zimą owszem...nie przy obecnych temperaturach - ten silnik się przegrzewa...wielblad2 pisze:dolny wąż powinien być zimny lub chłodny
Zimą, kiedy silnik ma problem ze złapaniem temperatury roboczej to termostat ma mu w tym pomóc...i wtedy dolny wąż ma być zimny, bynajmniej nie może być ciepły dopóki silnik się nie nagrzeje
Latem gdyby dolny wąż miał być zimny, to po co mi chłodnica i wentylatory na niej skoro termostat nie puszcza obiegu na chłodnicę ?? Latem termostat otwiera się po kilku minutach i dalej robotę wykonuje termowłącznik na chłodnicy, wentylatory i sama chłodnica. Gdyby termostat nie puścił to moment by się płyn zagotował.
tzn że termostat puszcza prawidłowo...mógłbyś go wyciągnąć, silnik dalej by się grzał bo nie tu leży przyczyna.piotrekgal pisze:tylko moze wspomne jeszcze raz, przy ok 85*C mam dolny ciepławy ale nie gorący, jak ponad 90*C to dopiero robi sie goracy, to moze wlasciwe jest? gorzej chyba gdyby dolny byl goracy przy tych 85*C.
to że stojąc w korkach temperatura idzie w górę to normalne...w upalne dni jak stoję w korku to co chwilę wentylatory się załączają. Sprawdź przy jakiej temperaturze załączają się u Ciebie - może czujnik w chłodnicy załącza je zbyt późno? Pytanie też czy silnik nie nagrzewa się zbyt szybko, bo może jest problem mechaniczny typu pompa wody...
Termostat zostaw w spokoju, mógłby być powodem grzania się silnika gdyby się nie otwierał...ale ten się otwiera. Jakby się otwierał za szybko to byś na pewno odczuł to zimą.