[MK4] Montaż czujników kontroli wnętrza
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
[MK4] Montaż czujników kontroli wnętrza
na początek trochę wyjaśnień - część aut posiada czujniki kontroli wnętrza zamontowane w lampkach z tyłu nad głowami pasażerów, ale w większości wypadków tego jednak nie ma. Cel montażu - tłucze wam ktoś szybę i włazi do środka żeby zabrać radio czy inne rzeczy - brak czujników - zero reakcji alarmu. Oczywiście wraz z czujnikami trzeba zamontować dodatkowo jeszcze wyłącznik kontroli wnętrza bo jak ktoś chce zostawić w środku pasażerów np zwierza jakiegoś to żeby nam auto nie wyło. Wyłącznik taki działa jednorazowo - czyli wyłączamy - zamykamy auto - kontroli nie ma ale po otwarciu i znowu zamknięciu - kontrola działa. Czyli tak - teoria jest zrobiona - zaczynamy praktykę.
Trzeba kupić:
1. 2 lampki z czujnikami kontroli wnętrza (4 pinowa i 6 pinowa)
2. wyłącznik kontroli wnętrza
3. 3 wtyczki o nr :
4B0 971 833
1J0 972 722
4D0 972 623
4. najlepiej to 5mb taśmy 4 żyłowej - linka 0,35mm albo 4 żyły i sobie potem sklecić wiązkę
5. 2szt pinów N 103 358 07 (najprościej to w ASO po 0,81zł + VAT)
Musimy rozebrać dolne osłony pod kierownicą aby dostać się do modułu komfort i do wtyczki 15 pinowej wpiąć poprzez piny ad. 5 2 kable - ja tu dałem kolor biały i czarny
Następnie kabel ten prowadzimy wzdłuż progu kierowcy aż do słupka B gdzie w osłonie progu rzeźbimy piękny kwadratowy otworek, w który wejdzie nam wyłącznik kontroli wnętrza
Włącznik ten ma wtyczkę 4 pinową ale... wykorzystane ma tylko 3 piny - do pinu 1 dajecie ten biały kabelek od modułu komfort z 9 pinu 15 pinowej wtyczki ale kabelka nie zakańczacie bo ma iść do lampki 6 pinowej, do pinu 3 dajecie np czerwony kabelek , do pinu 4 niebieski i w sumie te 4 przewodu (czyli biały, czarny z modułu komfort i czerwony i niebieski ) pchacie do góry do lampki z tyłu po stronie kierowcy.
Wypinacie lampkę w podsufitce
i macie dostęp do wtyczki z 3 kabelkami
Te kabelki trzeba trochę pociągnąć lekko nożykiem oddzielić od kabla antenowego żeby było pole manewru na lutowanie. Przez ten otwór wpuszczacie też te 4 przewody które prowadzicie od włącznika.
Bierzemy wtyczkę 6 pinową i do niej dajemy po kolei kabelki:
1.dajemy nowy kabel (jaki chcecie kolor) który prowadzimy do lampki po przeciwnej stronie - tu uwaga - nie wiem co tam jest w podsufitce ale najprościej było pchnąć kabelek do tyłu, zdjąć końcową osłonę tapicerki widoczną po otwarciu klapy następnie pójść w bok i pchać do przodu do lampki tylnej pasażera - trochę nadkładacie drogi ale oszczędzacie mnóstwo czas i nerwów.
2.kabel niebiesko-szary z wtyczki starej lampy łączymy z tym pinem + kabel niebieski który szedł z pinu 4 wyłącznika kontroli wnętrza
3. kabel czerwono/niebieski ze starej wtyczki + dołączamy czerwony kabelek z 3 pinu wtyczki wyłącznika kontroli wnętrza
4. kabel brązowy ze starej wtyczki
5. kabel biały który idzie od modułu komfortu i rozgałęzia się również do wtyczki wyłącznika kontroli
6. kabel czarny który idzie z modułu komfort z pinu 8 wtyczki 15 pinowej
Teraz idziemy do drugiej lampki i to samo - tyle ze wtyczka 4 pinowa
1. podpinamy kabel który przyciągnęliśmy od pierwszej lampki od pinu 1
2. kabel niebiesko/szary ze starej wtyczki
3. kabel czerwono/niebieski
4. masa - brązowy
Dorzucam schemacik jak to mniej więcej wygląda
Składamy wszystko do kupy, bierzemy laptop z VAG i wchodzimy po włączeniu stacyjki w moduł komfort czyli 46 - wchodzimy w pozycję 5 - Innenraumüberwachungs-Abschaltung - wstawiamy 1 zamiast 0 i test - save
Po otwarciu drzwi podświetla się wyłącznik
[ Dodano: Czw Kwi 09, 2009 9:38 am ]
ponieważ miałem zgłoszenia że nie wszystkie moduły komfortu maja włączoną opcję VAG - włączanie kontroli wnętrza to tu porada
włączamy program VDC - sprawdzamy wartości 04281 04287 04293 - jak jest 255 zmieniamy na 8 - wychodzimy - wchodzimy w VAG i mamy w adaptacji w 5 pozycji możliwość włączania i wyłączania
ostatnia uwaga - poinformowano mnie (forumowicz), że jeśli zamiast wartości 8 wpiszecie 12 to kontrola wnętrza będzie również aktywowana przy zamknięciu kluczykiem a nie tylko pilotem
Trzeba kupić:
1. 2 lampki z czujnikami kontroli wnętrza (4 pinowa i 6 pinowa)
2. wyłącznik kontroli wnętrza
3. 3 wtyczki o nr :
4B0 971 833
1J0 972 722
4D0 972 623
4. najlepiej to 5mb taśmy 4 żyłowej - linka 0,35mm albo 4 żyły i sobie potem sklecić wiązkę
5. 2szt pinów N 103 358 07 (najprościej to w ASO po 0,81zł + VAT)
Musimy rozebrać dolne osłony pod kierownicą aby dostać się do modułu komfort i do wtyczki 15 pinowej wpiąć poprzez piny ad. 5 2 kable - ja tu dałem kolor biały i czarny
Następnie kabel ten prowadzimy wzdłuż progu kierowcy aż do słupka B gdzie w osłonie progu rzeźbimy piękny kwadratowy otworek, w który wejdzie nam wyłącznik kontroli wnętrza
Włącznik ten ma wtyczkę 4 pinową ale... wykorzystane ma tylko 3 piny - do pinu 1 dajecie ten biały kabelek od modułu komfort z 9 pinu 15 pinowej wtyczki ale kabelka nie zakańczacie bo ma iść do lampki 6 pinowej, do pinu 3 dajecie np czerwony kabelek , do pinu 4 niebieski i w sumie te 4 przewodu (czyli biały, czarny z modułu komfort i czerwony i niebieski ) pchacie do góry do lampki z tyłu po stronie kierowcy.
Wypinacie lampkę w podsufitce
i macie dostęp do wtyczki z 3 kabelkami
Te kabelki trzeba trochę pociągnąć lekko nożykiem oddzielić od kabla antenowego żeby było pole manewru na lutowanie. Przez ten otwór wpuszczacie też te 4 przewody które prowadzicie od włącznika.
Bierzemy wtyczkę 6 pinową i do niej dajemy po kolei kabelki:
1.dajemy nowy kabel (jaki chcecie kolor) który prowadzimy do lampki po przeciwnej stronie - tu uwaga - nie wiem co tam jest w podsufitce ale najprościej było pchnąć kabelek do tyłu, zdjąć końcową osłonę tapicerki widoczną po otwarciu klapy następnie pójść w bok i pchać do przodu do lampki tylnej pasażera - trochę nadkładacie drogi ale oszczędzacie mnóstwo czas i nerwów.
2.kabel niebiesko-szary z wtyczki starej lampy łączymy z tym pinem + kabel niebieski który szedł z pinu 4 wyłącznika kontroli wnętrza
3. kabel czerwono/niebieski ze starej wtyczki + dołączamy czerwony kabelek z 3 pinu wtyczki wyłącznika kontroli wnętrza
4. kabel brązowy ze starej wtyczki
5. kabel biały który idzie od modułu komfortu i rozgałęzia się również do wtyczki wyłącznika kontroli
6. kabel czarny który idzie z modułu komfort z pinu 8 wtyczki 15 pinowej
Teraz idziemy do drugiej lampki i to samo - tyle ze wtyczka 4 pinowa
1. podpinamy kabel który przyciągnęliśmy od pierwszej lampki od pinu 1
2. kabel niebiesko/szary ze starej wtyczki
3. kabel czerwono/niebieski
4. masa - brązowy
Dorzucam schemacik jak to mniej więcej wygląda
Składamy wszystko do kupy, bierzemy laptop z VAG i wchodzimy po włączeniu stacyjki w moduł komfort czyli 46 - wchodzimy w pozycję 5 - Innenraumüberwachungs-Abschaltung - wstawiamy 1 zamiast 0 i test - save
Po otwarciu drzwi podświetla się wyłącznik
[ Dodano: Czw Kwi 09, 2009 9:38 am ]
ponieważ miałem zgłoszenia że nie wszystkie moduły komfortu maja włączoną opcję VAG - włączanie kontroli wnętrza to tu porada
włączamy program VDC - sprawdzamy wartości 04281 04287 04293 - jak jest 255 zmieniamy na 8 - wychodzimy - wchodzimy w VAG i mamy w adaptacji w 5 pozycji możliwość włączania i wyłączania
ostatnia uwaga - poinformowano mnie (forumowicz), że jeśli zamiast wartości 8 wpiszecie 12 to kontrola wnętrza będzie również aktywowana przy zamknięciu kluczykiem a nie tylko pilotem
Ostatnio zmieniony pn paź 04, 2010 18:10 przez greg, łącznie zmieniany 3 razy.
- -=RAFAL=-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 594
- Rejestracja: wt wrz 01, 2009 00:23
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
[MK4] Montaż czujników kontroli wnętrza - fotoporada
greg, powiedz mi czy można to zastosować w każdym module komfortu?
może źle myślę ale gdzieś tam kiedyś słyszałem że jest MK z alarmem i bez. ja u siebie mam ele szyby, domykanie i centrala ale alarm mam dokładany i nie wiem czy po zastosowaniu czujników trzeba było by się jeszcze wpinać z nimi z alarm dokładany czy może komfort jest połączony z dokładanym alarmem.
napisz jeszcze z czego brałeś lampki z czujnikami oraz włącznik, jak by się dało to napisz nr katalogowe
może źle myślę ale gdzieś tam kiedyś słyszałem że jest MK z alarmem i bez. ja u siebie mam ele szyby, domykanie i centrala ale alarm mam dokładany i nie wiem czy po zastosowaniu czujników trzeba było by się jeszcze wpinać z nimi z alarm dokładany czy może komfort jest połączony z dokładanym alarmem.
napisz jeszcze z czego brałeś lampki z czujnikami oraz włącznik, jak by się dało to napisz nr katalogowe
[MK4] Montaż czujników kontroli wnętrza - fotoporada
Lampki i włącznik są wzięte z MK4/Bora/Passat B5 z monitorowaniem wnętrza.-=RAFAL=- pisze:napisz jeszcze z czego brałeś lampki z czujnikami oraz włącznik, jak by się dało to napisz nr katalogowe
Numery katalogowe to:
- lampka lewa 1J0 951 171D (dla pojazdów z szyberdachem 1J0 951 171E)
- lampka prawa 1J0 951 172F (dla pojazdów z szyberdachem 1J0 951 172G)
- przełącznik monitorowania wnętrza 4B0 962 109A
Kolorystyka lampek: Y20 - szary perlisty, 8YS - jasny beż)
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
Re: [MK4] Montaż czujników kontroli wnętrza - fotoporada
Witam. Potrzebuję pomocy od osób które orientują się w elektryce. Chciałbym założyć u siebie w Leonie takie lampki (zintegrowane z sensorami ruchu) tylko że u mnie jest taki problem, że ja nie posiadam tylnego oświetlenia wogóle. Posiadam schematy elektryczne oświetlenia wewnętrznego:
( http://www.scribd.com/full/50990380?acc ... yw687p6bue" onclick="window.open(this.href);return false; )
i alarmu wolumetrycznego:
( http://www.scribd.com/full/50990946?acc ... nu68820my0" onclick="window.open(this.href);return false; ).
Na podstawie ich i rad z tego tematu stworzyłem taki schemat:
http://www.scribd.com/full/50992400?acc ... j618ct0qyx" onclick="window.open(this.href);return false;
Teraz mam pytanie do "elektryków". Czy tak po(d)łączone urządzenia powinny działać poprawnie? I czy nic nie zepsuję w elektryce auta jak tak wszystko "pospinam"? Alarm zamontowany w samochodzie musi być fabryczny, czy to nie ma znaczenia? Bo na 90% mam fabryczny, ale muszę to jeszcze sprawdzić. Byłbym wdzięczny za wszystkie rady, uwagi i podpowiedzi.
Pozdrawiam.
( http://www.scribd.com/full/50990380?acc ... yw687p6bue" onclick="window.open(this.href);return false; )
i alarmu wolumetrycznego:
( http://www.scribd.com/full/50990946?acc ... nu68820my0" onclick="window.open(this.href);return false; ).
Na podstawie ich i rad z tego tematu stworzyłem taki schemat:
http://www.scribd.com/full/50992400?acc ... j618ct0qyx" onclick="window.open(this.href);return false;
Teraz mam pytanie do "elektryków". Czy tak po(d)łączone urządzenia powinny działać poprawnie? I czy nic nie zepsuję w elektryce auta jak tak wszystko "pospinam"? Alarm zamontowany w samochodzie musi być fabryczny, czy to nie ma znaczenia? Bo na 90% mam fabryczny, ale muszę to jeszcze sprawdzić. Byłbym wdzięczny za wszystkie rady, uwagi i podpowiedzi.
Pozdrawiam.
[MK4] Montaż czujników kontroli wnętrza - fotoporada
Kolego, a czy można prosić o dokładniejsze zdjęcia i opis instalacji? I jakiego programu trzeba użyć żeby włączyć opcję VAG?
- ThoMass
- Mały gagatek
- Posty: 119
- Rejestracja: śr mar 12, 2008 07:33
- Lokalizacja: Koszalin
- Auto: VW GOLF VI VARIANT 1.6
- Silnik: CAYC
- Kontakt:
Re: [MK4] Montaż czujników kontroli wnętrza - fotoporada
Kamel pisze:Lampki i włącznik są wzięte z MK4/Bora/Passat B5 z monitorowaniem wnętrza.-=RAFAL=- pisze:napisz jeszcze z czego brałeś lampki z czujnikami oraz włącznik, jak by się dało to napisz nr katalogowe
Numery katalogowe to:
- lampka lewa 1J0 951 171D (dla pojazdów z szyberdachem 1J0 951 171E)
- lampka prawa 1J0 951 172F (dla pojazdów z szyberdachem 1J0 951 172G)
- przełącznik monitorowania wnętrza 4B0 962 109A
Kolorystyka lampek: Y20 - szary perlisty, 8YS - jasny beż)
A czy ktos odpowie jaka jest roznica w tych lampkach, znaczy czym sie roznia dla aut bez szybra i takie do aut z szybrem.
Czy bedzie jakis problem z dzialaniem w aucie lub wstawienia takich zwyklych do auta z szybrem, bo te do szybra to rzadko sa dostepne.
Just like that... :okej:
[MK4] Montaż czujników kontroli wnętrza - fotoporada
A co się zadzieje jeśli podmienię tylko same lampki bez dodawania przycisku?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
[MK4] Montaż czujników kontroli wnętrza - fotoporada
jak same lampki podmienisz to nic się nie zadzieje ...bez przycisku się obejdzie ale bez dodatkowych kabelków już nie
[MK4] Montaż czujników kontroli wnętrza
a ja troszkę inaczej:
zdobyłem ori wiązkę pomiędzy lampkami z czujnikami ruchu (cała wiązka zakończona wtyczkami, nie tylko do lampek), zakupiłem przycisk (wyłączający) kontroli wnętrza chciałbym to poskładać do kupy, pytanie:
czy da rade podmienić wiązkę i podłączyć to bez lutowania tzn. wyciągam tą którą mam aktualnie i wkładam nową pod czujniki ruchu, zostało by mi tylko podciągnięcie kabelków pod przycisk??
jak to wygląda na schematach
zdobyłem ori wiązkę pomiędzy lampkami z czujnikami ruchu (cała wiązka zakończona wtyczkami, nie tylko do lampek), zakupiłem przycisk (wyłączający) kontroli wnętrza chciałbym to poskładać do kupy, pytanie:
czy da rade podmienić wiązkę i podłączyć to bez lutowania tzn. wyciągam tą którą mam aktualnie i wkładam nową pod czujniki ruchu, zostało by mi tylko podciągnięcie kabelków pod przycisk??
jak to wygląda na schematach
[MK4] Montaż czujników kontroli wnętrza
Dołączam się również do pytania, czy każdy moduł komfortu to obsłuży?-=RAFAL=- pisze:greg, powiedz mi czy można to zastosować w każdym module komfortu?
Co prawda niedawno wyciągałem moduł komfortu, miałem go w rękach - w każdej z dwóch wtyczek było mnóstwo przewodów. Sporo roboty miałem, żeby pozdejmować te osłony pod kierownicą, a teraz już nie pamiętam jak to było w tych wtyczkach... Więc tam będą wolne miejsca, żeby wpiąć te kabelki, czy po prostu wpiąć się trzeba do kabli już istniejących?greg pisze:Musimy rozebrać dolne osłony pod kierownicą aby dostać się do modułu komfort i do wtyczki 15 pinowej wpiąć poprzez piny ad. 5 2 kable - ja tu dałem kolor biały i czarny
Obecnie u siebie wiem, że ta funkcja jest nieaktywna. Czy wobec tego po założeniu wszystkiego jest szansa, że samo się odblokuje i będzie aktywne, czy tak jak napisane zostało - trzeba użyć tego programu do odblokowania w/w funkcji?greg pisze:ponieważ miałem zgłoszenia że nie wszystkie moduły komfortu maja włączoną opcję VAG - włączanie kontroli wnętrza to tu porada
włączamy program VDC
I ostatnie pytanie: alarm ten uzbraja się tylko i tylko wtedy, kiedy wszystkie krańcówki w zamkach są sprawne i dochodzi potwierdzenie zamknięcia do modułu komfortu, poprzez mrygnięcie kierunkowskazami, czy jeśli sygnał o zamknięciu samochodu nie dotrze od któregoś zamka do modułu, to alarm ten nie uzbroi się?
Re: [MK4] Montaż czujników kontroli wnętrza
Witam.
Posiadam moduł: 1J0 959 799 Q i czy jest możliwość wpięcia w niego 1J0 951 171D tak by dawał dodatkowe informacje do alarmu pojazdu.
Posiadam moduł: 1J0 959 799 Q i czy jest możliwość wpięcia w niego 1J0 951 171D tak by dawał dodatkowe informacje do alarmu pojazdu.
Re: [MK4] Montaż czujników kontroli wnętrza
witam. jestem w trakcie zakladania czujnikow. moglby ktos mi rozpisac piny w tycz dwoch lampkach- tj. od 1-4 i od 1-6 tak jak teraz leza te lampki bo nei mam ori wtyczek. z gory dzieki
ok. juz sobie poradzilem. lekka rozbiorka lampek i znalazlem numeryke pinow.
[MK4] Montaż czujników kontroli wnętrza
Ok. Odgrzeje kotleta, ale w schemacie jest błąd. Na rysunku we włączniku zamienione są piny 2 i 3. Opis mówi: piny #2 lampek idą do pinu #4 włącznika a nie #3.
Na schemacie nie ma oznaczeń pinów w module komfortu!
Cała ta zabawa działa z modułami komfortu z początkowym oznaczeniem 1J0 - czyli bez CAN.
Jeśli ktoś ma 1C0 (CAN) czyli rocznik 2002 naprzód w moduł komfortu należy się wpiąć inaczej.
Jest to dość istotne gdyż CCM jest bardzo wrażliwym urządzeniem, które łatwo można przed nieuwagę uwalić:
Poniżej zapożyczony opis dla CCM 1C0:
Wiring for Switch:
T4a/1→ T15/9, T6/5, T4a/2
T4a/2→T4a/1 (Connect with diode, cathode/stripe facing harness)
T4a/3→T23/20
T4a/4→ T4/2, T6/2, and T23/21 (Door Open Power)
Left Sensor/Lamp:
T4/1→T6/1
T4/2→T4a/4, and T6/2 (existing)
T4/3→T6/3→T23/22 (Constant Power)
T4/4→Ground (existing)
Right Sensor/Lamp:
T6/1→T4/1
T6/2→T4a/4, and T4/2 (existing)
T6/3→ T4/3→T23/22 (Constant Power)
T6/4→Ground (existing)
T6/5→T4a/1, T15/9
T6/6→ T15/2
Na schemacie nie ma oznaczeń pinów w module komfortu!
Cała ta zabawa działa z modułami komfortu z początkowym oznaczeniem 1J0 - czyli bez CAN.
Jeśli ktoś ma 1C0 (CAN) czyli rocznik 2002 naprzód w moduł komfortu należy się wpiąć inaczej.
Jest to dość istotne gdyż CCM jest bardzo wrażliwym urządzeniem, które łatwo można przed nieuwagę uwalić:
Poniżej zapożyczony opis dla CCM 1C0:
Wiring for Switch:
T4a/1→ T15/9, T6/5, T4a/2
T4a/2→T4a/1 (Connect with diode, cathode/stripe facing harness)
T4a/3→T23/20
T4a/4→ T4/2, T6/2, and T23/21 (Door Open Power)
Left Sensor/Lamp:
T4/1→T6/1
T4/2→T4a/4, and T6/2 (existing)
T4/3→T6/3→T23/22 (Constant Power)
T4/4→Ground (existing)
Right Sensor/Lamp:
T6/1→T4/1
T6/2→T4a/4, and T4/2 (existing)
T6/3→ T4/3→T23/22 (Constant Power)
T6/4→Ground (existing)
T6/5→T4a/1, T15/9
T6/6→ T15/2
[MK4] Montaż czujników kontroli wnętrza
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 23 gości