Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
krzysiek1606
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: pn lis 21, 2011 13:44
Lokalizacja: mazowieckie

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: krzysiek1606 » pt kwie 06, 2012 06:33

jak się nie mylę to według katalogów sprzęgło w ahu jest takie samo jak g60
ja sam kupiłem zestaw od vr6 a wysprzęglika nie zmieniałem także jak nie leci to nie ma sensu go wymieniać


krzysiek.[audi a4 b5 avant +++ ]
246HP-472NM [ soft by spanky ]

oferuje czyszczenie turbin , przerobke turbin GTB na podcisnienie , uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych , uklady wydechowe z kwasiaka i instalacje fmic
tel. 608370238 TURBO-SPAW

Awatar użytkownika
bocian19
Łowca Rarytasów
Łowca Rarytasów
Posty: 2278
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 23:07
Lokalizacja: Bruksela/Podlasie-BBI
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: bocian19 » sob kwie 07, 2012 00:25

krzysiek1606 pisze:jak się nie mylę to według katalogów sprzęgło w ahu jest takie samo jak g60
Uwazasz ze ma taka sama wytrzymalosc??


Moj mk3 VARIA(N)T
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad :-)

Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg :) on złamie Ci dokładkę :)

Awatar użytkownika
krzysiek1606
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: pn lis 21, 2011 13:44
Lokalizacja: mazowieckie

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: krzysiek1606 » sob kwie 07, 2012 10:40

myślę że taką samą ma wytrzymałość skoro są pod tym samym numerem
ja założyłem od vr6 i też nie jest takie twarde jak się spodziewałem ponieważ jest to zestaw g60/vr6 i różnica jest tylko w tarczy


krzysiek.[audi a4 b5 avant +++ ]
246HP-472NM [ soft by spanky ]

oferuje czyszczenie turbin , przerobke turbin GTB na podcisnienie , uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych , uklady wydechowe z kwasiaka i instalacje fmic
tel. 608370238 TURBO-SPAW

skullder
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw lut 19, 2009 17:44
Lokalizacja: Oława

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: skullder » sob kwie 07, 2012 17:18

Jestem już po wymianie na komplet z g60. Wyszło mi niewiele taniej niż z dwumasem :shock: ale po kolei...

Moje szczęście to MK4 AHF. Zaczęło się od zgrzytów przy wrzucaniu wstecznego i coraz ciężej wchodzącymi biegami na odpalonym silniku. Zrobione
odpowietrzenie układu (za darmo) - bez zmian, wymiana pompy i wysprzęglika oraz całego płynu (520 zł) - bez zmian, pozostaje sprzęgło. Po tygodniu
ślęczenia w necie i rozpatrywania za i przeciw, głównie z uwagi na koszty podjąłem decyzję o zmianie na sztywne koło zamachowe (dwumas też już dawał
się we znaki, nakulane 270 tys. km).
Na początku wątku ktoś wspomniał, żeby patrzeć tylko na numer części i nie przejmować się z jakiego silnika koło pochodzi. Otóż nic bardziej mylnego.
Kupiłem za 150 zeta koło z wybitym numerem 037 105 273C, które wg sprzedawcy pochodziło z silnika 1.9 TDI BLS z roku 2008. Zdziwiło mnie, że
w takim roczniku było montowane to koło ale skoro numer się zgadza, to powinno być OK.
Oczywiście po rozebraniu sprzęgła okazało się, że koło nie pasuje (wygląda identycznie ale pokrywa się tylko 5 z 6 otworów, jeden jest minimalnie przesunięty),
więc zostałem z unieruchomionym samochodem, kompletem sprzęgła, którego nie można założyć i 1,5 dnia roboczego do świąt (objazdowych)...
W warsztacie stwierdzili, że mogą poszukać takiego koła a skoro ja byłem uziemiony i czasu na poszukiwania na własną rękę nie było, to się zgodziłem.
Znaleźli następnego dnia, od MK3 w cenie - uwaga - 250 zł :shock: (fakt, że w stanie idealnym ale i tak mam wrażenie, że zostałem orżnięty). Do wymiany
doliczyli mi 150 zł za to, że musieli częściowo składać i rozbierać auto, żeby wyprowadzić je na noc z warsztatu (też dyskusyjne).

Posumowując samą wymianę sprzęgła:
- koło zamachowe - 250 zł,
- sprzęgło SACHSA - 400 zł razem z przesyłką,
- śruby - 69 zł,
- uszczelniacz wału - 150 zł,
- wymiana - 400 zł.
Razem 1269 zł + jestem właścicielem bezużytecznego kawałka metalu w postaci koła zamachowego (150 zł). Za dwumas razem z wymianą
i uszczelniaczem dałbym 1550, więc oszczędności raczej mizerne.

Wrażenia po wymianie:
- pedał sprzęgła chodzi dużo lżej, sprzęgło bierze na samej górze zamiast 2cm od podłogi i wybacza mniej błędów niż dwumas (kwestia przyzwyczajenia),
- auto czasami (nie zawsze) trochę drży na luzie (obroty na budziku nieco ponad 800, po dodaniu gazu do ok. 900 drgania znikają),
- brak jakichkolwiek hałasów ze strony sprzęgła na luzie (a jestem z tych wyczulonych na jakiekolwiek niepożądane dźwięki :grin:),
- brak drgań przy przyspieszaniu,
- buda przestała się telepać przy odpalaniu i gaszeniu,
- silnik szybciej się "wkręca" (reakcja na gaz jest praktycznie natychmiastowa),
- ale głośniej pracuje powyżej 2000 obrotów i przy gazie w podłodze.

Cały obraz psuje mi trochę to ostatnie ale nie wiem czy jest to kwestia założenia jednomasu, czy normalnej pracy silnika, który wcześniej był zmulony
padniętym kołem dwumasowym. Podsumowując, pewnie na moje początkowe bolączki wystarczyłaby wymiana na nowy komplet z dwumasem, zwłaszcza
patrząc na koszty jakie musiałem ostatecznie ponieść, ale klamka zapadła i jest jak jest. Pocieszająca jest tylko myśl, że prawdopodobnie nie będę miał
powodów żeby zbyt prędko znowu tam zaglądać.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9260
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: wesol » sob kwie 07, 2012 18:18

Mozesz wkleic fotke tego twojego nieszczesnego zamachu?? Nie wydaje mi sie zeby byly dwa rozna zamachy z takim samym oznaczeniem. Poprostu nie ma takiej mozliwosci.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
golfer_1984
VW Baron
VW Baron
Posty: 3387
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
Lokalizacja: PODKARPACIE
Kontakt:

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: golfer_1984 » sob kwie 07, 2012 18:35

wesol pisze:Mozesz wkleic fotke tego twojego nieszczesnego zamachu?? Nie wydaje mi sie zeby byly dwa rozna zamachy z takim samym oznaczeniem. Poprostu nie ma takiej mozliwosci.

mi się wydaje że wystarczyło dobrze docisk ustawić i po sprawie :helm:



skullder
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw lut 19, 2009 17:44
Lokalizacja: Oława

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: skullder » sob kwie 07, 2012 21:56

wesol pisze:Mozesz wkleic fotke tego twojego nieszczesnego zamachu?? Nie wydaje mi sie zeby byly dwa rozna zamachy z takim samym oznaczeniem. Poprostu nie ma takiej mozliwosci.
ObrazekObrazek

Też uważałem, że oznaczenie części to świętość, zresztą dlatego zdecydowałem się na kupno. Obaj z mechanikiem byliśmy zaskoczeni. Przymierzaliśmy kilka minut - nie dało się go dopasować do wału, jeden otwór był przesunięty ok. 5mm. To, które załatwił z MK3 przypasowało od razu. Na początku myślałem, że mechanior mi ściemnia ale sam byłem i widziałem :-) Może po którymś roczniku VW wprowadził zmiany, tego nie wiem (tak jak pisałem, to moje podobno pochodziło z 2008).
mi się wydaje że wystarczyło dobrze docisk ustawić i po sprawie
Jakimś ekspertem od samochodów nie jestem ale widzę, że otwór na śrubę w kole zamachowym nie pokrywa się z otworem w wale. Nie za bardzo wiem co tam jest do ustawiania, może mi przybliżysz temat?



eden1992
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: sob gru 17, 2011 00:23

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: eden1992 » sob kwie 07, 2012 22:29

Na foto widać, że rozkład otworów nie jest symetryczny, dwa otwory są bliżej siebie.


Sprzedam fabrycznie nowe wyświetlacze full fis do liczników z MK4
Wymiana za dopłatą.

Kontakt: 513680655 lub PW

Awatar użytkownika
czarodziej6969
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 691
Rejestracja: czw lis 06, 2008 17:22
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: czarodziej6969 » sob kwie 07, 2012 23:50

eden1992 pisze:Na foto widać, że rozkład otworów nie jest symetryczny, dwa otwory są bliżej siebie.
jak dla mnie to na pierwszym i drugim zdjęciu rozstaw jest taki sam i tak samo dwa otowry są bliżej siebie w porównaniu do reszty, ciekawy przypadek



eden1992
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: sob gru 17, 2011 00:23

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: eden1992 » ndz kwie 08, 2012 00:22

czarodziej6969 pisze:jak dla mnie to na pierwszym i drugim zdjęciu rozstaw jest taki sam i tak samo dwa otowry są bliżej siebie w porównaniu do reszty, ciekawy przypadek

Dokładnie o to mi chodziło ;)


Sprzedam fabrycznie nowe wyświetlacze full fis do liczników z MK4
Wymiana za dopłatą.

Kontakt: 513680655 lub PW

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9260
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: wesol » ndz kwie 08, 2012 11:18

powinno pasowac do AHF i pokrewnych. Zreszta jakby zamowic takie kolo w ASO i podałbym im ten nr to co by mi przysłali kolo o tym samym nr z AGR'a czy z tego BLS'a?? Z tego co sie orietowałem te kola byly takz emontowane w mniejszych pojemnosciach z tym ze w nowszych autach. Dla mnie bezsensem jest to zeby byl ten sam nr a inny rozstaw śrub? Przecież sa tez kola o nr podobnym tylko np roznia sie ostatnia literka i maja tylko inne masy. Dla mnie nie ma takiej mozliwosci by nie pasowala czesc o tym samym numerze. Z fotki tez wyglada ze jeden otwor jest przesuniety w prawo- tak jak w prawidlowym tym kole na jednomas czy nawet w tych dwumasach co sa w ori w aHF, ASV i ALH. Coś musiało byc zle przymierzane do wału i tyle.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: Shmatan » ndz kwie 08, 2012 18:47

Wtrące, że np. uchwyt trzymający rączkę maski do mk4 kupiony w ASO mimo numeru identycznego jak w starym był inny - różnice były w kształcie i częściowo w kompatybilności. Więc szczerze to cholera wie



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9260
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: wesol » ndz kwie 08, 2012 20:10

tak ale to sa czesci ze tak powiem robione przez rozne inne firmy. Dosc czesto jest tak ze dostawcy sa zmieniani po pewnym czasie bo albo zawidli albo kozystniejsz abyla umowa z inna firmą. Nie prownujmy kawalek plastiku z takimi rzeczami jak czesci silnika, skrzyni itp.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: przemlin » ndz kwie 08, 2012 20:54

Tu na zdjeciu widać ze otwory nie są symetrycznie czyli tak ma być? nigdy się dokładnie nie przyglądałem => http://moto.allegro.pl/1-9-tdi-90-km-vw ... 34238.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Zablokowany

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości