Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Domcioo20
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: wt sie 23, 2011 18:32

Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.

Post autor: Domcioo20 » śr mar 28, 2012 20:19

Siema wszystkim. Mam malutki problem z centralka odpalania. Ogolnie dziala jak należy, ale chodzi mi o sygnał 12V po odpaleniu silnika. Aktualnie mam podłączone pod kontrolke ładowania (pin 12 wtyczki niebieskiej, kabelek niebieski). Jest tam co prawda +12V, ale nie stety wartość wolno rośnie. I kiedy silnik jest już odpalony, jest tam 10V... Czyli centralka kręci jeszcze ok 2s rozrusznikiem po odpaleniu silnika i czeka na 12V... Czy mogę gdzieś jeszcze znależć taki sygnał? Najlepiej żeby był w kostkach przy zegarach, jesli nie prosze o inne propozycje. Z góry dzieki : )



Awatar użytkownika
slawek987
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 639
Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 22:46
Lokalizacja: cebulandia
Auto: GOLF SV
Silnik: DCYA

Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.

Post autor: slawek987 » śr mar 28, 2012 20:22

Na wzbudzeniu alternatora, o ile się nie mylę to niebieski kabel (który idzie do alternatora). A jak chcesz 12V w kabinie po odpaleniu to masz przy stacyjce.



Domcioo20
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: wt sie 23, 2011 18:32

Re: Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.

Post autor: Domcioo20 » śr mar 28, 2012 20:42

slawek987 pisze:Na wzbudzeniu alternatora, o ile się nie mylę to niebieski kabel (który idzie do alternatora). A jak chcesz 12V w kabinie po odpaleniu to masz przy stacyjce.
Tak właśnie mam wpięty w ten przewodzik od alternatora, ale nie stety jest zly bo napiecie wzrasta zbyt wolno... Aha. ale bedzie na pewno w stacyjce? Jesli nie bedzie klucza? O ktorym przewodzie mówisz?



Awatar użytkownika
slawek987
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 639
Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 22:46
Lokalizacja: cebulandia
Auto: GOLF SV
Silnik: DCYA

Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.

Post autor: slawek987 » śr mar 28, 2012 20:59

W stacyjce będzie dopiero chyba po zapłonie i musi być kluczyk, tak mi się wydaje ale nie jestem pewien.
Domcioo20 pisze:...napiecie wzrasta zbyt wolno
Co masz na myśli mówiąc, że napięcie wzrasta zbyt wolno??? chodzi o to że zbyt późno pojawia się prąd???



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.

Post autor: agrala » śr mar 28, 2012 20:59

Nie ma nigdzie w aucie +12V po odpaleniu silnika oprocz tego niebieskiego przewodu.
W stacyjce nie ma takiego przewodu, jest 12V po przekreceniu kluczyka ktore znika podczas rozruchu silnika i po zakonczeniu rozruchu znow sie pojawia.



Awatar użytkownika
slawek987
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 639
Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 22:46
Lokalizacja: cebulandia
Auto: GOLF SV
Silnik: DCYA

Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.

Post autor: slawek987 » śr mar 28, 2012 21:05

agrala pisze:jest 12V po przekreceniu kluczyka ktore znika podczas rozruchu silnika i po zakonczeniu rozruchu znow sie pojawia.
agrala, o tym właśnie myślałem :bigok:



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.

Post autor: Zico63b » śr mar 28, 2012 21:22

Co to Koledzy opowiadają?
Jest przewód, na którym jest napięcie od chwili przekręcenia na "zapłon" (kontrolki zaświecają się) do wyłączenia silnika - CZARNY.
Można też wykorzystać ten niebieski od "wzbudzenia" alternatora, lecz nie "na żywo" a dobrze dobranym przekaźnikiem, zaczynającym pracę czyli przełączającym przy wymaganym przez nas napięciu (do uzyskania przez odpowiednie doginanie kotwiczki w środku przekaźnika).



Domcioo20
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: wt sie 23, 2011 18:32

Re: Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.

Post autor: Domcioo20 » śr mar 28, 2012 21:36

slawek987 pisze:W stacyjce będzie dopiero chyba po zapłonie i musi być kluczyk, tak mi się wydaje ale nie jestem pewien.
Domcioo20 pisze:...napiecie wzrasta zbyt wolno
Co masz na myśli mówiąc, że napięcie wzrasta zbyt wolno??? chodzi o to że zbyt późno pojawia się prąd???
Centralka rozłącza rozrusznik przy 12V. Na tym przewodzie jest 12, ale wzrasta wolno. Tzn ze kiedy silnik już jest załączony, na przewodzie tym jest ok 10V, a dopiero po 2s 12. No i tu jest problem, ponieważ rozrusznik chodzi jeszcze 2 senundy po tym jak silnik jest odpalony. Chyba nie zakręciłem mocno i wiecie o co kaman.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.

Post autor: Qto » śr mar 28, 2012 21:47

spróbuj pociągnąć prosto od alternatora grubszy przewód niż ten oryginalny...może uda się urwać coś z tego czasu. Na razie podłącz dla próby "na krótko"...jak będzie coś lepiej to ewentualnie podłączysz na stałe.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.

Post autor: Zico63b » śr mar 28, 2012 21:53

A może sprawdzić ten alternator - coś późno faktycznie wzrasta napięcie.
A tak ogólnie, chodzi o zdalne odpalenie i "wiedzę" centralki o uruchomieniu się silnika? To może skierować się w stronę czujnika niskiego (bo są dwa) ciśnienia oleju i jego jakoś wykorzystać?



Domcioo20
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: wt sie 23, 2011 18:32

Re: Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.

Post autor: Domcioo20 » śr mar 28, 2012 21:59

Zico63b pisze:A może sprawdzić ten alternator - coś późno faktycznie wzrasta napięcie.
A tak ogólnie, chodzi o zdalne odpalenie i "wiedzę" centralki o uruchomieniu się silnika? To może skierować się w stronę czujnika niskiego (bo są dwa) ciśnienia oleju i jego jakoś wykorzystać?
No właśnie. Z tego co czytalem +12V może być np : z obrotomierza, cewki zapłonowej lub po prostu z kontrolki ciśnienia oleju. Ale gdzie je znależc? Nie mam ukladu tych kostek przy stacyjce i lipa... W ciemno troszke nie widzi mi sie wszystkiego po kolei sprawdzac.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.

Post autor: Zico63b » śr mar 28, 2012 22:23

Te dwa to jeszcze w "trójce"; w IV jest jeden, ale nie takie ważne...
W IV-ce to czujnik do którego dochodzi zielono-czarny przewód i taki sam kolor wchodzi w niebieskie złącze zegarów, pin "10". Sprawdzić po odpięciu wtyku na czujniku, ale chyba jest normalnie, na postoju zwarty i uruchomienie silnika oraz wzrost ciśnienia otwierają styki. Jeśli tak, to poprzez diody (dla odseparowania od instalacji pojazdu) mógłby włączać przekaźnik. Spróbować warto.



Domcioo20
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: wt sie 23, 2011 18:32

Re: Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.

Post autor: Domcioo20 » śr mar 28, 2012 22:33

Zico63b pisze:Te dwa to jeszcze w "trójce"; w IV jest jeden, ale nie takie ważne...
W IV-ce to czujnik do którego dochodzi zielono-czarny przewód i taki sam kolor wchodzi w niebieskie złącze zegarów, pin "10". Sprawdzić po odpięciu wtyku na czujniku, ale chyba jest normalnie, na postoju zwarty i uruchomienie silnika oraz wzrost ciśnienia otwierają styki. Jeśli tak, to poprzez diody (dla odseparowania od instalacji pojazdu) mógłby włączać przekaźnik. Spróbować warto.
Nie za bardzo rozumiem. Mam sprawdzic te 12V na pinie 10. przewód zielono-czarny złącza niebieskiego. A reszty nie kumam...



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Gdzie znajde +12V po odpaleniu silnika.

Post autor: Zico63b » śr mar 28, 2012 22:47

Na silniku jest czujnik, do którego dochodzi jeden kabelek takiego właśnie koloru. Odpinamy od niego wtyk i sprawdzamy czujnik czy na niepracującym silniku jest on zwarty do masy. Jeśli tak, to przy zegarach też odnajdujemy ten przewód i można go wykorzystać.
Jeśli Kolega nie bardzo zna zasadę, jak można by go podłączyć, obawiam się o całość wiedzy Kolegi w elektryce i by Kolega nie uczynił krzywdy autu, np przez pomyłkę w podłączeniach.
Mogę coś wyrysować, jakiś schemacik - lecz co z tymi zastrzeżeniami.
Powiedzmy, coś takiego:
Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości