Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
Nie tak.
"Zegary" podają poprzez kontrolkę sygnał idący przewodem w kierunku czujnika. Przy zatrzymanym silniku czujnik jest zwarty i napięcia mierzonego miernikiem nie będzie; dopiero po odpaleniu silnika czujnik rozewrze styki i "napięcie" się "pojawi" - czyli mierzone będzie 12V od przewodu dołączonego do czujnika względem masy pojazdu. W cudzysłowie, bo nie jest to wartość do bezpośredniego wykorzystania, najwyżej miliampery. "Kontrolka" w Golfie też nie jest kontrolką a całym układem elektronicznym. Czyli proste nie jest ale pomyśleć można.
I teraz po zastosowaniu diod z rysunku oraz tranzystora sterującego przekaźnikiem, można DOPIERO włączać Kolegi sterownik; inaczej bałbym się o możliwość uszkodzenia czegoś w liczniku. Może ktoś bardziej oblatany w elektronice podpowie prościej, może moje rozwiązanie jest zbyt ostrożne - jednak tak wolę, tak bym to zrobił.
"Zegary" podają poprzez kontrolkę sygnał idący przewodem w kierunku czujnika. Przy zatrzymanym silniku czujnik jest zwarty i napięcia mierzonego miernikiem nie będzie; dopiero po odpaleniu silnika czujnik rozewrze styki i "napięcie" się "pojawi" - czyli mierzone będzie 12V od przewodu dołączonego do czujnika względem masy pojazdu. W cudzysłowie, bo nie jest to wartość do bezpośredniego wykorzystania, najwyżej miliampery. "Kontrolka" w Golfie też nie jest kontrolką a całym układem elektronicznym. Czyli proste nie jest ale pomyśleć można.
I teraz po zastosowaniu diod z rysunku oraz tranzystora sterującego przekaźnikiem, można DOPIERO włączać Kolegi sterownik; inaczej bałbym się o możliwość uszkodzenia czegoś w liczniku. Może ktoś bardziej oblatany w elektronice podpowie prościej, może moje rozwiązanie jest zbyt ostrożne - jednak tak wolę, tak bym to zrobił.
Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
Czyli wychodzi na to, że innego prostrzego sposobu nie ma? Uklad jest wporządku i na pewno zadziała, no ale nie widzi mi się za bardzo takie kąbinowanie... Myslałem że nie będzie aż tyle zawiłości jesli chodzi o to odpalanie. Lipa że z alternatora tak powoli wzrasta to napiecie...
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
spróbuj najpierw z tym dodatkowym kablem - jak wyżej pisałem. Jak nie zatrybi to pomyślisz o tym czujniku ciśnienia...
Re: Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
Wporządku. W takim razie jutro pierwsze co zrobie to sprawdze czy to coś da Qto. Jesli będe cos wiedzial na pewno napisze.Qto pisze:spróbuj najpierw z tym dodatkowym kablem - jak wyżej pisałem. Jak nie zatrybi to pomyślisz o tym czujniku ciśnienia...
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
Mnie nie chodziło o to, że sterownik Kolegi jest uszkodzony czy niepewny. Chodziło mi o ich współpracę, czyli zegarów i sterownika.
Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
Na schemacie, który przedstawił Zico63b, tranzystor ma działać jako klucz. Ale przy takim ułożeniu diody na wejściu bazy tranzystora nie popłynie prąd, tranzystor będzie zawsze zatkany i nie będzie przewodzenia w kierunku kolektor - emiter. Ta dioda na wejściu bazy tranzystora jest zbędna.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
Bez tej diody i tak ten tranzystor dlugo nie pochodzi bo wykonczy go indukcyjnosc cewki. Brak tu diody impulsowej w celu ochrony tranzystora i rezystora na jego bazie.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
Jak pisałem, miło widziane są wszelkie uwagi do schematu - elektrONIkiem nie jestem, jedynie elektrykiem. Ale myślę, że z poprawkami Kolegów - będzie działać.
Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
No i okazało się, że centralka ktorą miałem okazała sie walnieta... Rozrusznik powinien dzialac tyle, ile trzyma sie przycisk. Dodatkowo mozna sterować też +12V, ale potrzebne też jest to do tego aby samochód nie zgasł. Centralka została odesłana do naprawy. Zobaczymy czy cos z nią tam wymyslą, ale dzieki wielkie wszystkim za zainteresowanie się moim tematem:)
Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
Widzę, że problem rozwiązany, ale jeszcze małe info jak powinien wyglądać sposób sterowania przekaźnikiem z użyciem tranzystora.
Dioda D1 chroni tranzystor przed wstecznym prądem indukcyjnym cewki przekaźnika. Rezystor R1 ogranicza prąd bazy tranzystora.
Dioda D1 chroni tranzystor przed wstecznym prądem indukcyjnym cewki przekaźnika. Rezystor R1 ogranicza prąd bazy tranzystora.
Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.
Ponieważ problem jest istotny nie tylko z punktu widzenia tranzystora, ale także generowanych szpilek (zakłóceń) o możliwej amplitudzie liczonej nawet w setkach voltów, to warto wiedzieć dlaczego ta dioda jest tak bardzo istotna: Przekaźnik i zakłócenia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 69 gości