Jednomasowe koło zamachowe G60
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 10:38
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Jednomasowe koło zamachowe G60
Witam
Na temat koła jednomasowego od G60 było już dużo napisane ale chciałbym podsumować wiedzę w jednym temacie, dlatego pytam.
Jakie są plusy i jakie minusy montażu jednomasu i jakie są plusy i minusy odelżenia tego koła.
Na temat koła jednomasowego od G60 było już dużo napisane ale chciałbym podsumować wiedzę w jednym temacie, dlatego pytam.
Jakie są plusy i jakie minusy montażu jednomasu i jakie są plusy i minusy odelżenia tego koła.
Jednomasowe koło zamachowe G60
zamiast G60 napisz otwarcie ze kolo zamachowe z silnika 1Z i silnika ABF tez pasuje
ja mam odelżone na 5,5 kg [seria z abf wazyła 9.7 , dwumas z agu seryjny na mojej wadze 15.5 ;D[BŁĄD - KORYGUJE waży 10.266kg ważone po wyjeciu z auta] - auto lepiej idzie, reakcja o wiele lepsza i spalanie spadło
minusów nie widzę - jak ktos kumaty ci to założy a nie pan stasio ze stodoły to bedzie super i zarazem bezpiecznie - oszczędzanie i cudotwórcy powoduja potem filmy jak na youtube gdzie zamach wylatuje przez maske masakrujac połowę komory i maskę
ja mam odelżone na 5,5 kg [seria z abf wazyła 9.7 , dwumas z agu seryjny na mojej wadze 15.5 ;D[BŁĄD - KORYGUJE waży 10.266kg ważone po wyjeciu z auta] - auto lepiej idzie, reakcja o wiele lepsza i spalanie spadło
minusów nie widzę - jak ktos kumaty ci to założy a nie pan stasio ze stodoły to bedzie super i zarazem bezpiecznie - oszczędzanie i cudotwórcy powoduja potem filmy jak na youtube gdzie zamach wylatuje przez maske masakrujac połowę komory i maskę
Ostatnio zmieniony czw lis 25, 2010 20:31 przez dcsp52, łącznie zmieniany 1 raz.
dead slow but still forward
Jednomasowe koło zamachowe G60
tak wiec jakie sa plusy jednomasu??? szybsze wchodzenie na obroty?? a co z momentem pewnie mniejszy ze względu na wage koła. jakieś jeszcze plusy i minusy??
Jednomasowe koło zamachowe G60
i takie szybkie pytanie. czy koło o oznaczeniach nr 037 105 273C 1.9 TDI 90KM 1Z 1.8 g60 pasuje do 1.8t agu???
Jednomasowe koło zamachowe G60
ja tam strat momentu niezauwazylem a auto regularnie jest katowane i mierzone gtechem pro ss a czasem przenośna hamownia Dynomet- predzej straty momentu masz od ciezkich koł
a nawet jak ci ten moment spadnie to o ile ;] masz doladowane auto ktore go uzyskuje od dolu bo seryjne sprezarki sa malenkie - poza tym - to nie jest wysoko obrotowa honda z 140 nm - zeby goscie sie martwili ile zdjac wagi z koła zeby auto niesłabło w czasie podjazdu pod gorke i wymagao redukowania biegow
moim autem jechal latiusz spytaj go jak jedzie bez softu ;D
a nawet jak ci ten moment spadnie to o ile ;] masz doladowane auto ktore go uzyskuje od dolu bo seryjne sprezarki sa malenkie - poza tym - to nie jest wysoko obrotowa honda z 140 nm - zeby goscie sie martwili ile zdjac wagi z koła zeby auto niesłabło w czasie podjazdu pod gorke i wymagao redukowania biegow
moim autem jechal latiusz spytaj go jak jedzie bez softu ;D
dead slow but still forward
Jednomasowe koło zamachowe G60
moment generowany na wale jest cały czas ten sam tylko straty są mniejsze bo mniejsza jest masa do rozpędzenia więc moment wyjściowy z zespołu silnik-sprzęgło jest większy
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jednomasowe koło zamachowe G60
właśnie czytając ten temat odrazu wywnioskowałem że lżejsze koło to większy moment bo przecież waga mówi wszystko 15,5kg / 5,5kg sam też mam w planie taką zmiane w swoim 1.8T.RasPL pisze:moment generowany na wale jest cały czas ten sam tylko straty są mniejsze bo mniejsza jest masa do rozpędzenia więc moment wyjściowy z zespołu silnik-sprzęgło jest większy
Mk4 GTI 1.8 T
Mój VW -- viewtopic.php?f=160&t=221264
Moje aukcje - zobacz warto !!!
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=1959642" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/Tamj/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój VW -- viewtopic.php?f=160&t=221264
Moje aukcje - zobacz warto !!!
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=1959642" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/Tamj/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 10:38
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Jednomasowe koło zamachowe G60
Chciałbym żeby koledzy jeszcze zwrócili uwagę na ten stary temat: http://www.racingforum.pl/lofiversion/i ... 40-50.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie twierdzę że kolega DSCP52 kłamie czy też celowo wprowadza w błąd ale chciałbym żeby wypowiedziała się jeszcze jakaś osoba która odelżała koło zamachowe. Zgodnie z informacją kolegi Pavel z tematu na StreetRacing fabryczne koło waży tylko 1kg więcej niż koło z G60 (9,5kg).
Z informacji które znajdują się też na stronie wynika że koło należy wyważać razem z wałem
Cieszę się że jest dyskusja w temacie
Nie twierdzę że kolega DSCP52 kłamie czy też celowo wprowadza w błąd ale chciałbym żeby wypowiedziała się jeszcze jakaś osoba która odelżała koło zamachowe. Zgodnie z informacją kolegi Pavel z tematu na StreetRacing fabryczne koło waży tylko 1kg więcej niż koło z G60 (9,5kg).
Z informacji które znajdują się też na stronie wynika że koło należy wyważać razem z wałem
Cieszę się że jest dyskusja w temacie
Jednomasowe koło zamachowe G60
moge ci zwazyc wagą łązienkową ale jesli mnie pamiec niemyli to wasnie tyle było [myliłem się - waży 10.566 po zwazeniu mojego tyle wskazala waga]
wg mnie spinanie pupy o nic - albo sie chec to zrobic albo nie - koszt to żaden przy okazji wymiany sprzegla jak znalazł - jak ktos ma ultralekkie felgi bedize wypas jak ma ktos ciezkie 17 zobaczy jak auto by jechalo na lekkich takie moje odczucia
zimowe felgi waza mi 8.5 kg letnie 10 niemowiac nawet o rożnicy w szerokosci i oporach wynikajacych z nią
roznica jest odczuwalna
policzmy
po mojemu
tak czy tak jest lepiej
edit
no i juz sie wyjasnia
heh strker a jednak masz racje - chyle czoła - moje niedopatrzenie
fabryczne dwumasowe sprzego z 1.8T z 98 roku silnik agu - uzywka wazy 10.266 kg a cały komplet sprzęgła 14.98 tyle ze tarczy sprzegła prawie niema
tak czy tak 10.266 a odelżone jednomasowe 5.5 kg
jak by niebylo to połowa wagi
PRZEPRASZAM WSZYSTKICH ZA WPROWADZANIE W BŁĄD - MOJA WINA
wg mnie spinanie pupy o nic - albo sie chec to zrobic albo nie - koszt to żaden przy okazji wymiany sprzegla jak znalazł - jak ktos ma ultralekkie felgi bedize wypas jak ma ktos ciezkie 17 zobaczy jak auto by jechalo na lekkich takie moje odczucia
zimowe felgi waza mi 8.5 kg letnie 10 niemowiac nawet o rożnicy w szerokosci i oporach wynikajacych z nią
roznica jest odczuwalna
policzmy
po mojemu
tak czy tak jest lepiej
edit
no i juz sie wyjasnia
heh strker a jednak masz racje - chyle czoła - moje niedopatrzenie
fabryczne dwumasowe sprzego z 1.8T z 98 roku silnik agu - uzywka wazy 10.266 kg a cały komplet sprzęgła 14.98 tyle ze tarczy sprzegła prawie niema
tak czy tak 10.266 a odelżone jednomasowe 5.5 kg
jak by niebylo to połowa wagi
PRZEPRASZAM WSZYSTKICH ZA WPROWADZANIE W BŁĄD - MOJA WINA
dead slow but still forward
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 10:38
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Jednomasowe koło zamachowe G60
Powiedzcie mi proszę jeszcze jak z tym zabielaniem i jak się sprawa ma z wyważaniem koła razem z wałem, powinno się czy nie?
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 10:38
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Jednomasowe koło zamachowe G60
Skusiłem się na odelżenie koła z ABF/1Z oraz zastosowanie sprzęgła z VR6 (Sachs). Koło zamachowe po odelżeniu wyszło 7kg. Po zważeniu całość miała 14kg. Nawet nie wiecie jakie było moje zdziwienie jak na wadze położyłem stary dwumas z dociskiem i tarczą w dość dobrym stanie. Stary zestaw waży też 14kg. Z szybkich kalkulacji wynika że gdybym nie zdecydował się na odelżenie to miał bym zestaw cięższy o 2kg od starego
Co do wrażeń to nie wiele mogę na razie powiedzieć. Wiadomo że nowe sprzęgło łapie inaczej niż stare. Innych negatywnych ani pozytywnych rzeczy nie zauważyłem. Mechanik który mi to zakładał stwierdził tylko że tarcza jest dość cienka mimo że to nowy zestaw VR6 i na pewno nie przeżyje tyle ile fabryczny dwumas.
Pytanie do znawców tematu. Jak należy układać sprzęgło?
Co do wrażeń to nie wiele mogę na razie powiedzieć. Wiadomo że nowe sprzęgło łapie inaczej niż stare. Innych negatywnych ani pozytywnych rzeczy nie zauważyłem. Mechanik który mi to zakładał stwierdził tylko że tarcza jest dość cienka mimo że to nowy zestaw VR6 i na pewno nie przeżyje tyle ile fabryczny dwumas.
Pytanie do znawców tematu. Jak należy układać sprzęgło?
Jednomasowe koło zamachowe G60
Zamach G60 + kompletne sprzęgło G60 waży 15,5 kg (sam zamach 9,6)
Dwumas AGU fabryczny + kompletne sprzęgło (tarcza zjechana aż do nitów ;p) waży 14,4 kg (dwumas 9,9)
Dwumas AGU fabryczny + kompletne sprzęgło (tarcza zjechana aż do nitów ;p) waży 14,4 kg (dwumas 9,9)
Jednomasowe koło zamachowe G60
Jest to mój pierwszy post, więc witam wszystkich bardzo serdecznie i od razu przechodzę do rzeczy:
Zamierza włożyć do Audi A3 1.8T 150 km 2000 r. (po lifcie) ARX zestaw koła z G60 z zesawem sprzęgła do VR6. Piszecie, że trzeba to wyważyć z wałem. Wobec tego, napiszcie proszę, jak wałowi , jak mam to zrobić.
Idę do warsztatu gdzie stoi mój samochód z tym kołem i sprzęgłem i co? Mają mi to tam połączyć (koło, plus zestaw sprzęgła, plus wał) a potem z całym zestawem do wyważania?
I jeszcze tylko trzy pytanka:
Czy zabielanie to to samo za wyważanie?
Czy odelżenie koła do 6.5 kg będzie ok?
Gdzie to zrobić w Krakowie?
Proszę o wyrozumiałość.
Zamierza włożyć do Audi A3 1.8T 150 km 2000 r. (po lifcie) ARX zestaw koła z G60 z zesawem sprzęgła do VR6. Piszecie, że trzeba to wyważyć z wałem. Wobec tego, napiszcie proszę, jak wałowi , jak mam to zrobić.
Idę do warsztatu gdzie stoi mój samochód z tym kołem i sprzęgłem i co? Mają mi to tam połączyć (koło, plus zestaw sprzęgła, plus wał) a potem z całym zestawem do wyważania?
I jeszcze tylko trzy pytanka:
Czy zabielanie to to samo za wyważanie?
Czy odelżenie koła do 6.5 kg będzie ok?
Gdzie to zrobić w Krakowie?
Proszę o wyrozumiałość.
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
Re: Jednomasowe koło zamachowe G60
Wyważa sie zestaw- kolo pasowe, wal, kolo zamachowe i docisk.RufiG pisze:Jest to mój pierwszy post, więc witam wszystkich bardzo serdecznie i od razu przechodzę do rzeczy:
Zamierza włożyć do Audi A3 1.8T 150 km 2000 r. (po lifcie) ARX zestaw koła z G60 z zesawem sprzęgła do VR6. Piszecie, że trzeba to wyważyć z wałem. Wobec tego, napiszcie proszę, jak wałowi , jak mam to zrobić.
Idę do warsztatu gdzie stoi mój samochód z tym kołem i sprzęgłem i co? Mają mi to tam połączyć (koło, plus zestaw sprzęgła, plus wał) a potem z całym zestawem do wyważania?
I jeszcze tylko trzy pytanka:
Czy zabielanie to to samo za wyważanie?
Czy odelżenie koła do 6.5 kg będzie ok?
Gdzie to zrobić w Krakowie?
Proszę o wyrozumiałość.
Zabielanie to co innego.
6.5 OK.
2B lub u Kusia w Niepołomicach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości