czarny olej w silniku zaraz po wymianie.mk2 TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
opcyy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt lis 15, 2005 23:57
Lokalizacja: Grajewo

czarny olej w silniku zaraz po wymianie.mk2 TD

Post autor: opcyy » pt lip 14, 2006 18:23

Mój golfik jak go kupilem jezdzil na mobil 10w40 (300.000km przebiegu). Jak kupywalem olej sprzedawca odradzil mi polsyntetyk i kupilem BP 15w40 poniewaz mial juz duzy przebieg wedlug niego. Niedlugo po wymianie olej strasznie szybko zrobil sie czarny. Mechanik powiedzial ze silnik jest strasznie zanieczyszczony i doradzil zebym kupil Castrl magnatec 10w40 i wymienil olej teraz(po 4000km na BP). Podobno olej byl rzadko wymieniany. Nie rozszczelnie silnika jak wymienie go spowrotem na 10w40?
Ostatnio zmieniony pn paź 26, 2009 14:27 przez opcyy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Psinka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr mar 15, 2006 03:30
Lokalizacja: Leszno/Basingstoke
Kontakt:

Post autor: Psinka » pt lip 14, 2006 18:28

moim zdaniem nie masz sie czym martwic U mnie bylo to samo W silniku zawsze troche starego zostanie to na starcie nowy traci swoj kolorek



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: czarny olej w silniku zaraz po wymianie.mk2 TD

Post autor: RobertP » pt lip 14, 2006 18:45

opcyy pisze:Niedlugo po wymianie olej strasznie szybko zrobil sie czarny.
nie masz czym się martwić
Mechanik powiedzial ze silnik jest strasznie zanieczyszczony
e tam chyba Ci kit wstawił, czarny to też może oznaczać że przy wymianie przedewszystkim coś zostaje ze starego, można też przepłukać silnik ...
doradzil zebym kupil Castrl magnatec 10w40 i wymienil olej teraz(po 4000km na BP).
czyli wskazał Ci syntetyk i to drogi :-(, niezły olej ale np 0w40 mobila, który ma najlepszy stosunek jakości i ceny możesz kupić za mniejsze pieniążki,
i mobil może pracować w wyzszych temperaturach, ma jedną z najnizszych temperatur płynięcia (i to znacznie) i
jedną z większych ilości środków czyszczących i absorbujących (trochę więcej
niż 5w30 czy Tówj Castrol). W klasie api są prawie takiej samej.
Podobno mówią Lejesz dobry olej, dłużej jeździsz. :hehe: :grin:



Mechi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt cze 30, 2006 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mechi » pt lip 14, 2006 19:14

witam w dieslach z duzym przebiegiem gdzie wlany jest olej mineralny jest rzecza normalna ze po wlaniu nowego oleju jest on bardzo szybko czarny tak jak przed wymiana.Olej oprucz smarujacych ma rowniez wlasciwosci czyszczace i po uruchomieniu silnika z nowym olejem miesza sie z pozostalosciami starego oleju a ze w silniku zawsze zostaje 100-300ml (w zaleznosci od rodzaju silnika) starego oleju jest to ilosc wystarczajaca aby nowy olej przyjal kolor starego i nie ma sie czym przejmowac bo ten olej mimo ze czarny to ma wlasciwosci nowego oleju.A co do plukania to radzilbym to zrobic najtanszym mineralnym np. castrol 15W-40 i po 2000km zmienic razem z filtrem



ricooo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr mar 29, 2006 19:41
Lokalizacja: Biała Niżna

Post autor: ricooo » pt lip 14, 2006 20:52

Gdy kupiłem swojego był zalany ELF 15W 40. Po pierwszej wymianie zaraz zrobił sie czarny. Po 7500 km zrobiłem następną wymiane i olej długo ma dużo ładniejszy kolor. Myślę że trzeba pilnować terminu wymiany i wszystko bęzie dobrze.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt lip 14, 2006 21:44

RobertP pisze:Cytat:
doradzil zebym kupil Castrl magnatec 10w40 i wymienil olej teraz(po 4000km na BP).

czyli wskazał Ci syntetyk i to drogi
To pósyntetyk....A 0W40Mobila nie radze wlewać bo kłopoty mogą być.Jak jezdziłeś na pósyntetyku to zostań przy nim,te 4 tys.na minerale na pewno nie rozszczelni silnika.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » ndz lip 16, 2006 10:07

bongo pisze:...A 0W40Mobila nie radze wlewać bo kłopoty mogą być.
możesz podac powody ? az sam jestem ciekaw skoro jezdzil na półsyntetyku
bongo pisze: te 4 tys.na minerale na pewno nie rozszczelni silnika.
zgadzam się , mineralne oleje mają mniej środków absorbujących i czyszczących niż pół.. czy full syntetyki



kropek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pn mar 27, 2006 17:18
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: kropek » ndz lip 16, 2006 13:51

wiecie co, ja kiedyś przeczytałem i to na tym forum, że olej nawet po przepłukaniu silnika i tak zrobi się ciemny, bo podczas spalania ropy wydziela się sadza która barwi ten olej i nie ma się czy martwić

[ Dodano: 16 Lip 2006 14:04 ]
znalazłem:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... zarny+olej



Awatar użytkownika
TYQS
Diesel Driver
Diesel Driver
Posty: 153
Rejestracja: pn lut 07, 2005 01:52
Lokalizacja: GRYFINO
Kontakt:

Post autor: TYQS » ndz lip 16, 2006 16:13

to norma ze robi sie czarny ale po takim przebiegu radziłbym sie przesiaśc na mineralnego :) czyli 15W40 :) i zmieniać go co 10 tys KM i furak bedzie ganiał i ganiał :) jak chcesz przepłukać stary olej nowym to kup najgorsze scierwo (lotos chyba najtańszy) poprostu go wlej do silnika nie wymieniając filtra odpal silnik niech pochodzi tak zeby sie zagrzał jak sie załaczy wentylator to gaś silnik odkręcaj kurek i patrz jak ładnie czarny olejek schodzi z całym syfem :) zmieniasz filterek wlewasz dobry olej (polecam Shel Rimula) i masz czysty silniczek :) ale po kilkuset kilometrach i tak ten sie zrobi czarny a takie płukanie mozna robić co drugą wymiane oleju :) bo i tak wiecznie czysty nie będzie :)


[img]http://i24.photobucket.com/albums/c9/Pawel_G/Logo.jpg[/img]


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/247273.html][img]http://images.spritmonitor.de/247273_5.png[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1754139#1754139]Moj goferek zawitał na forum :)[/url]

Awatar użytkownika
maxx10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: wt mar 21, 2006 23:06
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: maxx10 » ndz lip 16, 2006 19:15

Jeśli mu nie będzie brał oleju to po co ma przechodzić na mineralny??



Awatar użytkownika
michalc696
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: sob lis 08, 2008 17:55
Lokalizacja: Orońsko

Post autor: michalc696 » sob paź 24, 2009 14:01

Witam
Panowie w moim dieslu jest ten sam problem tyle że zaraz po wymianie i odpaleniu auta olej jest już czarny oczywiście nie jak smoła ale czarny. Dodam że mój mk4 ma 260 tyś. przebiegu i wymieniam olej co 10 tyś. Jeżdże na półsyntetyku Castrola 10w40. Chciałem oczyścić miskę bo pewnie tam wszystko siedzi no ale niestety nie udało się odkręcić bodajże 2 lub 3 śrub bo ciężko się było do nich dostać. Czy czyszczenie miski wystarczy żeby nowy olej nie stawał się od razu czarny???



Awatar użytkownika
MIT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw lis 29, 2007 17:04
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: MIT » sob paź 24, 2009 16:22

Nie ma chyba diesla w którym po wymianie oleju na nowy i przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów olej nie będzie czarny...to chyba nie możliwe.


Obrazek
115/285 => 138/347

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » sob paź 24, 2009 17:15

MIT pisze:Nie ma chyba diesla w którym po wymianie oleju na nowy i przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów olej nie będzie czarny...to chyba nie możliwe
Zgadzam się.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
michalc696
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: sob lis 08, 2008 17:55
Lokalizacja: Orońsko

Post autor: michalc696 » sob paź 24, 2009 18:06

Ok rozumiem, kto pyta nie błądzi :grin: Wielkie dzięki



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 189 gości