1.8 AAM problem z filtrem oleju MECAFILTER i kontrolką.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

1.8 AAM problem z filtrem oleju MECAFILTER i kontrolką.

Post autor: lukasz.gtd » czw mar 29, 2012 21:13

Ze 2 min chodził, może to nie jest długo, ale w filtrze nie ma kropli oleju, a w filtrze robi się ciśnienie, ponieważ ciężko go odkręcić i przy odkręcaniu słychać "pssss"... Jak zdejmę filtr i pokręcę rozrusznikiem to olej leci z podstawy filtra, więc pompa pompuje. Jakieś pomysły?


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

RadziuMK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: wt sty 11, 2011 00:14
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie

1.8 AAM problem z filtrem oleju MECAFILTER i kontrolką.

Post autor: RadziuMK3 » czw mar 29, 2012 21:23

lukasz.gtd pisze:Ze 2 min chodził, może to nie jest długo, ale w filtrze nie ma kropli oleju
To jest bardzo długo, za długo. Po kilku sekundach kontrolka powinna zgasnąć.

Oleju ile zalałeś?



lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

1.8 AAM problem z filtrem oleju MECAFILTER i kontrolką.

Post autor: lukasz.gtd » czw mar 29, 2012 21:25

3.8 litra.


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

RadziuMK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: wt sty 11, 2011 00:14
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie

1.8 AAM problem z filtrem oleju MECAFILTER i kontrolką.

Post autor: RadziuMK3 » czw mar 29, 2012 21:37

Możesz jeszcze spróbować zalać filtr olejem i przykręcić. Może chwyci. Ale jak nie załapie po kilku maksymalnie kilkunastu sekundach to gaś. Dwóch minut nie czekaj!



lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

1.8 AAM problem z filtrem oleju MECAFILTER i kontrolką.

Post autor: lukasz.gtd » czw mar 29, 2012 22:21

Spróbuje jutro po sklepach poszukać filtra bez tego zaworka zwrotnego, bo poprzedni taki był.

A ktoś wie, czy ten zaworek zwrotny ma być otwierany przez ciśnienie oleju, czy ten gwint z podstawy filtra?


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1.8 AAM problem z filtrem oleju MECAFILTER i kontrolką.

Post autor: marcin7x5 » pt mar 30, 2012 13:37

Z reguły zaworki w układzie olejowym otwierane /zamykane są cisnieniowo.



lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

1.8 AAM problem z filtrem oleju MECAFILTER i kontrolką.

Post autor: lukasz.gtd » pt mar 30, 2012 16:28

Mam już filtr bez zaworka zwrotnego, założyłem i kontrolka zgasła.

marcin7x5 pisze:Z reguły zaworki w układzie olejowym otwierane /zamykane są cisnieniowo.
Czyli jak nie chciał się otworzyć, to może to świadczyć o tym, ze pompa olejowa zbyt słabo pompuje?


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

VolDan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: sob mar 17, 2012 23:38
Lokalizacja: Wrocław / Scream

1.8 AAM problem z filtrem oleju MECAFILTER i kontrolką.

Post autor: VolDan » pt mar 30, 2012 22:13

W moim jest objawy taki ze przy wyzszych obrotach kontrolka ciśnienia sie swieci i jak zmieniałem olej z filtrem (MANN) a załozony był Filtron równiez nie poleciała ani kropelka. Po zmianie oleju i filtra nic sie nie zmieniło i dalej to samo. Obecnie stoi juz na warsztacie i powiem co było nie tak może to Cie naprowadzi :)


Fajerwera >> Misja: Przywrócić krążenie!! :) Wypełniona!! Czas na wizualne poprawy :D

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 4#p5477844" onclick="window.open(this.href);return false; FAJERWERA :D

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: 1.8 AAM problem z filtrem oleju MECAFILTER i kontrolką.

Post autor: marcin7x5 » pn kwie 02, 2012 14:56

lukasz.gtd pisze:Mam już filtr bez zaworka zwrotnego, założyłem i kontrolka zgasła.

marcin7x5 pisze:Z reguły zaworki w układzie olejowym otwierane /zamykane są cisnieniowo.
Czyli jak nie chciał się otworzyć, to może to świadczyć o tym, ze pompa olejowa zbyt słabo pompuje?
Nie posuwałbym się az do takich wniosków. Może konstrukcja filtra jest przeznaczona do innego typu układu olejowego. Na ogół zaworki zwrotne są w pompie oleju.



VolDan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: sob mar 17, 2012 23:38
Lokalizacja: Wrocław / Scream

1.8 AAM problem z filtrem oleju MECAFILTER i kontrolką.

Post autor: VolDan » wt kwie 03, 2012 23:46

U mnie padła pompa do cna, silnik na sucho chodził prawie. Posłuchaj góry silnika, jak olej nie dochodzi uwierz mi usłyszysz. Ale jak wypełnia Ci regulatory luzów i masz cisze na zaworach to pewnie jakas pierdoła ;)) Patrz Filtr albo czujnik CIe w wała robi ;D


Fajerwera >> Misja: Przywrócić krążenie!! :) Wypełniona!! Czas na wizualne poprawy :D

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 4#p5477844" onclick="window.open(this.href);return false; FAJERWERA :D

lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

1.8 AAM problem z filtrem oleju MECAFILTER i kontrolką.

Post autor: lukasz.gtd » śr kwie 04, 2012 20:29

Góra silnika chodzi głośno, bo poprzedni właściciel nie zmieniał oleju przez 4 lata... Olej bardziej czarny, niż w dieslu po 10kkmm... Zobaczę, co będzie się działo po wymianie.

Pompa raczej sprawna, bo po wymianie na filtr bez zaworka wszystko ok, więc temat chyba do zamknięcia.


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości