Zbieżność i geometria drobna rada (może pomocna)

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
damian88120
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: wt gru 28, 2010 23:54
Lokalizacja: Odporyszów (Żabno)

Zbieżność i geometria drobna rada (może pomocna)

Post autor: damian88120 » ndz kwie 01, 2012 13:10

Bardzo często słyszę i czytam posty na forach na temat ustawienia zbieżności i geometrii kół w Golfie IV. Nie zawsze się to udaje zrobić prawidłowo i często nie jesteśmy zadowoleni z takiej usługi. Wygląda to na ogół tak że warsztat po zleceniu zadania ustawia koła przednie wg. wskazań i jest niby ładnie pieknie ale po wyjeździe czujemy na drodze, że auto zachowuje się nie tak jak byśmy chcieli. Po powrocie do warsztatu tłumaczymy, że auto sie nie prowadzi a mechanik twierdzi, że wszystko jest jak należy- czy aby na pewno? Nie koniecznie! Pamiętajmy o tym, że tylna belka w Golfie 4-gen jest belką scaloną i jeśli nie jest ona skrzywiona teoretycznie nie ma w niej nic do roboty. Wykonując laserowy pomiar geometrii zawieszenia przednie koła ustawiane są względem tylnych kół. Jednak czasami to nie wystarcza i trzeba przyjżeć się bliżej jednemu istotnemu elementowi naszej 4-czki jakim jest przedni wózek zawieszenia! Prawda taka, że wiekszość 4-ek ma za sobą incydenty blacharsko-lakiernicze, drobne i większe dzwony na skutek których przedni wózek mógł zostać przestawiony.. dlatego przed kontrolą geometrii radzę wam sprawdzić jego położenie, pozdrawiam was koledzy :pub:

Reg forum punkt 9 - tym razem edytowałem, następnym będzie zsyp - moderator



Awatar użytkownika
piotrusss89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: wt lis 09, 2010 18:21
Lokalizacja: Szczecin

Re: Zbieżność i geometria drobna rada (może pomocna)

Post autor: piotrusss89 » wt kwie 03, 2012 15:58

damian88120 pisze:Pamiętajmy o tym, że tylna belka w Golfie 4-gen jest belką scaloną i jeśli nie jest ona skrzywiona teoretycznie nie ma w niej nic do roboty. Wykonując laserowy pomiar geometrii zawieszenia przednie koła ustawiane są względem tylnych kół. Jednak czasami to nie wystarcza i trzeba przyjżeć się bliżej jednemu istotnemu elementowi naszej 4-czki jakim jest przedni wózek zawieszenia! Prawda taka, że wiekszość 4-ek ma za sobą incydenty blacharsko-lakiernicze, drobne i większe dzwony na skutek których przedni wózek mógł zostać przestawiony.. dlatego przed kontrolą geometrii radzę wam sprawdzić jego położenie, pozdrawiam was koledzy :pub:
Ale zbieżność nie jest ustawiana względem tylnej osi..przecież w autodacie sa podane kąty wychylenia itp. i według nich się ustawia - gdy by ustawiano według tyłu to większość peugeotów stało by z rozjechanymi kołami ku dołowi.


Moja Bryka :-) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491633" onclick="window.open(this.href);return false;

FrankiS

Zbieżność i geometria drobna rada (może pomocna)

Post autor: FrankiS » czw sie 22, 2013 09:23

Są chyba różne metody ustawiania zbieżności zobacz http://geometriakol.katowice.pl/gallery1/010.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; tu np widac tą podziałkę na która najeżdża laser przy laserowej geometrii to jest hyba ogólnie szybsze i dokładniejsze ale mozna chyba tez pojedyczno koła ustawiac



XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Zbieżność i geometria drobna rada (może pomocna)

Post autor: XV2 » sob sie 31, 2013 19:00

Wystarczy ze masz krzywe koła i nie ustawisz idealnie.


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości