Przekaźnik pompy paliwowej
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Przekaźnik pompy paliwowej
Witam. Ostatnio miałem problewy z uruchomieniem silnika, doszedłem do tego że "broi" pompa, wymontowałem pompę, sprawdziłem na krótko - działa. Sprawdziłem bezpiecznik, jest dobry. Dowiedziałem się że może byc uszkodzony przekaźnik pompy, zamówiłem go w sklepie ( był dostępny na drugi dzień). W starym przekaźniku zmostkowałem dwie wtyczki aby móc jakoś jeszcze dzień się pokulać. Dodam że mam instalacje LPG i wkładałem tylko ten zmostkowany przekaźnik na moment żeby uruchomić silnik i przełączyć go na LPG, bo podobno pompa nie może być uruchomiona cały czas. Gdy założyłem nowy przekażnik było dobrze, przez około 10 uruchomień silnika, teraz też nie działa, ale spróbowałem "popukać" w ten nowy przekaźnik i założyć go ponownie, i zaskoczył. Działa około 10, może 15 uruchomień auta i znowu lipa. A obok przekaźnika pompy znajduje się jeszcze jeden przekaźnik który "pstryka" w trakcie przekręcenia zapłonu, nie wiem od czego on jest. Może ktoś się orientuje co może broić w moim autku ? Dodam tylko że to Golf 3 z 95 roku z silnikiem 1,8 . Z góry dzięki za pomoc.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Przekaźnik pompy paliwowej
Pompoa ma dzialac caly czas, nawet jak jezdzisz na LPG - chyba ze silnik nie parcuje a jest wlaczony zaplon to powinna sie wylaczyc.
Z Twojego opisu wynika ze masz uszkodzone gniazdo w skrzynce bezpiecznikowej lub nie laczy cos w przekazniku.
Przekaznik ktory pstryka w czasie odpalania to najpradopodobniej przekaznik od styku X - to normalne.
Powinien on byc w gornym rzedzie.
Z Twojego opisu wynika ze masz uszkodzone gniazdo w skrzynce bezpiecznikowej lub nie laczy cos w przekazniku.
Przekaznik ktory pstryka w czasie odpalania to najpradopodobniej przekaznik od styku X - to normalne.
Powinien on byc w gornym rzedzie.
Re: Przekaźnik pompy paliwowej
Sprawdzę podłączenie gniazda w skrzynce. A ten przekaźnik od pompy ma numer 167, a pstryka ten obok 53
Przekaźnik pompy paliwowej
A pewien jesteś? bo ten obok jest od klaksonu, a powinien tykać 18
MK3 ADZ->AGU
Re: Przekaźnik pompy paliwowej
No nie wiem czy to do klaksonu. Sprawdziłem podłączenie z tyłu wejścia przekaźników, jest ok. Ale w sumię jak by podłączenie było złe to przekaźnik zmostkowany też by nie działał?. A to co kolega kilka postów wcześniej napisał że pompa musi chodzić cały czas to się zgadza, ale jak wcisnę zmostkowany przekaźnik to pompa chodzi nawet przy wyłączonym zapłonie. A nawet wcześniej i tak zawsze było słychać pompę przy uruchomieniu a póżniej dawkowała sobie benzynę jak chciał a przy zmopstkowanym przekaźniku pompa podaje cały czas i słychać jej dzwięk nawet jak przełącze na LPG, a wcześniej tak nie było. I jeszcze jedno , oglądając dzisiaj skrzynkę bezpieczników i przekaźników natknołem się na przekaźnik który jest "luzem" nad skrzynka. Ma on takie samę numery co przekaźnik główny od pompy. Wyjąć go jakoś nie mogłem bo nie ma miejsca żeby obie dłonie wcisnąć, nie chciałem na siłe tego zrobić.Trzeba by zdjąć pół kokpitu to może by się udało. powciskałem go dobrze i po włożeniu nowego przekaźnika i po przekręceniu zapłonu pompa zaskoczyła. Trochę to niezrozumiałę więc zrobiłem fotkę tych przekaźników. Na czerwono zaznaczony nowy przekaźnik pompy, a zielono ten "luźny" przekaźnik który wcisnołem głębiej i pompa zaskoczyła. Czy to możliwe żeby do pompy były 2 przekaźniki?, a może poprzedni właściciel jakoś to zrobił ?
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Przekaźnik pompy paliwowej
Przekaznik z nr 1 jest od jeza sluzacego do podgrzewania kolektora ssacego.
Re: Przekaźnik pompy paliwowej
To nie umiesz sprawdzić? wyjmij go i spróbuj zatrąbić.scun666 pisze:No nie wiem czy to do klaksonu.
przekaźnik podgrzewacza nie ma nic do pompy wiec chyba coś poruszałeś gdzie nie było styku i zaskoczyło
MK3 ADZ->AGU
Re: Przekaźnik pompy paliwowej
Czyli "czerwony" jest od podgrzewacza?agrala pisze:Przekaznik z nr 1 jest od jeza sluzacego do podgrzewania kolektora ssacego.
Re: Przekaźnik pompy paliwowej
ssarna1 pisze:To nie umiesz sprawdzić? wyjmij go i spróbuj zatrąbić.scun666 pisze:No nie wiem czy to do klaksonu.
przekaźnik podgrzewacza nie ma nic do pompy wiec chyba coś poruszałeś gdzie nie było styku i zaskoczyło
Sorry, ale robiąc to w aucie nie czytałem twojej odpowiedzi. jutro to sprawdze. Dziękuje
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Przekaźnik pompy paliwowej
Ten zaznaczony na czerwono to zamiennik.
Ten szary to oryginal i on jest od podgrzewacza.
Ten szary to oryginal i on jest od podgrzewacza.
Przekaźnik pompy paliwowej
agrala ten na czerwono wymieniłem i to jak napisałeś jest zamiennik a ten na zielono co to za jeden od podgrzewacza?? W programie ETKA nie mogę znaleść schematu tych bezpieczników i przekaźników, chyba mam zle aktualizacje. A przy zapalaniu pstryka ten z numerem 18 na zdjęciu i jest dosyć gorący. A co z wolnymi gniazdami? Mogę podpiąć do nich przekażniki pasujące do nich?
Re: Przekaźnik pompy paliwowej
chyba nie doczytałeśscun666 pisze: a ten na zielono co to za jeden od podgrzewacza??
agrala pisze:Przekaznik z nr 1 jest od jeza sluzacego do podgrzewania kolektora ssacego.
agrala pisze:Ten szary to oryginal i on jest od podgrzewacza.
Tak ma być.A przy zapalaniu pstryka ten z numerem 18 na zdjęciu i jest dosyć gorący.
Po co?A co z wolnymi gniazdami? Mogę podpiąć do nich przekażniki pasujące do nich?
MK3 ADZ->AGU
Przekaźnik pompy paliwowej
Nie łączy coś w skrzynce albo kabel z ECU do przekaźnika - posprawdzaj sobie i powinieneś znaleźć powód.
MK3 ADZ->AGU
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 78 gości