Ciśnienie oleju na głowicy KR

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

yogi_zg
...
...
Posty: 245
Rejestracja: czw sie 13, 2009 19:01
Lokalizacja: Zielona Góra

Ciśnienie oleju na głowicy KR

Post autor: yogi_zg » śr mar 28, 2012 23:00

Witam. Jakie powinno być ciśnienie oleju na głowicy ( w miejscu czujnika temp oleju) w silniku KR ?



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Ciśnienie oleju na głowicy KR

Post autor: bugalon » czw mar 29, 2012 08:28

Nie niższe niż 0,8 bara na wolnych obrotach przy nagrzanym oleju do temperatury powyżej 80 stopni.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

yogi_zg
...
...
Posty: 245
Rejestracja: czw sie 13, 2009 19:01
Lokalizacja: Zielona Góra

Ciśnienie oleju na głowicy KR

Post autor: yogi_zg » czw mar 29, 2012 09:06

A co moze byc przyczyna niskiego cisnienia? Wymienilem glowice bo stara pekla. Silnik 9a i na niego wsadzilem glowe od kr. Przelozylem popychacze , walkii strasznie zaczelo klepac. Moze byc ze popychqcze sa zle ? Cisnienie na wolnych na rozgrzanym silniku mierzylem w czujnikach cisnienia oleju i manometr pokazywal 1.8bara na rozgrzanym a na glowicy 0.3. Glowwica byla wczesniej rozebrana i wymyta dokladnie karcherem.



jawor87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt gru 16, 2008 00:27
Lokalizacja: w-wa/Maków Mazowiecki
Kontakt:

Ciśnienie oleju na głowicy KR

Post autor: jawor87 » pt mar 30, 2012 09:07

yogi_zg, nie znam się,ale może ciśnij mu na postoju pod odcinke żeby szklanki nabiły się olejem.


Ibi 0-100km/h ABF
http://youtu.be/32MQnlPlRL0

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Ciśnienie oleju na głowicy KR

Post autor: Marszall » wt kwie 03, 2012 21:43

Nie ma to różnicy czy szklanki pełne czy puste one nie bardzo mają wpływ na ciśnienie oleju. Klikaja poprostu jak nie mają cisnienia.
Mierzyłeś na dole ciśneinie za czy przed filtrem?

Może magistrala w głowicy gdzieś przypchana? Co ciekawe słysze już drugi taki temat z głowicą KR na bloku 9A i napierdzielającymi szklankami. Ktoś próbował to robić wogóle? Może kanały olejowe wychodzą inaczej?
Może głowica podjechana na łożyskowaniu wałków rozrządu? Chociaż szczerze nigdy sie nie spotkałem z problemem braku ciśnienia przez to.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Ciśnienie oleju na głowicy KR

Post autor: bugalon » śr kwie 04, 2012 12:22

Wałki źle ułożyskowane (wytarte podpory w głowicy) to 85% przyczyn utraty cisnienia oleju w glowicy i 95% przyczyn napierdzielania nowych szklanek w glowicy 16v. Pytanie jest jeszcze jakie jest cisnienie na wale. Bo jak na wale na ciepłym jest 1 bar to nie ma sie co dziwic ze w glowicy 0,3 :)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Ciśnienie oleju na głowicy KR

Post autor: Marszall » śr kwie 04, 2012 18:35

W drugą strone patrząc jeżeli na głowicy nie bedzie ciśnienie to na całym silniku również bedzie słabsze bez stukania szklanek?


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Re: Ciśnienie oleju na głowicy KR

Post autor: bugalon » śr kwie 04, 2012 20:47

Nie zawsze, szklanka może być napełniona a na podporach wałka będzie cisnienie uciekac.
Marszall pisze:W drugą strone patrząc jeżeli na głowicy nie bedzie ciśnienie to na całym silniku również bedzie słabsze bez stukania szklanek?


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Ciśnienie oleju na głowicy KR

Post autor: Marszall » śr kwie 04, 2012 21:04

bugalon pisze:Nie zawsze, szklanka może być napełniona a na podporach wałka będzie cisnienie uciekac.

to znaczy że na wale tez bedzie słabsze?


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Re: Ciśnienie oleju na głowicy KR

Post autor: bugalon » czw kwie 05, 2012 23:18

Nie rozumiem co napisałem niejasno? Jeśli uklad smarowania jest do dupy to bedzie slabo i na wale i w glowicy. Jeśli smarowanie jest dobre, to na wale będzie cacy a w glowicy pupa (jeśli cisnienie na podporach będzie uciekac)
Marszall pisze:
bugalon pisze:Nie zawsze, szklanka może być napełniona a na podporach wałka będzie cisnienie uciekac.

to znaczy że na wale tez bedzie słabsze?


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości