przewód wzbudzenia alternatora

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

marian6666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: wt mar 28, 2006 17:57
Lokalizacja: lubelskie

przewód wzbudzenia alternatora

Post autor: marian6666 » czw maja 03, 2012 11:14

Witam! Od jakiegoś czasu zauważyłem ze po włączneiu świateł, zapalaja sie one mocniej dopiero po przegazówce. Doszedłem do wniosku że to cos z ładowaniem, zwłaszcza że kontrolka od ładowania wogóle sie nie zapala. Przejrzałem forum i dowiedziałem sie ze powodem tego stanu rzeczy może byc urwany kabel od wzbudzenia alternatora. I tu powstaje moje pytanie, a mianowicie czy jest on podłączany do wtyczki zaznaczonej na zdjęciu?? Zaglądałem pod maske i dostęp do alternatora jest troszkę trudny bez podnośnika czy kanału, natomiast ta wtyczke jest widoczna na górze i jeśli to ona, to w miare łatwo byłoby ja sprawdzić...


Obrazek



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

przewód wzbudzenia alternatora

Post autor: Zico63b » czw maja 03, 2012 11:27

Ta, to ten wtyk.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

przewód wzbudzenia alternatora

Post autor: Qto » czw maja 03, 2012 11:33

wtyczka jest dwupinowa...niebieski kabelek idzie do kontrolki



marian6666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: wt mar 28, 2006 17:57
Lokalizacja: lubelskie

przewód wzbudzenia alternatora

Post autor: marian6666 » czw maja 03, 2012 11:48

wtyczka jest dwupinowa...niebieski kabelek idzie do kontrolki
To dziwne, u mnie jest tam tylko jeden przewód i do tego czarny....



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

przewód wzbudzenia alternatora

Post autor: Zico63b » czw maja 03, 2012 11:55

Niebieski biegnie często tylko od samochodu do złącza na rozruszniku; dalej, już jako czarny do alternatora. A jaki to silniczek?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

przewód wzbudzenia alternatora

Post autor: Qto » czw maja 03, 2012 12:10

marian6666 pisze:u mnie jest tam tylko jeden przewód
faktycznie...nie każdy mk4 ma tam dwa kabelki, ale to nie ja zapomniałem podać rocznika i silnika :chytry:
marian6666 pisze:i do tego czarny....
i tu jest tak jak Kolega Zico63b pisze...do złącza na rozruszniku idą kolorowe kable...od tego złącza idą czarne, także przy alternatorze w zależności od modelu będzie jeden lub dwa kabelki w kolorze czarnym - trochę się rozpędziłem



marian6666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: wt mar 28, 2006 17:57
Lokalizacja: lubelskie

Re: przewód wzbudzenia alternatora

Post autor: marian6666 » czw maja 03, 2012 12:42

Sorry już sprawdziłem i podaję:) Wg VIN-u bedzie to: Silnik 1.4 16V, symbol AKQ, rok 1999 I kwartał. Czyli jeśli dobrze rozumuję, musze sprawdzić ten czarny kabel przy alternatorze ( wzbudzenie ma miec ok 12V??), a jesli tu nie bedzie ok, to przy rozruszniku??



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

przewód wzbudzenia alternatora

Post autor: Qto » czw maja 03, 2012 12:57

marian6666 pisze:Silnik 1.4 16V, symbol AKQ, rok 1999 I kwartał
więc jeden kabelek :bigok:
marian6666 pisze:Czyli jeśli dobrze rozumuję, musze sprawdzić ten czarny kabel przy alternatorze
tak, odepnij wtyczkę i podaj na odpięty kabelki masę...jeżeli kontrolka się zaświeci to kabel ok, jak nie to sprawdzamy od wtyczki do złącza na rozruszniku...i od złącza do licznika, pin 12 niebieskiej wtyczki



Lexyy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt wrz 09, 2008 11:08
Lokalizacja: ok bielska

przewód wzbudzenia alternatora

Post autor: Lexyy » pn sty 14, 2013 19:02

a ja mam tak ze kontrolka żarzy cały czas w 1.4 16VAKQ regulator wymieniony a dalej żarzy kontrolka i przy dodawaniu gazu światła i mocniej świecą i wentylator szybciej kreci :otepienie: czy u mnie tez problem ze wzbudzeniem i szukać od altka do liczników?



misterbociek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn paź 26, 2015 22:14

przewód wzbudzenia alternatora

Post autor: misterbociek » ndz gru 20, 2015 13:17

Witam!
Ja mam golfa IV 1.4 ten sam alternator i urwał mi się ten kabelek czarny. Jakie mogą być tego konsekwencje? .
Ostatnio zmieniony ndz gru 20, 2015 13:21 przez misterbociek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

przewód wzbudzenia alternatora

Post autor: Qto » ndz gru 20, 2015 13:20

tak, urwany kabelek=brak wzbudzenia alternatora



misterbociek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn paź 26, 2015 22:14

przewód wzbudzenia alternatora

Post autor: misterbociek » ndz gru 20, 2015 13:22

Wielkie dzięki.



Awatar użytkownika
jet_jet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw sty 19, 2017 20:03

Re: przewód wzbudzenia alternatora

Post autor: jet_jet » czw sty 19, 2017 20:09

Witam,
Odgrzeję temat. Mam problem ze wzbudzaniem alternatora.
Kontrolka po zapłonie nie zapala się, po włączeniu silnika brak ładowania (12,4V na aku) gdy go przegazuję pojawia się ładowania (14,06V na aku).
Po odpięciu wtyczki od alternatora i podaniu napięcia na kabel (pin 2) kontrolka ładowania na desce zapala się więc wnioskuję że obwód alternator - licznik jest ok.
Co w takim wypadku może być problemem?? Szczotki, regulator napięcia??



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

przewód wzbudzenia alternatora

Post autor: Qto » czw sty 19, 2017 20:38

diody wzbudzenia w alternatorze?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości