szukałem w archiwum, nie znalazłem i dlatego pytam...
autko to golf II GTI 16V, silnik KR. problemy są dwa, nie wiem czy ze sobą powiązane.
pierwszy to zapalanie auta. kiedy przekręcę kluczyk auto zapala z wyraźnym wysiłkiem, tak jakby rozrusznik nie miał siły poruszyć silnikiem. czasami żeby zapalić trzeba dodać trochę gazu. w dodatku w dwóch przypadkach na trzy odpalenia silnik zaczyna pracować jakby na trzy cylindry - nierówno i terkocząco. wystarczy wtedy trochę przegazować, albo ruszyć i przejechać kilkanaście, kilkadziesiąt metrów i wszystko się wyrównuje - silnik pracuje normalnie.
drugi problem - to wolne obroty na rozgrzanym silniku. kiedy jadę dłuższy czas w korku, to po pewnym czasie przy którymś z kolei postoju silnik nagle gaśnie. wcześniej przez ułamek sekundy wariują obroty. żeby pojechać dalej wystarczy go znowu odpalić - ale przy kolejnych postojach dzieje się to samo. nie wiem czy to ma związek, ale: gdy zdejmuję nogę z gazu obroty spadają do 900, czasami 800 i po ułamku sekundy wskakują na 1000. towrzyszy temu jakby szarpnięcie - delikatne - silnikiem.
w silniku jest świeży olej, nowe wszystkie filtry. zmienione kable wn, kopułka i palec. generalnie - w czasie normalnej jazdy silnik pracuje równiutko i bez zarzutu.
macie jakieś pomysły?
[mk2] zapala z trudem i gaśnie na wolnych
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
kable wymieniłem tydzień temu na NGK, więc raczej powinno być z nimi wszysko w porządku. tak samo świece - wymieniane może miesiąc temu, też NGK. oczywiście obydwa elementy dopasowane dokładnie do typu silnika.Darco pisze:Co do odpalania to sprawdz swiece i kable w/n , najlepiej wymień świece na nowe,
[ Dodano: Wto Lip 18, 2006 09:53 ]
będę musiał to sprawdzić. dzięki Darco za sugestie.Darco pisze:silniczek krokowy - będzie zdrowo zasyfiony
[ Dodano: Czw Lip 20, 2006 02:44 ]
macie jeszcze jakieś pomysły, rady?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 260 gości