TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: czw kwie 05, 2012 09:15
- Lokalizacja: Gdańsk
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
witam
mam nadzieje, ze pod dobry temat sie podpinam - jestem nowym uzytkownikiem.
Mam maly problemik - golf 3 1.9td 75KM AAZ 1996rok
Zawsze rano mam maly problemik z odpaleniem - nie wazne jest czy cieplo czy zimno ciezko pali - swiece zarowe ok.
Ma ktos jakis pomysl na to, co moze byc ??
dzieki z gory za pomoc
mam nadzieje, ze pod dobry temat sie podpinam - jestem nowym uzytkownikiem.
Mam maly problemik - golf 3 1.9td 75KM AAZ 1996rok
Zawsze rano mam maly problemik z odpaleniem - nie wazne jest czy cieplo czy zimno ciezko pali - swiece zarowe ok.
Ma ktos jakis pomysl na to, co moze byc ??
dzieki z gory za pomoc
Kamil
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Widziałem kiedyś na tym forum mapę startową. O ile dobrze pamiętam to na ciepłym silniku pompa podaje paliwo dopiero przy 250 obrotach/min.
Chce zrobić następujący test rozrusznika:
1. Odłączyć zawór N109.
2. Podpiąć vaga.
3. Kręcić rozrusznikiem i jednocześnie odczytywać prędkość obrotową silnika.
W ten sposób chce udowodnić, że wina złego odpalania na ciepłym leży po stronie rozrusznika a nie pompy itp.
Czy taki test się powiedzie (czy vag będzie pokazywał prawidłowe obroty przy kręceniu rozrusznikiem)?
Czy dobrze pamiętam prędkość rozruchową na ciepłym (ok. 85 st. C)?
Pozdrawiam
Chce zrobić następujący test rozrusznika:
1. Odłączyć zawór N109.
2. Podpiąć vaga.
3. Kręcić rozrusznikiem i jednocześnie odczytywać prędkość obrotową silnika.
W ten sposób chce udowodnić, że wina złego odpalania na ciepłym leży po stronie rozrusznika a nie pompy itp.
Czy taki test się powiedzie (czy vag będzie pokazywał prawidłowe obroty przy kręceniu rozrusznikiem)?
Czy dobrze pamiętam prędkość rozruchową na ciepłym (ok. 85 st. C)?
Pozdrawiam
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Kompresja jest ok?kamil_pojawa pisze:witam
mam nadzieje, ze pod dobry temat sie podpinam - jestem nowym uzytkownikiem.
Mam maly problemik - golf 3 1.9td 75KM AAZ 1996rok
Zawsze rano mam maly problemik z odpaleniem - nie wazne jest czy cieplo czy zimno ciezko pali - swiece zarowe ok.
Ma ktos jakis pomysl na to, co moze byc ??
dzieki z gory za pomoc
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: czw kwie 05, 2012 09:15
- Lokalizacja: Gdańsk
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
szcerze mowiac kompresji nie sprawdzalem ale nie mialem zadnego innego objawu .... tzn plyn chlodzacy ok oleju praktycznie nie bierze od wymiany do wymiany, swoja moc ma ...... a problem pojawil sie pod koniec zimy.
i szczerze mowic nie mam pojecia gdzie szukac przyczyny .
Samo stwierdzenie "ciezko pali" - wyglada nastepujaco .... rano przkrecam kluczyk grzanie swieczek i krece ok 10-15 sek i nic, znow grzeje swiece 2-3 sek krece i odpala z chmura dymu - to mysle jest normalne ze wzgledu na wypalanie nadmiernej ilosci paliwa - moment pozniej spaliny wracaja do normy i jade - jest ok.
Moze ktos mial podobny przypadek i moze podpowiedziec od czego zaczac sprawdzanie ??.
Dzis wlasciwie grzebalem przy bezpiecznikach i zlokalizowalem poz.4 15A przepalony - wymienilem ale poprawy nie widze - na obudowie bylo napisane ze to od jakiejs pompy .......
i szczerze mowic nie mam pojecia gdzie szukac przyczyny .
Samo stwierdzenie "ciezko pali" - wyglada nastepujaco .... rano przkrecam kluczyk grzanie swieczek i krece ok 10-15 sek i nic, znow grzeje swiece 2-3 sek krece i odpala z chmura dymu - to mysle jest normalne ze wzgledu na wypalanie nadmiernej ilosci paliwa - moment pozniej spaliny wracaja do normy i jade - jest ok.
Moze ktos mial podobny przypadek i moze podpowiedziec od czego zaczac sprawdzanie ??.
Dzis wlasciwie grzebalem przy bezpiecznikach i zlokalizowalem poz.4 15A przepalony - wymienilem ale poprawy nie widze - na obudowie bylo napisane ze to od jakiejs pompy .......
Kamil
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
robiles cos w aucie w ostatnim czasie? sprawdzales kat wtrysku? jak silnik pracuje, przygazowujesz kopci? rozrząd na znakach też bym sprawdził czy się wszystko zgadza
mój Goferek:) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=437823
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Witam, a paliwo gdzieś nie schodzi? Może rozrusznik nie kręci jak powinien?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Tomek
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: czw kwie 05, 2012 09:15
- Lokalizacja: Gdańsk
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
hmmmm
ostatnio tzn jakies 4miesiace temu wymienialem rozrzad ale po wymianie bylo ok.
Rozrusznik kreci napewno dobrze.
Kata nie sprawdzalem bo wlasciwie nie mialem potrzeby - silnik nie kopci.
Jedyne co chyba musze spradzic to czy nie cofa mi sie gdzies paliwo ...... aczkolwiek tego tez nie jestem pewien bo jak zawsze krece na pierwszy raz te kilka- kilkanascie sek i nie odpala i jak za 2 kreceniem odpali to mam chmure dymu w wydechu - tzn chyba ze wypala wszystkie nagromadzone paliwo, co by znaczylo ze to nie jest dlugie krecenie nie jest efektem braku paliwa
ale chyba sprawdzic nie zaszkodzi.......
Hmmmm
a najwazniejsza rzecz o ktorej nie wspomnialem ..... jak kupowalem golfika mial przepalony przekaznik swiec zarowych i samo grzanie mam zrobione na "krotko" tzn w kabinie mam guziczek i po przekreceniu kluczyka trzymam go ok 8-10 sek i krece .... i jak wspominalem wczesniej czy zima czy lato zawsze palil dobrze. a mam go juz 1,5 roku. ( nie wiem czy ew. to moze miec jakis wplyw)
ostatnio tzn jakies 4miesiace temu wymienialem rozrzad ale po wymianie bylo ok.
Rozrusznik kreci napewno dobrze.
Kata nie sprawdzalem bo wlasciwie nie mialem potrzeby - silnik nie kopci.
Jedyne co chyba musze spradzic to czy nie cofa mi sie gdzies paliwo ...... aczkolwiek tego tez nie jestem pewien bo jak zawsze krece na pierwszy raz te kilka- kilkanascie sek i nie odpala i jak za 2 kreceniem odpali to mam chmure dymu w wydechu - tzn chyba ze wypala wszystkie nagromadzone paliwo, co by znaczylo ze to nie jest dlugie krecenie nie jest efektem braku paliwa
ale chyba sprawdzic nie zaszkodzi.......
Hmmmm
a najwazniejsza rzecz o ktorej nie wspomnialem ..... jak kupowalem golfika mial przepalony przekaznik swiec zarowych i samo grzanie mam zrobione na "krotko" tzn w kabinie mam guziczek i po przekreceniu kluczyka trzymam go ok 8-10 sek i krece .... i jak wspominalem wczesniej czy zima czy lato zawsze palil dobrze. a mam go juz 1,5 roku. ( nie wiem czy ew. to moze miec jakis wplyw)
Kamil
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 13:27
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Witam.Jestem nowym uzytkownikiem.Posiadam WV silnik 110 KM AFN autko jak temperatura spadnie do około 0'' to żeby odpalił musi zakrecić z 4,5 razy jak jest ciepły pali normalnie.Jak odpali zimny to puszcza siwy dym tak jakby trochu niebieski ale bardziej siwy.Moc ma..jak ostro mu dodam gazu to zakopci na czarno.Swiece nowe żarowe.
Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Witam
do postu z 03. 04. 2012 r.
Jak pisaliście sprawdziłem pompę paliwa i jest ok. Ale zauważyłem coś innego. W momencie gdy przekręcę kluczyk i załączę zapłon ale nie odpalam słyszę cpykanie jak by iskra z częstotliwością ok. 4 na sekundę i wtedy gdy zakręcę rozrusznikiem pali. Gdy cpykania nie ma samochód nie pali. I odpada chyba wersja że samochód nie pali na ciepłym bo furak pali i nie pali na przemian gdy postoi z 5 min.
Jak mogli byście mi jeszcze napisać czy to jest czujnik przy pompie wtryskowej taki przykręcany na 4 imbusy o wymiarach ok 50 mm na 30 mm.
do postu z 03. 04. 2012 r.
Jak pisaliście sprawdziłem pompę paliwa i jest ok. Ale zauważyłem coś innego. W momencie gdy przekręcę kluczyk i załączę zapłon ale nie odpalam słyszę cpykanie jak by iskra z częstotliwością ok. 4 na sekundę i wtedy gdy zakręcę rozrusznikiem pali. Gdy cpykania nie ma samochód nie pali. I odpada chyba wersja że samochód nie pali na ciepłym bo furak pali i nie pali na przemian gdy postoi z 5 min.
Jak mogli byście mi jeszcze napisać czy to jest czujnik przy pompie wtryskowej taki przykręcany na 4 imbusy o wymiarach ok 50 mm na 30 mm.
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Witam, kwas6110, poruszaj kostką (rozepnij, zepnij) idącą do pompy wtryskowej-nastawniak.
Nie pali się jakaś kontrolka wtedy, kiedy nie chce zapalić?
Pozdrawiam.
Nie pali się jakaś kontrolka wtedy, kiedy nie chce zapalić?
Pozdrawiam.
Tomek
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: wt kwie 10, 2012 12:08
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
dzięki wielkie za informacje
http://www.homepage.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.naszlekarz.net" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hollex.rzeszow.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.naszlekarz.net" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hollex.rzeszow.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
1,9 TDI (golf III 95r)
szukałem problemu jaki i ja mam, lecz były tylko podobne i nieco różniące się
a polega on na:
żeby odpalić to muszę przeciągnąc na rozruszniku i przygazować - przyczyną jest to że jeśli tylko lekko przekręcę to odpali ładnie ale zaraz zgaśnie
silnik pracuje ładnie, żadnych wycieków, ropy wystarczająco w baku, w wężykach paliwo jest bez pęcherzyków powietrza
dziś powstał dodatkowy problem, po podkręceniu go na wysokie obroty - około 4 tys
zaczyna się dławić i gaśnie w tym samym momencie przelatują delikatne pecherzyki powietrza w wężykach (ale naprawde ledwo zauważalne)
gdy tak zgaśnie to trzeba trochę pokręcić zanim znów odpali i puszcza przy tym szary i czarny dym, jak już odpali to pracuje równiutko i nic nie kopci przy normalnych przygazowaniach
co o tym myslicie? co może być przyczyną
(nie wiem czy może mieć znaczenie fakt że auto stało przez zimę i teraz jest jeszcze na paliwie sprzed zimy - czy jego jakość spadła i może być przyczyną takiego zachowania?)
szukałem problemu jaki i ja mam, lecz były tylko podobne i nieco różniące się
a polega on na:
żeby odpalić to muszę przeciągnąc na rozruszniku i przygazować - przyczyną jest to że jeśli tylko lekko przekręcę to odpali ładnie ale zaraz zgaśnie
silnik pracuje ładnie, żadnych wycieków, ropy wystarczająco w baku, w wężykach paliwo jest bez pęcherzyków powietrza
dziś powstał dodatkowy problem, po podkręceniu go na wysokie obroty - około 4 tys
zaczyna się dławić i gaśnie w tym samym momencie przelatują delikatne pecherzyki powietrza w wężykach (ale naprawde ledwo zauważalne)
gdy tak zgaśnie to trzeba trochę pokręcić zanim znów odpali i puszcza przy tym szary i czarny dym, jak już odpali to pracuje równiutko i nic nie kopci przy normalnych przygazowaniach
co o tym myslicie? co może być przyczyną
(nie wiem czy może mieć znaczenie fakt że auto stało przez zimę i teraz jest jeszcze na paliwie sprzed zimy - czy jego jakość spadła i może być przyczyną takiego zachowania?)
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
nightjack, pod tylna kanapą masz smok w baku zacznij od tego rozkręć , wyczyść przedmuchaj , miałem problem podobny do Twojego , zacznij od układu paliwowego ciśnienie powietrza w weżyki i dmuchać , filtr dawno wymieniałeś , jak tak to też warto o to zadbać , pozdrawiam ,
Bytka albo nie bytka, to je zapytka
grzeniu41
grzeniu41
[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
no tak myślałem w pierwszym momencie - ale wężyki ładnie podają, bo tak jak wspominałem minimalne tylko pęchęrzyki powietrza ida podczas tych 4 tys obrotów, filtr nawet mam nowy do wymiany bo niedawno ktos mi wyslal zly do vw luppo ktorego tez posiadam a jest właśnie pasujący do golfa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 154 gości