Golf IV 1.8T ARZ

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

lukaszl63
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lut 08, 2012 22:28

Golf IV 1.8T ARZ

Post autor: lukaszl63 » śr lut 08, 2012 23:23

Witam od niedawna jestem użytkownikiem auta podanego w tytule. Powoli zabieram sie za tuninng mechaniczny auta. Usilnie poszukuje informacji na temat silnika ARZ lecz nic specjalnego sie nie dowiedzialem. Czy moze ktoś z Was udzielic informacji jakie turbo jest w tym modelu i wtryski o jakiej wydajnosci? Czekam rowniez na porady jakie zmiany wykonac przed softem aby wynik byl jak najlepszy. Wynik jaki chcialbym uzyskac to przekroczenie granicy 200 PS na ten moment... Czekam na porady i informacje zwiazane z silnikiem ARZ. Pozdrawiam....



Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Golf IV 1.8T ARZ

Post autor: Yuri » czw lut 09, 2012 00:59

lukaszl63 pisze:jakie zmiany wykonac przed softem aby wynik byl jak najlepszy.
Przede wszystkim posprawdzać szczelność układu doładowania, bo wiek robi swoje i gdzieś tam może jakiś przewód być sparciały, jakiś tam DV czy N75 niedomagać, itp. Potem udrożnić wydech, zapodać FMIC, no a dalej, to już zależy od tego jakie tam graty siedzą seryjne w ARZ. Styczności z nim nie miałem, więc na to nie odpowiem, ale jeśli wtryski są te same co w AGU i do tego siedzi K03, to 200 kM po samym sofcie raczej nie wypluje.



lukaszl63
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lut 08, 2012 22:28

Re: Golf IV 1.8T ARZ

Post autor: lukaszl63 » czw lut 09, 2012 10:50

Dzisiaj podczas wymiany oringow na wtryskiwaczach ukazały sie wtryski z tego co znalazlem na necie to chyba te wydajnosci 320 ponizej zalaczam foto jesli to 320 to i turbo k03s? Czekam na opinie...
Obrazek



Awatar użytkownika
Sev
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt sty 25, 2011 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Golf IV 1.8T ARZ

Post autor: Sev » czw lut 09, 2012 16:24

Zamiast gdybać i czekać na opinie, trzeba było przeczytać nr części z boku wtryskiwacza i wygooglować jakie to są. 320tki w AUM/AUQ/ARX są krótkie, te są długie jak w AGU.


Projekt FiA: 6Y+20VT ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
zonda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: wt cze 10, 2008 15:26
Lokalizacja: BI

Golf IV 1.8T ARZ

Post autor: zonda » czw lut 09, 2012 18:55

Ja tam się nie znam, ale te wtryski na zdjęciu, to na pewno nie są takie jak w AGU. Jak powyżej - wklikaj nr części w google



Awatar użytkownika
pusieq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: śr gru 30, 2009 19:43
Lokalizacja: Puławy (okolice)
Kontakt:

Golf IV 1.8T ARZ

Post autor: pusieq » czw lut 09, 2012 19:37

w agu są krótkie i to jest ten po prawej
Obrazek



rafik_xx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 22:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Golf IV 1.8T ARZ

Post autor: rafik_xx » czw lut 09, 2012 20:20

lukaszl63 pisze:Dzisiaj podczas wymiany oringow na wtryskiwaczach ukazały sie wtryski z tego co znalazlem na necie to chyba te wydajnosci 320 ponizej zalaczam foto jesli to 320 to i turbo k03s? Czekam na opinie...
Obrazek
są to wtryski 320 długie
pusieq pisze:w agu są krótkie i to jest ten po prawej
Obrazek
po prawej wtrysk z AGU a po lewej z AUQ 320 krótki

nie jestem pewien ale w ARZ jest starsza wersja k03s (k03-035) do max 230KM ew można wsadzić K03s (k03-052) z AUQ do 250KM



lukaszl63
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lut 08, 2012 22:28

Re: Golf IV 1.8T ARZ

Post autor: lukaszl63 » czw lut 09, 2012 23:29

rafik_xx dziękuję za krótkąi rzeczową odpowiedz jutro jeszcze posprawdzam numery z wtryskow i turba i sprawdze w necie aby miec 100 % pewnosci tak jak radzili przedmowcy. Mam jeszcze pytanie do Was mniej wiecej do ilu koni wydoli seryjny wydech, a także jaki FMIC pakowac jakiegos tzw ''chinola'', czy też iveco daily, vw t5, slyszalem tez cos o adaptacji ic ze sprintera...



Awatar użytkownika
GregorzG60
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pt lis 21, 2008 14:09
Lokalizacja: podkarpacie

Golf IV 1.8T ARZ

Post autor: GregorzG60 » czw mar 15, 2012 14:46

To są wtryski 320 ARZ/AQA/AJQ. Wystarczą maks do 200km bez zapetlen ale to juz na styk.
Turbo masz przejściowke pomiedzy k03-011 AGU a K03-052 z AUQ.
Z tego ARZ to można wycisnac na tej turbinie k03-035/026 ok 230-240km maks przy pelnej opcji przeróbek - TIP , WYDECH, WTRYSKI, FMIC + Strojenie.


http://gregor10.pl Chiptuning Diagnostyka Hamownia DPF OFF

Ogid
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt lis 25, 2008 01:05
Lokalizacja: Warszawa

Golf IV 1.8T ARZ

Post autor: Ogid » pn kwie 16, 2012 20:39

Witam!
Mam nadzieję, że uda mi się choć na chwilę odgrzać temat.
Od niedawna jestem posiadaczem MK4 właśnie z silnikiem 1,8T o oznaczeniu ARZ i chciałbym ostatecznie upewnić się jakie jest tam turbo?
Pytam ponieważ na anglojęzycznych forach wyczytałem, że jest tam zwykłe K03, a nie tak jak tu podajecie K03s (przejściówka).
Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.
Pozdrawiam

Poniżej zamieszczam inf. z rozkodowanego VINu (jeśli to w czymkolwiek pomoże) :)

Vehicle Identification No. WVWZZZ1JZ1W123856 
Model Designation golf gti turbo 
Model GOLF  
Date of production 28.06.2000 
Model year 2001
Sales type 1J16N4 
Engine code ARZ 
Transmission code ENJ 
Axle drive 5S 
Interior trim code RJ 
Roof color 91
Exterior color / Paint Code 99 / C5M



ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 3 gości