Jaki klucz do odkręcenia turbiny golf III AFN?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

resort25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt sie 30, 2011 21:35
Lokalizacja: Oborniki

Jaki klucz do odkręcenia turbiny golf III AFN?

Post autor: resort25 » wt kwie 24, 2012 23:46

Witam, ostatnio kiedy próbowałem wyciągnąć turbo poległem na jednej śrubie od kolektora (z braku odpowiednich kluczy). Który z tych dwóch byłby dobry?

Czy to musi być ten specjalny do turbin vag
Obrazek

czy wystarczy tylko taki
Obrazek
Oczywiście duża różnica w cenie na korzyść drugiego.
Z góry dziękuję za pomoc.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Jaki klucz do odkręcenia turbiny golf III AFN?

Post autor: Adamm » śr kwie 25, 2012 07:30

resort25, a nie latwiej wyjac z kolektorem? i na stole sobie rozdzielic ?

klucz to 12 dwunatokatna i na stole na grzechotce latweij to zrobic


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14205
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Jaki klucz do odkręcenia turbiny golf III AFN?

Post autor: Michał_1977 » śr kwie 25, 2012 07:45

Może to Ci się przyda http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=373199" onclick="window.open(this.href);return false;
Co prawda w Audi A4,ale AFN :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

piaggio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: wt mar 29, 2011 15:05
Lokalizacja: Lidzbark warmiński

Jaki klucz do odkręcenia turbiny golf III AFN?

Post autor: piaggio » śr kwie 25, 2012 09:00

Tak jak Panowie wyżej- zdecydowanie łatwiej wykręcić jest z kolektorem, glaczego- ta jedna sruba na której poległes jest nieco schowana i dostęp do niej jest naprawde bardzo utrudniony, jeżeli by Ci sie udało to spoczko zaoszczedził bys sporo czasu, ale jak sie nie da to pozostaje wykręcić kolektor wtedy ową srube odkrecisz bezproblemu.



resort25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt sie 30, 2011 21:35
Lokalizacja: Oborniki

Jaki klucz do odkręcenia turbiny golf III AFN?

Post autor: resort25 » śr kwie 25, 2012 19:53

Ok, domyślam się że łatwiej z kolektorem i może tak zrobię czyszcząc go przy okazji. Ale bardziej chodziło mi oto jak wyjąć turbo bez kolektora, jak zauważył Piaggio zaoszczędziłbym czas i dodatkową uszczelkę pod kolektor. Pytanie czy razem z kolektorem jest faktycznie dużo łatwiej? Z kolektorem-6 śrub, bez kol. 3 śruby pewnie jedne i drugie nieźle zapieczone.



piaggio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: wt mar 29, 2011 15:05
Lokalizacja: Lidzbark warmiński

Jaki klucz do odkręcenia turbiny golf III AFN?

Post autor: piaggio » czw kwie 26, 2012 23:50

z Doświadczenia odpowiem Ci że kolektor odkrecisz szybciej niz 3 sruby turbiny!



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14205
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Jaki klucz do odkręcenia turbiny golf III AFN?

Post autor: Michał_1977 » pt kwie 27, 2012 06:28

piaggio pisze:kolektor odkrecisz szybciej niz 3 sruby turbiny!
Nie wiem jak w przypadku MK3 AFN,ale w MK4 ALH (turbo zespolone z kolektorem) trzeba dodatkowo zdejmować kolektor ssący lub pr. półośkę,żeby to zza silnika wyjąć :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

piaggio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: wt mar 29, 2011 15:05
Lokalizacja: Lidzbark warmiński

Jaki klucz do odkręcenia turbiny golf III AFN?

Post autor: piaggio » pt kwie 27, 2012 07:11

w Mk3 nie trzeba demontowac półoski ssący też zostaje



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 112 gości