A czy mogę wykluczyć czujnik temperatury, jeśli wskaźnik na desce działa normalnie? 
Przypomniałeś mi teraz o tej śrubce zdaje się jakiś czas temu czytałem przy okazji zapoznawania się z 2EE 

 i o ile dobrze pamiętam, to było napisane, że reguluje się nią gaźnik przy podłączonym wskaźnikiem pod "kompa". Czy to dlatego piszesz, że się jej nie rusza, czy się pomyliłem i nie o tym mówimy? Mam po prostu opory w zaginaniu tej fabrycznej blaszki, bo wydaje mi się, że mimo swoich dwudziestu lat, wyczyszczony i przedmuchany gaźnik powinien chodzić najlepiej na standardowych ustawieniach. Chciałbym w to ingerować w ostateczności.
Wrzucam jeszcze nagranie pracy silnika. Może coś pomoże 

 Tak zachowuje się na ciepłym, po przejechaniu kilku kilometrów i paru minutach pracy na wolnych - faluje, nie zmienia się to nawet po przegazowaniu. 
http://w556.wrzuta.pl/audio/2R1fYsyvO0H ... go_silnika" onclick="window.open(this.href);return false;