[mk2] Splywajacy olej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » czw lip 13, 2006 21:13

Dzieki wielkie Panowie. Juz prawie wszystko rozumiem, poza tym przewodem od krocca, nie wiem gdzie on sie znajduje i nie wiem jak go odczepic. Powiedzcie mi jeszcze, czy wymieniajac to mozna cos zepsuc?? No i czym najlepiej wyczyscic silnik ubrudzony od oleju??


www.SportCom.PL

Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » czw lip 13, 2006 21:25

MrUkAs pisze:Dzieki wielkie Panowie. Juz prawie wszystko rozumiem, poza tym przewodem od krocca, nie wiem gdzie on sie znajduje i nie wiem jak go odczepic. Powiedzcie mi jeszcze, czy wymieniajac to mozna cos zepsuc?? No i czym najlepiej wyczyscic silnik ubrudzony od oleju??
Tylko jeden przewód tam dochodzi Idzie od pokrywy jest po prostu nałożony na króciec tej pokrywy i zaciśnięty opaska metalową która się poluzowuje albo poprzez odkręcanie śrubki albo ściska się kombinerkami Nic tam się nie da zepsuć NAPRAWDE nie ma co się bać :pub: Do mycia silnika sa preparaty do dostania w sklepach lub stacjach paliw Odczepiasz klemy od akumulatora pryskasz cały silnik a po paru minutach spłukujesz wodą pod dużym ciśnieniu

[ Dodano: 13 Lip 2006 21:27 ]
na obrazku od piotr2 pod oznaczeniem nr 20 widać takie coś wystające Na to wchodzi przewód gumowy (odma)



Awatar użytkownika
Memmo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr kwie 26, 2006 18:02
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Memmo » czw lip 13, 2006 21:59

Ja bym Ci polecił z myciem silnika myjkę na rogu Obywatelskiej a Włukniarzy <a moze teraz Jana Pawła :P >taka wielka niebieska.Jakbys sie zdecydowal to popros o umycie srodkiem o nazwie "GODEX" ,srodek naprawde godny polecenia,a jak masz alusy to za 2-3 zeta napiwku tak CI odpicuja alu srodeczkiem ze jak nowe beda wygladac :),a wiem bo wlasnie tam ja swojego Golfera myje :D

Pozdrawiam


[b]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1138868#1138868 - moje kochanie[/b]

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pt lip 14, 2006 08:54

Memmo, doradzamy Mrukasowi, a on jest z Ostrzeszowa :) Ale zapraszamy do Łodzi.



maly79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt lip 11, 2006 15:32
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: maly79 » pt lip 14, 2006 09:50

a może orientujecie sie jaki olej mam wlac do wspomagania-czy ważna jest firma czy może byc zwyczajny olej z przeznaczeniem do wspomagania golf 3 1.6 LPG ?dajcie znac pliiizzzz..


VW-i nie ma lepszych...

Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » pt lip 14, 2006 10:48

Wlasnie sobie zobaczylem pod maske, aby obczaic sobie co mnie czeka i cos czuje, ze to przerasta moje umiejetnosci... :/ Mam 3 sruby, jedna po lewej stronie, druga po srodku, 3 po prawej stronie. Mam rowniez ten przewod, ktory trzyma obroczka, ktora przykrecona jest sruba. To wszystko jest tak nasciskane, zaraz obok tego rozrzad, kopulka, etc.

Z tym przewodem to rozumiem, ze odkrecam srobke, sciagam obraczke i normalnie przewod wyciagam??


www.SportCom.PL

Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » pt lip 14, 2006 14:03

MrUkAs pisze:Wlasnie sobie zobaczylem pod maske, aby obczaic sobie co mnie czeka i cos czuje, ze to przerasta moje umiejetnosci... :/ Mam 3 sruby, jedna po lewej stronie, druga po srodku, 3 po prawej stronie. Mam rowniez ten przewod, ktory trzyma obroczka, ktora przykrecona jest sruba. To wszystko jest tak nasciskane, zaraz obok tego rozrzad, kopulka, etc.

Z tym przewodem to rozumiem, ze odkrecam srobke, sciagam obraczke i normalnie przewod wyciagam??
Spokojnie Odkręcasz te 3 śruby i już a z tą obrączką to dokładnie tak jak mówisz
Odwagi trochę :bajer:



Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » pt lip 14, 2006 14:50

Sprobuje, mam nadzieje, ze nic nie popsuje no i ze oleju bedzie mi bral mniej (bo nie bedzie tyle wyciekac). Jak juz sciagne ta pokrywe to pozniej sciagnac stara uszczelke i zalozyc nowa, tak? Pokrywe moge wyczyscic zwykla szmatka, czy jakimis specyfikami?? :)


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pt lip 14, 2006 15:38

Chłopie, to wymiana uszczelki a nie przeszczep wątroby. :panna:

Wytrzyj czystą szmatką.

Przed robotą spróbuj trochę obetrzeć z syfu okolice tej uszczelki, żeby przy zdejmowaniu nie nasypało ci się piachu do środka.

Obrączka ze śrubką = opaska zaciskowa

A jak już zdejmiesz dekiel głowicy, nie zemdlej z wrażenia :pub:



Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » pt lip 14, 2006 16:12

czyś pisze:Chłopie, to wymiana uszczelki a nie przeszczep wątroby. :panna:

Wytrzyj czystą szmatką.

Przed robotą spróbuj trochę obetrzeć z syfu okolice tej uszczelki, żeby przy zdejmowaniu nie nasypało ci się piachu do środka.

Obrączka ze śrubką = opaska zaciskowa

A jak już zdejmiesz dekiel głowicy, nie zemdlej z wrażenia :pub:
:D



Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » pt lip 14, 2006 16:53

Heheh ;) tak juz sie ma, gdy sie nigdy w aucie nic nie robilo... ;) oprocz podstawowych rzeczy, to strach jest by czegos nie popsuc.

Jak sadzicie wymiana powinna cos dac, chodzi mi o to, ze bedzie mniej oleju ubywalo? Bo w sumie na tym mi najbardziej zalezy.


www.SportCom.PL

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt lip 14, 2006 18:06

MrUkAs, a tak właściwie to powinieneś zacząć od umycia silnika, i wtedy zobaczysz skąd cieknie, bo z tego co piszesz to wynika, że nie bardzo wiesz.Po umyciu przejedź kawałek i popatzr gdzie pojawi się olej. Dowiesz się skąd cieknie i co trzeba wymienić. Podejrzewam,że jest to uszczelka klawiatury, i z wymianą kłopotów żadnych miał nie będziesz.Bardziej łopatologicznie już tego nie można opisać. :)



Awatar użytkownika
Memmo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr kwie 26, 2006 18:02
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Memmo » pt lip 14, 2006 18:10

MrUkAs pisze:Heheh ;) tak juz sie ma, gdy sie nigdy w aucie nic nie robilo... ;) oprocz podstawowych rzeczy, to strach jest by czegos nie popsuc.
Mrukas to czas zaczac a nie tylko mechaniorom za wszystko placic :) Ja nawet zamierzam w czasie urlopu wymienic nagrzewnice :P ktora mi strzelila jakies 2 miechy temu :)


Pozdrawiam


[b]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1138868#1138868 - moje kochanie[/b]

Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » pt lip 14, 2006 18:43

No trzeba bedzie ;) Silnik boje sie myc, gdyz mialem problemy w deszczowe dniz autem, na szczescie po wymianie cewki problem zniknal... Zdaje mi sie, ze troche oleju bierze mi (spala), a troche gdzies wycieka. Najwiecej oleju jest wlasnie w miejscu pod ta kopula (gdzie jest pokrywa klawiatury). Olej az dostaje sie na alternator.


www.SportCom.PL

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 172 gości