Spalony kabel do cewki - przy odpalaniu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Spalony kabel do cewki - przy odpalaniu
Witam.
Mój problem objawiał się następująco... wczoraj rano próbowałem odpalić auto bardzo ciężko zakręcił (iłłłł.... reset kompa i koniec) niewiele myśląc odpaliłem na kablach bo nie miałem czasu i pojechałem (akurat do warsztatu). Wymieniali mi koła i przy okazji podładowali aku. Wróciłem do domu, zgasiłem auto, próbuje odpalić odrazu... a tu podobnie jak rano...iłłłł.. i nic. Podładowałem go od samochodu mojej dziewczyny i potem było ok przez chwile. Myślałem że może już mu przeszło, ale wieczorem ta sama akcja, z tym że jak po tym iłłł oraz resecie kompa nie puściłem kluczyka obrócił znowu (choć ciężko i odpalił). Zostawiłem go więc na noc.
Dziś rano odpalił podobnie - iłłł oraz resecie kompa nie puściłem kluczyka obrócił znowu (choć ciężko i odpalił).
Po pracy próbowałem ponownie - podobnie, tylko tym razem nie chciał już odpalić ... itak raz ...drugi ... trzeci... i zobaczyłem jak spod maski leci mi dymek. Sprawdziłem co to i okazało się, że kabelek do cewki zapłonowej (brązowy) jest stopiony, jeden styk we wtyczce podobnie i styk w cewce również (jak na zdjeciach )... jak się okazało kabek jest stopiony dość daleko... doszedłem aż do miejsca na zdjęciu...
Moje pytania są następujące...
1.Dokąd idzie ten przewód, bo chyba nie ma sensu pruć całej wiązki, tylko puścić nowy.
2.Co mogło być tego przyczyną?
3.Czy mogła być to wina rozrusznika- np rozrusznik nie chciał kręcić i powodował jakieś zwarcie (nie znam się) ?, czy też na odwrót... uszkodzona cewka "żarła" prąd i przez to ciężko kręcił rozrusznik i nie chciał odpalać?
4. Czy cewka będzie do wymiany?
Bardzo proszę o pomoc, za którą z góry dziękuję!
Mój problem objawiał się następująco... wczoraj rano próbowałem odpalić auto bardzo ciężko zakręcił (iłłłł.... reset kompa i koniec) niewiele myśląc odpaliłem na kablach bo nie miałem czasu i pojechałem (akurat do warsztatu). Wymieniali mi koła i przy okazji podładowali aku. Wróciłem do domu, zgasiłem auto, próbuje odpalić odrazu... a tu podobnie jak rano...iłłłł.. i nic. Podładowałem go od samochodu mojej dziewczyny i potem było ok przez chwile. Myślałem że może już mu przeszło, ale wieczorem ta sama akcja, z tym że jak po tym iłłł oraz resecie kompa nie puściłem kluczyka obrócił znowu (choć ciężko i odpalił). Zostawiłem go więc na noc.
Dziś rano odpalił podobnie - iłłł oraz resecie kompa nie puściłem kluczyka obrócił znowu (choć ciężko i odpalił).
Po pracy próbowałem ponownie - podobnie, tylko tym razem nie chciał już odpalić ... itak raz ...drugi ... trzeci... i zobaczyłem jak spod maski leci mi dymek. Sprawdziłem co to i okazało się, że kabelek do cewki zapłonowej (brązowy) jest stopiony, jeden styk we wtyczce podobnie i styk w cewce również (jak na zdjeciach )... jak się okazało kabek jest stopiony dość daleko... doszedłem aż do miejsca na zdjęciu...
Moje pytania są następujące...
1.Dokąd idzie ten przewód, bo chyba nie ma sensu pruć całej wiązki, tylko puścić nowy.
2.Co mogło być tego przyczyną?
3.Czy mogła być to wina rozrusznika- np rozrusznik nie chciał kręcić i powodował jakieś zwarcie (nie znam się) ?, czy też na odwrót... uszkodzona cewka "żarła" prąd i przez to ciężko kręcił rozrusznik i nie chciał odpalać?
4. Czy cewka będzie do wymiany?
Bardzo proszę o pomoc, za którą z góry dziękuję!
Ostatnio zmieniony śr kwie 18, 2012 22:03 przez filip2, łącznie zmieniany 2 razy.
vRSzkodnik - nic więcej, nic mniej jak Octavia II RS w gnoju
Spalony kabel do cewki
1) poszukaj na schemacie, ale jak brązowy to pewnie masa
2) najprawdopodobniej cewka
3) nie widzę związku, ale i nie powinieneś mieć problemów z odpalaniem - może coś jeszcze masz zepsute albo w ogóle jestem w błędzie
4) jeśli cewka jest spalona.. to tak (niekoniecznie cewka sama w sobie, ale elektronika w środku)
2) najprawdopodobniej cewka
3) nie widzę związku, ale i nie powinieneś mieć problemów z odpalaniem - może coś jeszcze masz zepsute albo w ogóle jestem w błędzie
4) jeśli cewka jest spalona.. to tak (niekoniecznie cewka sama w sobie, ale elektronika w środku)
MK3 ADZ->AGU
Spalony kabel do cewki
Ok. Jeśli to masa to skąd ona mogła być poprowadzona? Mam schemat, ale strasznie złej jakości skan i nie mogę się rozeznać.
A można jakoś sprawdzić cewkę? poza podłączeniem jej z powrotem - boję się, że jeśli jest zepsuta, to może coś więcej się spalić
Najbardziej zastanawia mnie to, że jak już (nawet ciężko) odpalił to pracował normalnie, nie przerywał, ani nic... albo na nic nie zwróciłem uwagi (np topiące przewody)
A można jakoś sprawdzić cewkę? poza podłączeniem jej z powrotem - boję się, że jeśli jest zepsuta, to może coś więcej się spalić
Najbardziej zastanawia mnie to, że jak już (nawet ciężko) odpalił to pracował normalnie, nie przerywał, ani nic... albo na nic nie zwróciłem uwagi (np topiące przewody)
vRSzkodnik - nic więcej, nic mniej jak Octavia II RS w gnoju
Spalony kabel do cewki
nie wiem, nie mam pod ręką schematu
jak masz kijowy schemat, to tu znajdziesz lepszy:
https://www.google.pl/#hl=pl&gs_nf=1&cp ... 80&bih=854" onclick="window.open(this.href);return false;
jak sprawdzić cewkę to chyba było na forum, ale nie wiem czy jest sens skoro twoja ma wypalone styki i i tak pewnie będziesz musiał ją wymienić.
jak masz kijowy schemat, to tu znajdziesz lepszy:
https://www.google.pl/#hl=pl&gs_nf=1&cp ... 80&bih=854" onclick="window.open(this.href);return false;
jak sprawdzić cewkę to chyba było na forum, ale nie wiem czy jest sens skoro twoja ma wypalone styki i i tak pewnie będziesz musiał ją wymienić.
MK3 ADZ->AGU
Spalony kabel do cewki
Czy tą wtyczkę do cewki można gdzieś dokupić? bo skoro ma wypalony styk to wypadało by też wymienić?
vRSzkodnik - nic więcej, nic mniej jak Octavia II RS w gnoju
Spalony kabel do cewki
jedz do sklepu samochodowego z czesciami i powinienes kupic bez problemu taka wtyczke tylko sam sobie kabelki powtykasz, a jak nie to jakis zlom )
eSsssssssssss :))))
Spalony kabel do cewki
Jeśli ten schemat jest prawidłowy (LINK), to wg niego brązowy to po prostu masa, która przez nic nie przechodzi, itp...to w takim razie po co ciągną to przez pół auta i nie wiadomo gdzie???
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... abb58.html" onclick="window.open(this.href);return false;
35-cewka
34-moduł wzmocnienia zapłonu
33-rozdzielacz
M-brązowy
Ve-zielony
N-czarny
I ponawiam pytanie....
3.Czy mogła być to wina rozrusznika- np rozrusznik nie chciał kręcić i powodował jakieś zwarcie (nie znam się) ?, czy też na odwrót... uszkodzona cewka "żarła" prąd i przez to ciężko kręcił rozrusznik i nie chciał odpalać?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... abb58.html" onclick="window.open(this.href);return false;
35-cewka
34-moduł wzmocnienia zapłonu
33-rozdzielacz
M-brązowy
Ve-zielony
N-czarny
I ponawiam pytanie....
3.Czy mogła być to wina rozrusznika- np rozrusznik nie chciał kręcić i powodował jakieś zwarcie (nie znam się) ?, czy też na odwrót... uszkodzona cewka "żarła" prąd i przez to ciężko kręcił rozrusznik i nie chciał odpalać?
vRSzkodnik - nic więcej, nic mniej jak Octavia II RS w gnoju
Spalony kabel do cewki
żeby wszystkie masy wychodziły z jednego miejsca (no może nie wszystkie, ale sporo) i chyba chodzi o rozete na słupku a, koło skrzynki bezpieczników (możesz sprawdzić miernikiem jakoś czy ten kabel tam wchodzi)
MK3 ADZ->AGU
Spalony kabel do cewki - przy odpalaniu
Jutro sprawdzę. Jeśli się okaże, że tak, to może puścić troszkę grubszy przewód od nowa, a ten zostawić?? - bo jak napisałem, nie chce mi się pruć całej wiązki
vRSzkodnik - nic więcej, nic mniej jak Octavia II RS w gnoju
Spalony kabel do cewki - przy odpalaniu
możesz go zostawić, tylko go poodłączaj i zabezpiecz żeby niczego nie zwarł
możesz puścić grubszy albo taki sam, byle nie cieńszy
możesz puścić grubszy albo taki sam, byle nie cieńszy
MK3 ADZ->AGU
Spalony kabel do cewki - przy odpalaniu
Pamiętaj tylko o tym że ten spalony przewód mógł uszkodzić izolację na pozostałych przewodach w wiązce !filip2 pisze:nie chce mi się pruć całej wiązki
Według mnie prucie wiązki lub jej wymiana na inną .Nie chcesz chyba mieć kolejnego dymka pod maską ?
Spalony kabel do cewki - przy odpalaniu
W masz rację, ale to zależy jak bardzo ta izolacja jest uszkodzona-może być tak że tylko ten brązowy, a reszta jest nietknięta.
MK3 ADZ->AGU
Spalony kabel do cewki - przy odpalaniu
Na tym odcinku który już rozprułem to pozostałe przewody są ok. tzn tylko izolacja z tego uszkodzonego się w niektórych miejscach "przykleiła"
vRSzkodnik - nic więcej, nic mniej jak Octavia II RS w gnoju
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 72 gości