Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- krzysiek1606
- Użytkownik
- Posty: 273
- Rejestracja: pn lis 21, 2011 13:44
- Lokalizacja: mazowieckie
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
jak się nie mylę to według katalogów sprzęgło w ahu jest takie samo jak g60
ja sam kupiłem zestaw od vr6 a wysprzęglika nie zmieniałem także jak nie leci to nie ma sensu go wymieniać
ja sam kupiłem zestaw od vr6 a wysprzęglika nie zmieniałem także jak nie leci to nie ma sensu go wymieniać
krzysiek.[audi a4 b5 avant +++ ]
246HP-472NM [ soft by spanky ]
oferuje czyszczenie turbin , przerobke turbin GTB na podcisnienie , uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych , uklady wydechowe z kwasiaka i instalacje fmic
tel. 608370238 TURBO-SPAW
246HP-472NM [ soft by spanky ]
oferuje czyszczenie turbin , przerobke turbin GTB na podcisnienie , uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych , uklady wydechowe z kwasiaka i instalacje fmic
tel. 608370238 TURBO-SPAW
- bocian19
- Łowca Rarytasów
- Posty: 2278
- Rejestracja: ndz sty 17, 2010 23:07
- Lokalizacja: Bruksela/Podlasie-BBI
- Kontakt:
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
Uwazasz ze ma taka sama wytrzymalosc??krzysiek1606 pisze:jak się nie mylę to według katalogów sprzęgło w ahu jest takie samo jak g60
Moj mk3 VARIA(N)T
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad
Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg on złamie Ci dokładkę
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad
Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg on złamie Ci dokładkę
- krzysiek1606
- Użytkownik
- Posty: 273
- Rejestracja: pn lis 21, 2011 13:44
- Lokalizacja: mazowieckie
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
myślę że taką samą ma wytrzymałość skoro są pod tym samym numerem
ja założyłem od vr6 i też nie jest takie twarde jak się spodziewałem ponieważ jest to zestaw g60/vr6 i różnica jest tylko w tarczy
ja założyłem od vr6 i też nie jest takie twarde jak się spodziewałem ponieważ jest to zestaw g60/vr6 i różnica jest tylko w tarczy
krzysiek.[audi a4 b5 avant +++ ]
246HP-472NM [ soft by spanky ]
oferuje czyszczenie turbin , przerobke turbin GTB na podcisnienie , uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych , uklady wydechowe z kwasiaka i instalacje fmic
tel. 608370238 TURBO-SPAW
246HP-472NM [ soft by spanky ]
oferuje czyszczenie turbin , przerobke turbin GTB na podcisnienie , uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych , uklady wydechowe z kwasiaka i instalacje fmic
tel. 608370238 TURBO-SPAW
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
Jestem już po wymianie na komplet z g60. Wyszło mi niewiele taniej niż z dwumasem ale po kolei...
Moje szczęście to MK4 AHF. Zaczęło się od zgrzytów przy wrzucaniu wstecznego i coraz ciężej wchodzącymi biegami na odpalonym silniku. Zrobione
odpowietrzenie układu (za darmo) - bez zmian, wymiana pompy i wysprzęglika oraz całego płynu (520 zł) - bez zmian, pozostaje sprzęgło. Po tygodniu
ślęczenia w necie i rozpatrywania za i przeciw, głównie z uwagi na koszty podjąłem decyzję o zmianie na sztywne koło zamachowe (dwumas też już dawał
się we znaki, nakulane 270 tys. km).
Na początku wątku ktoś wspomniał, żeby patrzeć tylko na numer części i nie przejmować się z jakiego silnika koło pochodzi. Otóż nic bardziej mylnego.
Kupiłem za 150 zeta koło z wybitym numerem 037 105 273C, które wg sprzedawcy pochodziło z silnika 1.9 TDI BLS z roku 2008. Zdziwiło mnie, że
w takim roczniku było montowane to koło ale skoro numer się zgadza, to powinno być OK.
Oczywiście po rozebraniu sprzęgła okazało się, że koło nie pasuje (wygląda identycznie ale pokrywa się tylko 5 z 6 otworów, jeden jest minimalnie przesunięty),
więc zostałem z unieruchomionym samochodem, kompletem sprzęgła, którego nie można założyć i 1,5 dnia roboczego do świąt (objazdowych)...
W warsztacie stwierdzili, że mogą poszukać takiego koła a skoro ja byłem uziemiony i czasu na poszukiwania na własną rękę nie było, to się zgodziłem.
Znaleźli następnego dnia, od MK3 w cenie - uwaga - 250 zł (fakt, że w stanie idealnym ale i tak mam wrażenie, że zostałem orżnięty). Do wymiany
doliczyli mi 150 zł za to, że musieli częściowo składać i rozbierać auto, żeby wyprowadzić je na noc z warsztatu (też dyskusyjne).
Posumowując samą wymianę sprzęgła:
- koło zamachowe - 250 zł,
- sprzęgło SACHSA - 400 zł razem z przesyłką,
- śruby - 69 zł,
- uszczelniacz wału - 150 zł,
- wymiana - 400 zł.
Razem 1269 zł + jestem właścicielem bezużytecznego kawałka metalu w postaci koła zamachowego (150 zł). Za dwumas razem z wymianą
i uszczelniaczem dałbym 1550, więc oszczędności raczej mizerne.
Wrażenia po wymianie:
- pedał sprzęgła chodzi dużo lżej, sprzęgło bierze na samej górze zamiast 2cm od podłogi i wybacza mniej błędów niż dwumas (kwestia przyzwyczajenia),
- auto czasami (nie zawsze) trochę drży na luzie (obroty na budziku nieco ponad 800, po dodaniu gazu do ok. 900 drgania znikają),
- brak jakichkolwiek hałasów ze strony sprzęgła na luzie (a jestem z tych wyczulonych na jakiekolwiek niepożądane dźwięki ),
- brak drgań przy przyspieszaniu,
- buda przestała się telepać przy odpalaniu i gaszeniu,
- silnik szybciej się "wkręca" (reakcja na gaz jest praktycznie natychmiastowa),
- ale głośniej pracuje powyżej 2000 obrotów i przy gazie w podłodze.
Cały obraz psuje mi trochę to ostatnie ale nie wiem czy jest to kwestia założenia jednomasu, czy normalnej pracy silnika, który wcześniej był zmulony
padniętym kołem dwumasowym. Podsumowując, pewnie na moje początkowe bolączki wystarczyłaby wymiana na nowy komplet z dwumasem, zwłaszcza
patrząc na koszty jakie musiałem ostatecznie ponieść, ale klamka zapadła i jest jak jest. Pocieszająca jest tylko myśl, że prawdopodobnie nie będę miał
powodów żeby zbyt prędko znowu tam zaglądać.
Moje szczęście to MK4 AHF. Zaczęło się od zgrzytów przy wrzucaniu wstecznego i coraz ciężej wchodzącymi biegami na odpalonym silniku. Zrobione
odpowietrzenie układu (za darmo) - bez zmian, wymiana pompy i wysprzęglika oraz całego płynu (520 zł) - bez zmian, pozostaje sprzęgło. Po tygodniu
ślęczenia w necie i rozpatrywania za i przeciw, głównie z uwagi na koszty podjąłem decyzję o zmianie na sztywne koło zamachowe (dwumas też już dawał
się we znaki, nakulane 270 tys. km).
Na początku wątku ktoś wspomniał, żeby patrzeć tylko na numer części i nie przejmować się z jakiego silnika koło pochodzi. Otóż nic bardziej mylnego.
Kupiłem za 150 zeta koło z wybitym numerem 037 105 273C, które wg sprzedawcy pochodziło z silnika 1.9 TDI BLS z roku 2008. Zdziwiło mnie, że
w takim roczniku było montowane to koło ale skoro numer się zgadza, to powinno być OK.
Oczywiście po rozebraniu sprzęgła okazało się, że koło nie pasuje (wygląda identycznie ale pokrywa się tylko 5 z 6 otworów, jeden jest minimalnie przesunięty),
więc zostałem z unieruchomionym samochodem, kompletem sprzęgła, którego nie można założyć i 1,5 dnia roboczego do świąt (objazdowych)...
W warsztacie stwierdzili, że mogą poszukać takiego koła a skoro ja byłem uziemiony i czasu na poszukiwania na własną rękę nie było, to się zgodziłem.
Znaleźli następnego dnia, od MK3 w cenie - uwaga - 250 zł (fakt, że w stanie idealnym ale i tak mam wrażenie, że zostałem orżnięty). Do wymiany
doliczyli mi 150 zł za to, że musieli częściowo składać i rozbierać auto, żeby wyprowadzić je na noc z warsztatu (też dyskusyjne).
Posumowując samą wymianę sprzęgła:
- koło zamachowe - 250 zł,
- sprzęgło SACHSA - 400 zł razem z przesyłką,
- śruby - 69 zł,
- uszczelniacz wału - 150 zł,
- wymiana - 400 zł.
Razem 1269 zł + jestem właścicielem bezużytecznego kawałka metalu w postaci koła zamachowego (150 zł). Za dwumas razem z wymianą
i uszczelniaczem dałbym 1550, więc oszczędności raczej mizerne.
Wrażenia po wymianie:
- pedał sprzęgła chodzi dużo lżej, sprzęgło bierze na samej górze zamiast 2cm od podłogi i wybacza mniej błędów niż dwumas (kwestia przyzwyczajenia),
- auto czasami (nie zawsze) trochę drży na luzie (obroty na budziku nieco ponad 800, po dodaniu gazu do ok. 900 drgania znikają),
- brak jakichkolwiek hałasów ze strony sprzęgła na luzie (a jestem z tych wyczulonych na jakiekolwiek niepożądane dźwięki ),
- brak drgań przy przyspieszaniu,
- buda przestała się telepać przy odpalaniu i gaszeniu,
- silnik szybciej się "wkręca" (reakcja na gaz jest praktycznie natychmiastowa),
- ale głośniej pracuje powyżej 2000 obrotów i przy gazie w podłodze.
Cały obraz psuje mi trochę to ostatnie ale nie wiem czy jest to kwestia założenia jednomasu, czy normalnej pracy silnika, który wcześniej był zmulony
padniętym kołem dwumasowym. Podsumowując, pewnie na moje początkowe bolączki wystarczyłaby wymiana na nowy komplet z dwumasem, zwłaszcza
patrząc na koszty jakie musiałem ostatecznie ponieść, ale klamka zapadła i jest jak jest. Pocieszająca jest tylko myśl, że prawdopodobnie nie będę miał
powodów żeby zbyt prędko znowu tam zaglądać.
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
Mozesz wkleic fotke tego twojego nieszczesnego zamachu?? Nie wydaje mi sie zeby byly dwa rozna zamachy z takim samym oznaczeniem. Poprostu nie ma takiej mozliwosci.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- golfer_1984
- VW Baron
- Posty: 3387
- Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
- Lokalizacja: PODKARPACIE
- Kontakt:
Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
wesol pisze:Mozesz wkleic fotke tego twojego nieszczesnego zamachu?? Nie wydaje mi sie zeby byly dwa rozna zamachy z takim samym oznaczeniem. Poprostu nie ma takiej mozliwosci.
mi się wydaje że wystarczyło dobrze docisk ustawić i po sprawie
MK5 GTI DSGhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=467361
GTI TDI 20 JAHREhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=263904
GTI TDI 20 JAHREhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=263904
Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
wesol pisze:Mozesz wkleic fotke tego twojego nieszczesnego zamachu?? Nie wydaje mi sie zeby byly dwa rozna zamachy z takim samym oznaczeniem. Poprostu nie ma takiej mozliwosci.
Też uważałem, że oznaczenie części to świętość, zresztą dlatego zdecydowałem się na kupno. Obaj z mechanikiem byliśmy zaskoczeni. Przymierzaliśmy kilka minut - nie dało się go dopasować do wału, jeden otwór był przesunięty ok. 5mm. To, które załatwił z MK3 przypasowało od razu. Na początku myślałem, że mechanior mi ściemnia ale sam byłem i widziałem Może po którymś roczniku VW wprowadził zmiany, tego nie wiem (tak jak pisałem, to moje podobno pochodziło z 2008).
Jakimś ekspertem od samochodów nie jestem ale widzę, że otwór na śrubę w kole zamachowym nie pokrywa się z otworem w wale. Nie za bardzo wiem co tam jest do ustawiania, może mi przybliżysz temat?mi się wydaje że wystarczyło dobrze docisk ustawić i po sprawie
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
Na foto widać, że rozkład otworów nie jest symetryczny, dwa otwory są bliżej siebie.
Sprzedam fabrycznie nowe wyświetlacze full fis do liczników z MK4
Wymiana za dopłatą.
Kontakt: 513680655 lub PW
Wymiana za dopłatą.
Kontakt: 513680655 lub PW
- czarodziej6969
- Gadatliwa bestia
- Posty: 691
- Rejestracja: czw lis 06, 2008 17:22
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
jak dla mnie to na pierwszym i drugim zdjęciu rozstaw jest taki sam i tak samo dwa otowry są bliżej siebie w porównaniu do reszty, ciekawy przypadekeden1992 pisze:Na foto widać, że rozkład otworów nie jest symetryczny, dwa otwory są bliżej siebie.
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
czarodziej6969 pisze:jak dla mnie to na pierwszym i drugim zdjęciu rozstaw jest taki sam i tak samo dwa otowry są bliżej siebie w porównaniu do reszty, ciekawy przypadek
Dokładnie o to mi chodziło
Sprzedam fabrycznie nowe wyświetlacze full fis do liczników z MK4
Wymiana za dopłatą.
Kontakt: 513680655 lub PW
Wymiana za dopłatą.
Kontakt: 513680655 lub PW
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
powinno pasowac do AHF i pokrewnych. Zreszta jakby zamowic takie kolo w ASO i podałbym im ten nr to co by mi przysłali kolo o tym samym nr z AGR'a czy z tego BLS'a?? Z tego co sie orietowałem te kola byly takz emontowane w mniejszych pojemnosciach z tym ze w nowszych autach. Dla mnie bezsensem jest to zeby byl ten sam nr a inny rozstaw śrub? Przecież sa tez kola o nr podobnym tylko np roznia sie ostatnia literka i maja tylko inne masy. Dla mnie nie ma takiej mozliwosci by nie pasowala czesc o tym samym numerze. Z fotki tez wyglada ze jeden otwor jest przesuniety w prawo- tak jak w prawidlowym tym kole na jednomas czy nawet w tych dwumasach co sa w ori w aHF, ASV i ALH. Coś musiało byc zle przymierzane do wału i tyle.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
Wtrące, że np. uchwyt trzymający rączkę maski do mk4 kupiony w ASO mimo numeru identycznego jak w starym był inny - różnice były w kształcie i częściowo w kompatybilności. Więc szczerze to cholera wie
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
tak ale to sa czesci ze tak powiem robione przez rozne inne firmy. Dosc czesto jest tak ze dostawcy sa zmieniani po pewnym czasie bo albo zawidli albo kozystniejsz abyla umowa z inna firmą. Nie prownujmy kawalek plastiku z takimi rzeczami jak czesci silnika, skrzyni itp.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
Tu na zdjeciu widać ze otwory nie są symetrycznie czyli tak ma być? nigdy się dokładnie nie przyglądałem => http://moto.allegro.pl/1-9-tdi-90-km-vw ... 34238.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości