straty mocy - ile kg to KM ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr lip 12, 2006 16:15

cowboy pisze:ważne żeby stosunek był przynajmniej >1
Nie za duzo byś chciał ? Przy takim stosunku mocy do ciężaru auto które waży tone musiałoby mieć 1000 koni !!!! Heheheheheh , też bym tak chciał :bajer:

Pozdrowionka !

[ Dodano: Sro Lip 12, 2006 16:17 ]
cowboy pisze:w sensie 0,1 czyli przynajmniej 100 rumaków na tone
oooooooooo to juz jest bardziej realne do zastosowania!


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
spoon_r
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn maja 09, 2005 19:11
Lokalizacja: Zach-pom
Kontakt:

Post autor: spoon_r » śr lip 12, 2006 17:18

panowei moc silnika a moc samochodu to 2 rozne rzeczy!

zwiekszyc mae silnika nie znaczy na niego polozyc 100 kg obciaznika jezeli dociazysz tlok lub korbowod wtedy dociazasz rzeczywiscie silnik!

jezeli dociazasz samochod zmieniasz jego rzeczywista moc !!

moc silnika w rzeczywistosci faktycznie ciezko zmienic zmienicsamochodu nie !


mobilni sprawdzam radyjko, gdzie mnie slychac? :D

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr lip 12, 2006 17:44

spoon_r, przeciez o niczym innym tutaj nie mówimy! Nie mówimy jak zmienic moc samochodu tylko w jaki sposób masa auta wpływa na jego osiągi - na te osiagi potocznie tutaj mówimy "teoretyczna moc" samochodu , nie ma to nic wspólnego z mocą silnika. Wczytaj sie dokładnie w odpowiedzi w tym temacie.
Ogólnie chodziło tutaj nam o to że np auto ma takie i takie osiągi , a te same auto do którego weszło jeszcze dwóch grubasów ma osiagi jak te same auto tylko z silnikiem o 10 koni słabszym przykładowo - chodzi tutaj o subiektywne odczucia z jazdy autem przy róznych jego masach całkowitych (masa auta + pasażerowie i ładunek)


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
silentfake
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pt cze 10, 2005 14:07
Lokalizacja: XXX

Post autor: silentfake » ndz lip 16, 2006 15:52

sory za moj błąd w wypowiedzi. Logicznym jest ze moc samochodu sie nie zmieni no ale wpływ ma ewidentny na przyspieszenie i na v-max auta.



Awatar użytkownika
exec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: pt sty 20, 2006 23:50
Lokalizacja: wilczyce/wroclaw

Post autor: exec » wt lip 18, 2006 14:21

No wlasnie a jak to jest z roznica miedzy felgami aluminiowymi i stalowymi. Poniewaz kola sie kreca to maja duza bezwladnosc wiec zmniejszenie wagi kola o polowe moze dac efekt taki jakby z samochodu ubylo i 100kg lub wiecej trzeba by to dokladnie policzyc. Ktos moze ma alusy i stalowe w domu o takiej samej srednicy i moze podac wage tego i tego kola?



Awatar użytkownika
piapia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: wt lip 11, 2006 11:56
Lokalizacja: Mława
Kontakt:

Post autor: piapia » wt lip 18, 2006 17:58

Pytanie o podobnej tresci?

Ile KM zabiera Climatronic???

Założyłem sobie do auta Climatronic co wiazało sie z dołożeniem jedngo napinacza i wydłuzeniem paska.

Jadac stała predkoscia z pedałem gazu w tej samej pozycji gdy wlacze klime jest odczuwalne przymulenie auta,gdy ja wylacze auta odrazu odzywa.
Tak samo na postoju przy przekazowaniu do 3tys obr wskazowka opada powoli do 900obr, gdy climatronic jest wlaczony wskazowk opada dwa razy szybciej.

Ile mocy zabiera wydluzenie paska, dodatkowy napinacz i dolozenie sprezarki od klimatyzacji?

pozdrawiam



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt lip 18, 2006 22:18

silentfake pisze:mam pytanie, czy wie ktoś może ile dodatkowych kg w samochodzie to mniej KM ?
Gdzieś słyszałem teorie ze +50kg to -10KM....
dla każdego auta wyjdzie inny wynik jakby to policzyc bo to zależy też od stosunku masy do mocy i dopiero wtedy mozna policzyc ile kg wagi to ile straty mocy...
exec pisze: Ktos moze ma alusy i stalowe w domu o takiej samej srednicy i moze podac wage tego i tego kola?
stalówki tego samego rozmiaru są lżejsze ale za to alusy mają korzystniej rozmieszczona masę, blizej srodka koła, wiec jest mniejsza bezwładnosc jak sie kolo kreci....suma sumarum aluchy mają przewagę bo jeszcze wietrzenie hamulców jest w nich lepsze.....natomiast stopy magnezowe (tzw magnezówki) sa najlzejsze i kruszą krawężniki , sam nieraz widziałem....

[ Dodano: Wto Lip 18, 2006 22:20 ]
piapia pisze:Ile mocy zabiera wydluzenie paska, dodatkowy napinacz i dolozenie sprezarki od klimatyzacji?
sam pasek i kółko na łozysku zabierze niewile , ale w tym kółku masz sprzegło elektromagnetyczne i jak właczasz klime to omawiane kółko zaczyna stawiać duuzó wiekszy opór....ale nie wiem ile zabiera.....moglbys zm,ierzyc od 0-100 z klima i bez , to nie powie ci ile KM ubywa ale poznasz lepiej sie zapoznasz z mułem...pozdro



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr lip 19, 2006 08:17

spoon_r pisze: jezeli dociazasz samochod zmieniasz jego rzeczywista moc !!
to prawda !!
spoon_r pisze: moc silnika w rzeczywistosci faktycznie ciezko zmienic, samochodu nie !
to też prawda, moc podawana w samochodach jest mocą silnika bez obciążeń, dociążeń i takich tam innych
stąd też ten sam silnik o tej samej mocy np w golfie jest pozornie "szybszy", sprawniejszy itd., natomiast w ciężkim passacie już będzie słabszy
to chyba najprostszy dowód :grin:



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » śr lip 19, 2006 08:38

homsky pisze:
Soczek pisze:Od zwiekszenia ciezaru ilosc KM sie nie zmniejsza, za to zwieksza sie stosunek masy do mocy, czyli ta sama moc musi rozpedzic wiekszy ciezar.l
Soczek, dobrze mówi ! Przy porównywaniu mozliwości róznych aut łatwiej jest używać własnie stosunku mocy do ciężaru.
Domyślam sie mniej więcej jaki zamysł w swoim pytaniu miał silentfake, chodzi mu o proste porównanie , o ile poprawi sie dynamika auta po odchudzeniu go o jakąś ilość kilogramów.
Można cos takiego wyliczyc dla porównania, np dla Golfa II 1.8 90PS :

Waga auta , G=930 kg
Moc auta , P=90 koni

Współczynnik mocy , I = P/G = 90/930 = 0,0967 koni/kg

Teraz załużmy że odchudzilismy nasze auto o 30kg czyli masa auta G'=900kg

Wspoółczynnik mocy dla odchudzonego golfa I'=P/G' = 90/900 = 0,1000 koni/kg

Teraz możemy obliczyc "teoretyczny przyrost mocy" odchudzonego golfa:

P' = I' * G = 0,1000*930 = 93 konie

Czyli wniosek jest taki - odchudzenie o 30kg Golfa II z 90-konnym silnikiem da nam takie subiektywne odczucia jakby mu przybyły 3 konie.

Mozna wyprowadzić ogólny wzór na "teoretyczną moc" auta po odchudzeniu lub po dociążeniu:

P' = P*G/G'

gdzie:

P' - moc "teoretyczna"
P - moc prawdziwa auta
G - ciężar seryjnego auta
G' - ciężar auta po odchudzeniu lub po obciążeniu

Czyli dla takich porównan istotne sa dwie dane: moc silnika i ciężar auta.
Heheh to u mnie starty mocowe beda w takim razie spore...bo po pierwsze butla lpg,po drugie zabudowa bagaznika sprzetem audio a po trzecie 16-to calowe kola........ale i tak 1,8 75 koni objezdzam na cala dlugosc autka wiec na to wychodzi ze mimo ze mojemu autku przybylo grubo ponad 100 kilo nie starcil wiecej niz 15 koni :okej:

[ Dodano: Sro Lip 19, 2006 08:42 ]
homsky pisze:spoon_r, przeciez o niczym innym tutaj nie mówimy! Nie mówimy jak zmienic moc samochodu tylko w jaki sposób masa auta wpływa na jego osiągi - na te osiagi potocznie tutaj mówimy "teoretyczna moc" samochodu , nie ma to nic wspólnego z mocą silnika. Wczytaj sie dokładnie w odpowiedzi w tym temacie.
Ogólnie chodziło tutaj nam o to że np auto ma takie i takie osiągi , a te same auto do którego weszło jeszcze dwóch grubasów ma osiagi jak te same auto tylko z silnikiem o 10 koni słabszym przykładowo - chodzi tutaj o subiektywne odczucia z jazdy autem przy róznych jego masach całkowitych (masa auta + pasażerowie i ładunek)
Dokladnie juz dawno o tym wiadomo ze odciazenie masowe auta to najwieksza "kopalnia koni mechanicznych"



Awatar użytkownika
silentfake
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pt cze 10, 2005 14:07
Lokalizacja: XXX

Post autor: silentfake » śr lip 19, 2006 10:54

ćwikła - dzienki za fajną wypowiedź :) dokładnie o takie coś mi chodziło :)



Awatar użytkownika
exec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: pt sty 20, 2006 23:50
Lokalizacja: wilczyce/wroclaw

Post autor: exec » śr lip 19, 2006 13:57

Ciekawe w takim razie jaki bedzie zysk mocy z zamocowania aluminiowych felg zamiast stalowych ktore mimo ze ciezsze to maja mniejsza bezwladnosc czyli de facto samochod odczuwa jakby kola byly lzejsze.



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » śr lip 19, 2006 14:34

tylko zadko felgi stalowe maja szerokosc taka jak aluminiowe...w moim przypadku np stalówki powinny byc chyba 5,5 cala a alu mam 7,5 cala...do tego jeszcze 2 cale wyzsze...........


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

Awatar użytkownika
exec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: pt sty 20, 2006 23:50
Lokalizacja: wilczyce/wroclaw

Post autor: exec » śr lip 19, 2006 16:19

no tak ale jesli kolo ma ciezkosc rozlozona blizej osi to bezwladnosc bedzie mniejsza. tylko sie zastanawiam czy to bedzie faktycznie jakas roznica - czy ktos kto ma alusy odczul roznice w przyspieszeniu max V po przesiadce ze stalowych?



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr lip 19, 2006 18:01

exec pisze:czy ktos kto ma alusy odczul roznice w przyspieszeniu max V po przesiadce ze stalowych?
na pewno nie jesli mowimy o tej samej oponie...

ćwikła ty nie porównuj swoich 17 czy tam innych do 15....felgi stalowe mozna kupic takie same jak aluchy, przeciez kupujac nowe auto w salonie decydujesz czy ma miec np stalowki czy alu za dopłata, a rozmiar ten sam zostaje



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 215 gości