Stukanie w kole, opory w kierownicy, ściąganie na lewą stron

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

przemoliz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw mar 22, 2012 12:22

Stukanie w kole, opory w kierownicy, ściąganie na lewą stron

Post autor: przemoliz » czw mar 22, 2012 21:30

Witam i proszę o poradę,
Problem pojawił się po zmianie kół z zimowych na letnie. Najpierw czuć było jak coś ociera w tylnych kołach. Okazało się, że śruby były za długie i trzeba było je skrócić, co uczyniono. Spokój trwał do następnego dnia, kiedy to wracając do domu wpadłem w dziurę szerokości ulicy z prędkością ok. 50 km/h. Na początku wszystko grało, wysiadłem z auta sprawdziłem wizualnie niby było OK. 3 dnia jadąc do pracy zauważyłem, że auto ściąga mi na lewą stronę przy prędkości ok 90 km/h i szybko wchodząc w zakręt coś stuka w prawym kole. Pojawiło się też napięcie w kierownicy przy skręcaniu w prawo.
Co to może być i jak się tego pozbyć bo ja nie mam pomysłu... no i ile to może kosztować?
Bardzo proszę o pomoc i porady.



Awatar użytkownika
karol91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt lut 28, 2012 21:58
Lokalizacja: Radom

Stukanie w kole, opory w kierownicy, ściąganie na lewą stron

Post autor: karol91 » pt mar 23, 2012 13:30

Na poczatku mozesz sprawdzic wachacze czy tuleje sa całe i jak swoznie sie czuja (czy nie ma luzu) moze byc tez wybity łacznik stabilizatora.
co do ceny to nie wiadomo ile Cie to moze wynieść zalezy czy masz auto w wersji GTI czy serja



Maggot
M & K
M & K
Posty: 2053
Rejestracja: czw lip 08, 2010 22:45

Stukanie w kole, opory w kierownicy, ściąganie na lewą stron

Post autor: Maggot » pn mar 26, 2012 13:50

Podlączę się pod temat bo wydaje mi się podobny .

Otóż:

pacjent to mk3
1.6 AFT
wspomaganie jest
amortyzatory i drążki na 99,9% ok
zbieżność była ustawiana

Problem jest następujący:
Na poprzednich letnich 185/65 r14 wszystko było ok!
na zimach 185/60r 14 lekko w lewo go od początku ciągnęło

Po założeniu nowych opon na używane alu (wszystko wyważone) auto ściąga jak na zimówkach, a dodatkowo po mocnym skręcie w lewo(?) kiera nie odwija się do końca, zostaje 45 stopni skręcona w lewo .

Macie jakiś pomysł ? Ew. podajcie co może być przyczyną ściągania auta to zaczniemy wykluczać . Dodam, że ciśnienie również jest równe w każdym kole ! 2,3~ a gumy to 195/50 .

Dodam, że NIE zasłyszałem stuków, ale opory są chyba takie same jak u kolegi i ciągnie również w lewo... Ten sam problem ?



przemoliz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw mar 22, 2012 12:22

Stukanie w kole, opory w kierownicy, ściąganie na lewą stron

Post autor: przemoliz » czw mar 29, 2012 23:05

U mnie wymienione zostały sworznie. Przestało ściągać i stukać przy skręcie:) lekko tylko drży kierownica przy większych prędkościach ...



Maggot
M & K
M & K
Posty: 2053
Rejestracja: czw lip 08, 2010 22:45

Stukanie w kole, opory w kierownicy, ściąganie na lewą stron

Post autor: Maggot » pt mar 30, 2012 09:02

przemoliz, koła do wyważenia, albo opony zjedzone źle :chytry:



Awatar użytkownika
Falken
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 20:21
Lokalizacja: Czaplinek
Kontakt:

Stukanie w kole, opory w kierownicy, ściąganie na lewą stron

Post autor: Falken » pt kwie 27, 2012 21:56

Podobne objawy i ja mam. Kiera źle odbija, ma lekki luz , ściąga lekko w lewo, i słychac metaliczne drzwieki na bruku. Nie dawno sie to stało. Pomożecie ? :chytry:


Obrazek
Obrazek

hipol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn lut 07, 2011 22:01

Stukanie w kole, opory w kierownicy, ściąganie na lewą stron

Post autor: hipol » sob kwie 28, 2012 12:25

Witam wszystkich. Mam taki problem . Zbieżność ustawiona pochylenie też cylinderek lewego przedniego koła tez , a mimo to lewe koło ma większe opory toczenia d prawego przez co lekko ściąga w lewo. Czy to aby łożysko do wymiany czy coś dzieje się ze skrzynią? POMOCY ! niestety opory toczenia też sprawdzałem bez zacisków , jest różnica z lewej strony przód ciężej od prawej . Chyba w ciemno wymienie łożysko choć nie ma żadnych objawów zużycia, może ciasno ma przez to ciężej sie kręci .??????
Ostatnio zmieniony ndz kwie 29, 2012 10:57 przez hipol, łącznie zmieniany 1 raz.



XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Stukanie w kole, opory w kierownicy, ściąganie na lewą stron

Post autor: XV2 » sob kwie 28, 2012 20:29

Ściągnij zacisk z klockami i kręć jak będzie lekko to zacisk trzyma.


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

Maggot
M & K
M & K
Posty: 2053
Rejestracja: czw lip 08, 2010 22:45

Stukanie w kole, opory w kierownicy, ściąganie na lewą stron

Post autor: Maggot » ndz kwie 29, 2012 00:51

W nawiązaniu do mojego wcześniejszego posta, piszę dla potomnych:

Pojechałem do poleconego "Magika", który sprawdził kąty i zbieżność, mieściły się w tolerancji, ale przestawił bliżej "ideału", auto już mniej ciągnęło, później pomogło zamienienie przedniego koła prawego na lewą stronę i odwrotnie, efektem tego jest idealnie prosty tor jazdy :bigok: Ruszone tylko kąty, po tym zbieżność mieściła się w granicy tolerancji i nie było już ruszane, śmiga jak ta lala :bigok:

(wina ponoć po stronie opon, co niestety się zdarza, ale udało się!)

Pozdro :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości