, 5500 to światło dzienne, 6000 to światło z lekką niebieską poświatą, 8000K to światło niebieskie.
Dodatkowo każde źródło światła świeci z pewną mocą - żarówki halogenowe około 1400 - 1500 lumenów (najbardziej popularne modele w EU). Xenony przy barwie 4300 około 3200 lumenów. Cudo które pokazałeś w skrajnych warunkach (piekące się diody) może osiągnąć nawet 270 lumenów, z tym że pewnie ich barwa oscyluje w granicy 6000 - 8000K co powoduje że nic nie zobaczysz, bo światło o tej barwie silnie pochłaniają czarne rzeczy typu asfalt.
Żarówka typu Blue Vision to bajer o kan tyłka rozbić - świeci niby trochę lepszym kolorem, ale tylko w nocy ?(zmiana jest tak znikoma) , ale w nocy gorzej widać, cena do jakości stanowczo za wysoka - lepiej wydać kasę na zwykłe podkręcone żarówki tupu +90% - bynajmniej w nocy coś widać.
Halogeny LED
skaktus, wszystko idealnie rozjaśnił (nie pierwszy zresztą raz ), ale z jednym się nie zgodze:
Korzystam z tungsram sportlight - światła nawet w dzień są wyraźnie bielsze, a z racji teoretycznego +50% (w jednym punkcie pomiarowym ) świecą moim zdaniem (subiektywnie) lepiej niż philipsy premium jakie miałem poprzednio.skaktus pisze:Żarówka typu Blue Vision to bajer o kan tyłka rozbić
Halogeny LED
Barwa nieco bielsza, ale moim zdaniem jednak wolę mieć bardziej żółto przed autem ale za to więcej światła +50% jak sam pisałeś - w 1 punkcie pomiarowym. Z tungsramów sam korzystałem, ale nie było to to, czego bym oczekiwał. Ale jak sam pisałeś - ocena subiektywna dla każdego jest inna - w sumie każdy nieco inaczej widzi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości