Leje się na nogi pasażera - nagrzewnica?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

nijou
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 13:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Leje się na nogi pasażera - nagrzewnica?

Post autor: nijou » sob lip 15, 2006 10:32

Witam. Mam problem - leci płyn chłodniczy do kokpitu - po prawej stronie półki pod schowkiem jest przeciek, leci STRUMIEŃ płynu na dywaniki. Po obu stronach tunelu z przodu też leci, ale mniej. Pojazd to Golf II PN 1990. Prośba o poradę: czy to nagrzewnica czy może jakiś wąż? Doradźcie bo chciałem to samemu naprawić i nie wiem czy kupować nową nagrzewnicę w ciemno...


pzdr > nijou

zimny_bastek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pt cze 09, 2006 12:31
Lokalizacja: Polska (Chojnice)

Post autor: zimny_bastek » sob lip 15, 2006 11:04

Witam.

To napewno nagrzewnica. Przewody są dopiero w komorze silnika więc raczej płyn nie leci z nich. U mnie było tak samo jak miałem MK2. Kup narzewnice i do roboty. Dodam, ze ja się niezle napociłem.

Pozdrawiam...



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » sob lip 15, 2006 11:08

Kiedys w Mk2 mialem ten sam objaw, okazalo sie ze pekla plastykowa podstawa nagrzewnicy przy kroccach :(



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob lip 15, 2006 12:17

Niestety nijou, musisz wyciagac nagrzewnicę, kupisz nową oryginała w sklepie za około 80zł, na allegro uda się taniej kupic, ale nie zawsze te z allegro sa idealne, ja trafiłem nowiusieńką niby oryginalna za 35zł ale okazało się że była sztachnieta , nie była idealnie prostokatna tylko walnięta w romb, nameczyłem sie troche żeby ją wymienić (tymbardziej robiłem to w grudniu zimno jak cholera) - także nie zazdroszczę ci, kupe roboty przy tym jest i strasznie niewygodnie.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

nijou
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 13:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Rozgrzebałem pół kokpitu...

Post autor: nijou » sob lip 15, 2006 13:04

... i utknąłem. Korzystam z porad na waszym forum, poniżej:

w tym wątku


Zacznij od tych plastikowych pulek od strony kierowcy i pasazera pod deska.Wyciagnij srodkowe kratki nawiewu i odkrec tam takie dwie srobki,potem odkrec galke zmiany biekow i wyciagnij srodkowa konsole tam gdzie jest popielniczka.Otwierasz maske,odczepiasz cybanty ktore sa na wezach tak aby je odczepic od nagrzewnicy(czekaj az plyn wyleci) i odkrecasz dwie nakretki pod wezami idacymi do nagrzewnicy i jedna ktora jest po przekatnej.Wracasz do samochodu, odczepiasz tunel idacy z wiatraka do obudowy nagrzewnicy (na takich zatrzaskach), odkrecasz frontowa obudowe nagrzewnicy (kilka srubek w glowka na srubokret krzyzakowy + takie plastikowe nakretki chyba na "10") i tekie trzy linki ktore ida od regulacji(nogi,szyby,cieple,zmine, sa na takie zatrzsaskach metalowych).Potem ciagniesz powoli calosc do siebie tak zeby te dwie sruby co pod maska odkreciles wyszly z otworow i ta trzecia co byla po przekatnej (ona jest z komina wentylatora chyba)Gdy to masz (moga byc jeszcze dwie srubki, umnie nie bylo ale jest miejsce na nie,wiec mozesz je tam miec) to nagrzewnica wyjedzie jak z szuflady do gory.PRZY WYCIAGANIU NAGRZEWNICY Z TEJ SZYFLADY UWAZAJ ZEBY NIE PRZECHYLIC BO CI SIE PLYN WYLEJE.


Zdjąłem półeczki, konsolę środkową, to co jest za nią (mieszalnik czy jak to się nazywa). W komorze silnika trzeba odkręcić 2 (albo 3 zależy od instrukcji) nakrętki i zdjąć węże biegnące do środka do nagrzewnicy.

No i tu problem. Nie wiem, gdzie są. Mają być pod 2 wężami-po przekątnej. Mam jedną, a druga jest jakieś 30 cm niżej - tak ma być? Co do węży to odpięcie ich wydaje mi się ponad moje siły - górą idzie potężna wiązka przewodów, całość wygląda na zapieczoną jak cholera i szczerze mówiąc nie wiem jakim narzędziem zdjąć cybanty z węży.

No i trzeci problem - odpięcie zatrzasków z dolnej części nadmuchu (to co łączy wentylator ze środkiem nawiewu). Ten kto je wymyślił wiedział jak utrudnić temat. Jak je w miarę sprawnie pootwierać?

dzięki za pomoc....


pzdr > nijou

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości