1.9 TDI PD, szarpanie silnikiem, poduszki?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.9 TDI PD, szarpanie silnikiem, poduszki?
Zamierzam wymienić zużyte poduszki pod silnikiem na nowe. Czy najlepiej wymieniać wszystkie?
Prośba o wskazanie potrzebnych części. Czy chodzi o numery: 2, 3, 27, 7 i 16?
Jakiego producenta polecacie? Lemforder, Corteco, Febi?
Auto to Golf 5 1.9 TDI 2005 r.
zużyte poduszki
ragefan, wymień zużyte. Ale najlepiej oryginały lub ewentualnie Lemforder, Corteco.
Jak sprawdzałem do Polo to nowe w ASO nie kosztuje wiele więcej lub to samo co zamienniki.
Jak sprawdzałem do Polo to nowe w ASO nie kosztuje wiele więcej lub to samo co zamienniki.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
zużyte poduszki
żebyś przypadkiem nie wymieniał niepotrzebnie, co jest powodem? Kosmiczny przebieg? Rzucanie silnikiem przy rozruchu? Czy może inny?Zamierzam wymienić zużyte poduszki pod silnikiem na nowe
zużyte poduszki
Przebieg jest już duży 295 tysi. Przy rozruchu owszem rzuca, przy hamowaniu na małej prędkości jak wcisnę sprzęgło. Już dwa lata temu na przeglądzie technicznym mi to zauważyli, niedawno potwierdził mi to mechanik. Sprawdzaliśmy na zaciągniętym ręcznym wrzucając 1 i R. Generalnie to nie ma tragedii, ale chcę to zrobić przy okazji wymiany rozrządu. Jak oberwie się jedna to mogą być duże kłopoty.
Chcę sam kupić części. Tylko nie mam pewności które. Generalnie wszyscy mi mówią, żeby wymieniać całe zawieszenie silnika, bo jedna nowa poduszka a pozostałe stare to nie jest dobry pomysł. No i chyba najlepiej, żeby wszystko było jednej firmy. Czy poduszki FEBI są dobrej jakości czy lepiej inwestować w oryginałki? Różnica w cenie jest duża.
Chcę sam kupić części. Tylko nie mam pewności które. Generalnie wszyscy mi mówią, żeby wymieniać całe zawieszenie silnika, bo jedna nowa poduszka a pozostałe stare to nie jest dobry pomysł. No i chyba najlepiej, żeby wszystko było jednej firmy. Czy poduszki FEBI są dobrej jakości czy lepiej inwestować w oryginałki? Różnica w cenie jest duża.
zużyte poduszki
Nie są dobrej jakości. Po zainstalowaniu Febi wiele osób wraca do pierwotnych poduch.ragefan pisze:Czy poduszki FEBI są dobrej jakości czy lepiej inwestować w oryginałki
Albo dobre albo w ogóle. Na tanich będziesz miał wibrator w fotelach gratis.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: zużyte poduszki
temat znany wielu użytkownikom Mk5, w 90% wine ponosi zbyt niski prąd rozruchu akumulatoraragefan pisze: Przy rozruchu owszem rzuca,
co do poduszek - mnie też mechanicy mówili "wymień poduszki" ale na szczęście nie wymieniłem a powodem rzucania byl wlaśnie akumulator, górna poduszka silnika /ta przy rozrządzie nawet będąc nową daje złudzenie że zbyt mocno pracuje
zużyte poduszki
Faktycznie górna prawa poducha ma duży zakres pracy i może się wydawać, że jest padłem. Ogólnie niecałe 300 kkm to nie tak dużo jak na poduchy.
Pierwszym śladem, że poduchy siadają są wycieki oleju z wnętrza.
Pierwszym śladem, że poduchy siadają są wycieki oleju z wnętrza.
Re: zużyte poduszki
Jak można się pozbyć kwestii tego prądu rozruchu?doggie pisze:temat znany wielu użytkownikom Mk5, w 90% wine ponosi zbyt niski prąd rozruchu akumulatoraragefan pisze: Przy rozruchu owszem rzuca,
co do poduszek - mnie też mechanicy mówili "wymień poduszki" ale na szczęście nie wymieniłem a powodem rzucania byl wlaśnie akumulator, górna poduszka silnika /ta przy rozrządzie nawet będąc nową daje złudzenie że zbyt mocno pracuje
Co do poduch, przy jeździe po nierównym terenie występuje dziwne stukanie dochodzące z przdodu. I tu pada podejrzenie którejś z poduszek, bo w zawieszeniu jest ponoć wszystko ok.
zużyte poduszki
Wymienić akumulatorragefan pisze: Jak można się pozbyć kwestii tego prądu rozruchu?
Najpierw jednak spróbowałbym go doładować do max na prostowniku i sprawdzić różnicę.
Właśnie te ponoćragefan pisze:I tu pada podejrzenie którejś z poduszek, bo w zawieszeniu jest ponoć wszystko ok.
Sprawdź na stacji diagnostycznej. Za 20 zł wsadzą Ci na szarpaki.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: zużyte poduszki
już pisałem że w 90% wine ponosi zbyt niski prąd rozruchowy akumulatora, wymiana na mocniejszy np. 76Ah 800A wg EN rozwiązuje problem, u mnie rozwiązała i wielu innym userom forum golfa piątkiragefan pisze:
Jak można się pozbyć kwestii tego prądu rozruchu?
http://www.auto-conrad.pl/Forum/phpBB-3 ... &start=135" onclick="window.open(this.href);return false;
na forum Octawii jest to samo
ragefan pisze: Co do poduch, przy jeździe po nierównym terenie występuje dziwne stukanie dochodzące z przdodu. I tu pada podejrzenie którejś z poduszek, bo w zawieszeniu jest ponoć wszystko ok.
naprawdę mało prawdopodobne aby powodowały to poduszki, mimo wszystko stawiam na zawieszenie
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: zużyte poduszki
jhosef pisze: Wymienić akumulator
Najpierw jednak spróbowałbym go doładować do max na prostowniku i sprawdzić różnicę. .
prostownikiem nie zwiększysz prądu rozruchowego temat rzeka na forum piątki
szarpaki są do bani, tutaj trzeba wziąć łychę do rękijhosef pisze: Za 20 zł wsadzą Ci na szarpaki.
zużyte poduszki
A ja nic nie napisałem, że się zwiększy. Napisałem, że na próbę można podładować aku. To mniej kosztuje niż nowe akudoggie pisze:prostownikiem nie zwiększysz prądu rozruchowego
Z resztą niski poziom naładowania baterii też ma raczej wpływ na prąd rozruchowy. Auto poruszające się w trybie miejskim, ciągle na światłach itp może mieć lekko niedoładowane aku. Nie zaszkodzi podładować.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
zużyte poduszki
jhosef, ja to przerabiałem na swoim Mk5 kilka lat temu, doładowanie nic nie daje, fabryczne aku na poziomie 61Ah 580 A wg EN jest do kitu, zresztą wszystko jest w linku z forum piątki, warto przeczytać od A do Z
raczej nie, moje Mk5 robiło tylko i wyłącznie trasy i problem sie pojawił przy ponad 100 tyś km, u mnie szaqrpnięcie wystepowało częściej na gorącym silniku niż zimnym choć na zimnym również się zdarzałoAuto poruszające się w trybie miejskim
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości