Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
jhosef
- _

- Posty: 9172
- Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontakt:
Post
autor: jhosef » śr kwie 25, 2012 21:52
Jefferson pisze:Panowie, czy ten olej będzie dobry dla mojej skrzyni?
http://moto.allegro.pl/olej-przekladnio" onclick="window.open(this.href);return false; ... 24650.html
wiem że VW nie zaleca wymiany ale oni chyba nie przewidzieli tak długiej eksploatacji modelu mk 3

Nie na temat ale nie.
Olej ma być GL4 lub GL4/5 75W90 o normie VW 501.50. Np Castrol TAF-X.
Najlepiej oryginał bo jest z tych oleju w bardzo korzystnej cenie.
-
Swietlik 246
- Nowicjusz

- Posty: 1
- Rejestracja: śr sty 11, 2012 19:08
Post
autor: Swietlik 246 » ndz kwie 29, 2012 15:09
Panowie proszę o pomoc. Kupiłem autko i chciałbym wymienić w nim olej. Silnik to ARL, poprzedni właściciel jeździł na Mobilu, lać to samo? Czy może te silniki maja szczególne wymagania? Nie będę oszczędzał na oleju wiec cena nie gra roli.
-
italiano_83
- V.I.P.

- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Post
autor: italiano_83 » ndz kwie 29, 2012 15:17
Swietlik 246 pisze: poprzedni właściciel jeździł na Mobilu, lać to samo?
Jak spełnia normę VW 505.01 to lej to samo i będzie dobrze.
Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm
Ducati Monster 696+

-
lukasz3001
- Ma gadane

- Posty: 190
- Rejestracja: śr paź 05, 2011 10:17
- Lokalizacja: Lubin
Post
autor: lukasz3001 » ndz kwie 29, 2012 16:11
po kupnie auta nie bylo kartki jaki olej wlany przy wymianie zalalem polsyntetyk nic sie zlego nie dzieje przy nastepnej wymianie zalac syntetyk czy zostac przy polsyntetyku?
-
italiano_83
- V.I.P.

- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Post
autor: italiano_83 » ndz kwie 29, 2012 16:39
lukasz3001 pisze:przy nastepnej wymianie zalac syntetyk czy zostac przy polsyntetyku?
Na to patrz
italiano_83 pisze: VW 505.01
Masz silnik na pompowtryskach a oleje dla nich
muszą spełniać minimum tę normę
Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm
Ducati Monster 696+

-
lukasz3001
- Ma gadane

- Posty: 190
- Rejestracja: śr paź 05, 2011 10:17
- Lokalizacja: Lubin
Post
autor: lukasz3001 » ndz kwie 29, 2012 17:12
italiano_83 pisze:lukasz3001 pisze:przy nastepnej wymianie zalac syntetyk czy zostac przy polsyntetyku?
Na to patrz
italiano_83 pisze: VW 505.01
Masz silnik na pompowtryskach a oleje dla nich
muszą spełniać minimum tę normę
wiem o tym ze musi spelniac te norme i taki zalalem tyle ze polsyntetyk bo nie wiedzialem co bylo wczesniej, nic sie nie rozczelnilo nie cieknie nie ma ubytkow oleju wiec dlatego pytanie czy przy nastepnej wymianie zostac czy zmienic na pelen syntetyk no i auto na pompie wtryskowej nie na pompowtryskiwaczach

-
italiano_83
- V.I.P.

- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Post
autor: italiano_83 » ndz kwie 29, 2012 17:21
lukasz3001 pisze:no i auto na pompie wtryskowej nie na pompowtryskiwaczach
Zapatrzyłem się na posta wyżej a tam ARL i się w czaszce ubiło, że to PD

Przepraszam.
Jak VP to lej co wolisz, pół syntetyk czy w technologi syntetycznej czy 100% syntetyk - ten ostatni najdroższy będzie , aha po zmianie oleju na inny może przez pierwsze dwie trzy wymiany więcej łykać.
Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm
Ducati Monster 696+

-
Iaro
- Mały gagatek

- Posty: 130
- Rejestracja: pt sty 13, 2012 15:36
- Lokalizacja: Kozienice
Post
autor: Iaro » ndz kwie 29, 2012 21:55
Tak mówicie o tym oleju do silników z PD, ze musi byc konkretna norma 505.01. A słuchajcie, ja własnie mam taki silnik, ajm z PD i od początku był lany 505.01 helix. Wymieniałem olej niedawno, i mechanik wlał mi olej o normie 505.00 10W40 helixa. Co w takim przypadku może mi się stac? Czy muszę wymieniac olej na ten z normą 505.01? Pytałem się innego mechanika, i mówi że na tym oleju ten silnik będzie jeżdził i nic mu się nie stanie. Jak to jest wkońcu? dodam, że lalny był od nowości olej 5W30 albo 40, silnik mi nie pobierał oleju, a ten mechanik mi zmienił na inną normę lepkości oraz na półsyntetyk. Mogę się teraz cofnąc z półsyntetyka na pełen? Czy już nie da rady? Jedni mechanicy mówią, że można, a drudzy że już nie można bo silnik będzie do wymiany.
-
italiano_83
- V.I.P.

- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Post
autor: italiano_83 » ndz kwie 29, 2012 22:08
Iaro pisze:Jedni mechanicy mówią, że można, a drudzy że już nie można bo silnik będzie do wymiany.
Zmień na olej zgodny z normą dla silnika PD. I unikaj mechaników którzy patrząc na przebieg/wiek auta zalecają gorszy jakościowo olej- taki olej tylko przyspieszy zużycie silnika. Producent przewidział olej o odpowiednich właściwościach dla silnika i tego trzeba się trzymać, co najwyżej można zalać lepszy.
Silnik się od tego nie uszkodzi, że zmienisz olej - byle byś tego co wymianę nie robił. Ja miałem już w swoim silniku 5w30/0w40/5w40 i jakoś żyje.
Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm
Ducati Monster 696+

-
kw
- Forum Master

- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Post
autor: kw » ndz kwie 29, 2012 22:11
Iaro pisze:Tak mówicie o tym oleju do silników z PD, ze musi byc konkretna norma 505.01. A słuchajcie, ja własnie mam taki silnik, ajm z PD i od początku był lany 505.01 helix. Wymieniałem olej niedawno, i mechanik wlał mi olej o normie 505.00 10W40 helixa. Co w takim przypadku może mi się stac? Czy muszę wymieniac olej na ten z normą 505.01? Pytałem się innego mechanika, i mówi że na tym oleju ten silnik będzie jeżdził i nic mu się nie stanie. Jak to jest wkońcu? dodam, że lalny był od nowości olej 5W30 albo 40, silnik mi nie pobierał oleju, a ten mechanik mi zmienił na inną normę lepkości oraz na półsyntetyk. Mogę się teraz cofnąc z półsyntetyka na pełen? Czy już nie da rady? Jedni mechanicy mówią, że można, a drudzy że już nie można bo silnik będzie do wymiany.
Twój mechanik to się nadaje do obsługi legend PRL. Myślisz że wie lepiej niż projektanci silnika? Owszem te silniki jeżdżą czasami na 10w40, ale tak nie powinno być, podobnie jak jeżdżą na przeróżnych specyfikach ONpodobnych. Ja bym wrócił od razu na olej 5w30, zwłaszcza jak dużo nie przejechałeś na 10w40. Kiedyś były takie zabobony że jak auto ma duży przebieg albo bierze olej to się zwiększa lepkość, ale lata dziewięćdziesiąte się skończyły. Zmień mechanika.
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
-
Iaro
- Mały gagatek

- Posty: 130
- Rejestracja: pt sty 13, 2012 15:36
- Lokalizacja: Kozienice
Post
autor: Iaro » ndz kwie 29, 2012 22:13
tam włanie młody łyk mi to robił. Ja mówiłem jaki olej co i jak...tyle że nie przypilnowałem i wlał mi to co wlał ;/ Mówisz, że śmiało mogę przejśc z pół na pełen syntetyk? Wlaśnie, ten starszym doświadczeniem mechanik, powiedział, że taka zmiana teraz, może mi uszkodzic szybciej silnik. I teraz jestem w czarnej d.... bo nie wiem co robic.
-
kw
- Forum Master

- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Post
autor: kw » ndz kwie 29, 2012 22:19
Iaro pisze: powiedział, że taka zmiana teraz, może mi uszkodzic szybciej silnik. I teraz jestem w czarnej d.... bo nie wiem co robic.
Trzymać się tego zaleceń producenta

Ile zrobiłeś na tym 10w40?
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
-
Iaro
- Mały gagatek

- Posty: 130
- Rejestracja: pt sty 13, 2012 15:36
- Lokalizacja: Kozienice
Post
autor: Iaro » ndz kwie 29, 2012 22:25
żeby Cię nie skłamac, zrobiłem coś koló jednego tysiąca. Wiesz, chodziło mu o to, że jeżeli teraz zmienię te 10W40 na 5w30-40 to mogę sobie silnik rozpie***** Tyle że nie wiem ile w tym prawdy bo spotkałem się z róznymi opiniamii
-
kw
- Forum Master

- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Post
autor: kw » pn kwie 30, 2012 10:10
Iaro pisze:to mogę sobie silnik rozpie*****
Jakbyś zrobił 50tys na radzieckim oleju z kamaza.
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości