Zmulenie i błąd 513
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2051
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
Zmulenie i błąd 513
Panowie mam problem z ABA.
Przy przygazowaniu wyraźnie czuć i słychać opóźnienie.
A podczas jazdy nie ciągnie tak jak powinien. Jak go rozpędzałem to tak gdzieś przy 4tys. zaczął coś tak jak by delikatnie bardziej ciągnąć. Ale dalej zmuła.
Po podpięciu VAGa wyskoczyły błędy 515 oraz 513.
Może być przeskoczony ząbek na pasku? Źle ustawiony zapłon?
I jeszcze pytanie - jak przeprowadzić adaptacje przepustnicy?
Przy przygazowaniu wyraźnie czuć i słychać opóźnienie.
A podczas jazdy nie ciągnie tak jak powinien. Jak go rozpędzałem to tak gdzieś przy 4tys. zaczął coś tak jak by delikatnie bardziej ciągnąć. Ale dalej zmuła.
Po podpięciu VAGa wyskoczyły błędy 515 oraz 513.
Może być przeskoczony ząbek na pasku? Źle ustawiony zapłon?
I jeszcze pytanie - jak przeprowadzić adaptacje przepustnicy?
Zmulenie i błąd 513
Czujnik prędkości obrotowej (czujnik położenia wału korbowego) oraz czujnik położenia wałka rozrządu. Ten pierwszy raczej do wymiany na pierwszy strzał bo będzie co raz gorzej.
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2051
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
Zmulenie i błąd 513
boleK1315, a może być przeskoczony rozrząd? albo zapłon nie ustawiony? nie ważne czy silnik ciepły czy zimny
po wykasowaniu błędów i odpaleniu auta wyskakuje tylko 515. kasuje go a on dalej wyskakuje na pracującym silniku
po wykasowaniu błędów i odpaleniu auta wyskakuje tylko 515. kasuje go a on dalej wyskakuje na pracującym silniku
Zmulenie i błąd 513
Raczej to nie jest wina rozrządu. Zobaczyć możesz, ale raczej to czujniki do wymiany. Dziwne tylko, że padły tak dwa na raz.
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2051
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
Zmulenie i błąd 513
ale mozliwe zeby podczas pracy silnika nie pokazywało już 513?
515 cały czas wyskakuje tak jakby hall był walnięty
515 cały czas wyskakuje tak jakby hall był walnięty
Zmulenie i błąd 513
Na wyłączonym silniku to normalne, że pokaże się ten błąd bo są to czujniki, które działają na zasadzie róźnicy potencjału. Zapal auto i zobacz co pokazuje. Jak się pokazują no to czujniki do wymiany. Jeżeli nie no to szukamy przyczyny gdzie indziej.
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2051
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
Zmulenie i błąd 513
na zapalonym poazuje nadal 515. nawet jak go kasuje podczas pracy silnika to wyskakuje po 2 sekundach
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2051
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
Zmulenie i błąd 513
a możliwe żeby oba błędy wyskakiwały przez padniętego halla?
i jeszcze pytanie jaki hall do niego pasuje?
silnik 2.0 ABA
i jeszcze pytanie jaki hall do niego pasuje?
silnik 2.0 ABA
Zmulenie i błąd 513
Szczerze to pierwszy raz widzę silnik ABA .. Jak już to 2.0 ABF to się zgodzę. Podasz rok, model i silnik w sklepie to Ci dobiorą odpowiedni.
Kolego zanim wyrazisz taką niepewność to przecież sprawdź w necie - czemu ma służyć ten post? Paweł Marek
Kolego zanim wyrazisz taką niepewność to przecież sprawdź w necie - czemu ma służyć ten post? Paweł Marek
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Zmulenie i błąd 513
KoguT, tu zawsze są niepewności czy to wina czujnika czy kabla więc przynajmniej napięcie zasilania po zapłonie sprawdź na bocznych pinach. Pożyczyć do ABA aparat zapłonowy sprawny byłoby najlepiej ale pewnie bedzie ciężko znaleźć, więc chyba pozostaje ci zerknąć do aparatu co to za czujnik halla i szukać takiego. A to że chodzi na niesprawnym hallu ( i odcina) przy sprawnym czujniku wału to bedzie norma
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2051
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
Zmulenie i błąd 513
Paweł Marek, ok rozbiorę aparat i poszukam po numerach nowego halla.
I zauważyłem jeszcze takie coś że jak włączam zapłon to cału czas tyka mi przekaźnik 167 od pompy paliwa. Gdy zapale silnik przestaje tykać.
A tylko czasami udaje się tak że po przekręceniu na zapłon raz tyknie (czyli tak jak powinno)
I zauważyłem jeszcze takie coś że jak włączam zapłon to cału czas tyka mi przekaźnik 167 od pompy paliwa. Gdy zapale silnik przestaje tykać.
A tylko czasami udaje się tak że po przekręceniu na zapłon raz tyknie (czyli tak jak powinno)
kolego ABA to 2.0 8v z ventyla USboleK1315 pisze:Szczerze to pierwszy raz widzę silnik ABA .. Jak już to 2.0 ABF to się zgodzę. Podasz rok, model i silnik w sklepie to Ci dobiorą odpowiedni.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości