AAZ alternator ?

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
maddict
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: śr gru 22, 2010 15:19

AAZ alternator ?

Post autor: maddict » czw mar 22, 2012 19:23

Wszystko zaczelo sie od migajacej diody od oleju i zazacej sie kontrolce ladowania.
Po odpaleniu auta taki wlasnie widok sie mi ukazal, ale jednak po dodaniu gazu wszystko zniklo. Pomyslalem ze moze stary silnik to cos moglo sie zawisic. Wrocilem do domu na drugi dzien odpalam auto i dioda od oleju miga caly czas. Gasnie jednak po mocnym dodaniu gazu ale poznij znowu wraca. Autem jednak nigdzie nie bylem chcialem nim tylko wyjechac aby go umyc.
Dzisiaj chce odpalic auto ale niestety braklo pradu, wiec musialem wspomoc sie prostownikiem. Wyjechalem na droge i po czasie spostrzeglem ze nie dziala mi licznik i zadne inne mierniki (temperatury,paliwa) migala jedynie bardzo slabym swiatlem kontrolka oleju. Olej oczywiscie w optymalnym poziomie.
Cos naczytalem sie ze moze to byc wina kostki od alternatora.
Dzis doszla do tego cala niesprawnosc elektroniki.
Padl calkowicie alternator czy moze tylko stabilizator?
Kable nie wygladaja na zniszczone ale jutro dokladnie sprawdze czy przewodza.
Alternator moze byc przyczyna migajacej kontorlki oleju ?
Dodam iz po przekreceniu stacyjki nie swieci sie kontrolka od aku

mk3 1.9 td



Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

AAZ alternator ?

Post autor: xlsss » czw mar 22, 2012 22:14

Miałem podobny problem. 1.9 TD świeciła kontrolka oleju, obrotomierz nie smigal (od czasu do czasu), wymieniłem regulator napięcia - nic nie pomogło. Okazało się, że nad rozrusznikiem masz kostkę, do której idzie m.in + od aku. Tam jeden kabelek był załamany/przetarty, wymieniłem wszystko śmiga ;) Być może u Ciebie jest podobny problem, oczywiście nie w tym samym miejscu, ale na samym początku proponuję sprawdzić przewody zanim zaczniesz wymieniać regulatory napięcia itp itd :bigok:



Awatar użytkownika
maddict
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: śr gru 22, 2010 15:19

AAZ alternator ?

Post autor: maddict » czw mar 22, 2012 22:39

chodzi Ci o kostke na rozruszniku ktora laczy sie z alternatorem a dalej chyba idzie do licznika ?
wyjmowalem ja, czyscilem styki ale nic to nie pomoglo
kabel byl w bardzo dobrym stanie nie widac zeby bylo cos pekniete urwane
ale sprawdze to jutro dokladniej
dzieki



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

AAZ alternator ?

Post autor: Paweł Marek » czw mar 22, 2012 23:22

poczytaj jak działa wzbudzenie alternatora było na forum, lampka oleju jednak nie bardzo do tego pasuje,więc możliwe że uszkodzenie licznika lub tylko jego wiązki czy kostki jest przyczyną brak wzbudzenia i świecenia kontrolki oleju, dociśnij kostkę na próbę.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
maddict
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: śr gru 22, 2010 15:19

AAZ alternator ?

Post autor: maddict » pt mar 23, 2012 12:42

jak sprawdzic czy przewod jest dobry ?
gdzies przeczytalem ze z tej kostki od alternatora niebieski kabelek przylozyc na mase i powinna sie zaswiecic kontrolka aku ?
jezeli snie nie zaswieci to prawdopodobnie brak lacznosci lub cos z licznikiem ?



BediGL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 09:36
Lokalizacja: PO,PZ

AAZ alternator ?

Post autor: BediGL » pt mar 23, 2012 16:29

A sprawdzałeś stan paska?? Ja miałem takie "jazdy" jak pasek miałem zjechany i się ślizgał. W szczególnie zimny lub po wjeździe do wody.
licznik nie włączał się i kontrolka oleju migała


BYŁ GOLF MK3 AAZ, BYŁ GOLF MK4 AJM
Toyota Corolla e12 D4D 2.0 116km Obrazek
Toyota Avensis T27FL 1.8 Obrazek

Awatar użytkownika
maddict
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: śr gru 22, 2010 15:19

AAZ alternator ?

Post autor: maddict » pt mar 23, 2012 17:48

niebieski przewod (prawdopodobnie od wzbudzenia (kontrolka aku)) po podlaczeniu na mase (-) zapala kontrolke tak jak powinna swiecic
czyli instalacja dobra ?
prawdopodobnie regulator napiecia ?
btw altek valeo



Awatar użytkownika
maddict
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: śr gru 22, 2010 15:19

AAZ alternator ?

Post autor: maddict » pt mar 23, 2012 18:49

sprawdzilem u kolegi
ladowanie niepelne 13 ?
szczotki na 100 proc do wymiany ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

AAZ alternator ?

Post autor: Paweł Marek » pt mar 23, 2012 19:35

nie, może na 20 procent, szukajka powie wszystko o sprawdzaniu alternatora, albo oddaj do naprawy lub kup z stówkę sprawny na szrocie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
maddict
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: śr gru 22, 2010 15:19

AAZ alternator ?

Post autor: maddict » sob mar 24, 2012 09:39

najchetniej kupilbym na szrocie ale z racji ze nigdzie nie pracuje, ucze sie wolalbym jednak dokonac tego tanszym kosztem
a ze wymiana regulatora jest nietrudna, wiec mogl bym jej sam dokonac
ale jezeli regulator to tylko 20 proc, auto bedzie musiec chiwle postac z braku pieniedzy
dzieki wszystkim za pomoc
postaram sie wymienic alternator, chyba ze znajde gdzies regulator na probe



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

AAZ alternator ?

Post autor: Paweł Marek » sob mar 24, 2012 11:04

najtaniej będzie spróbować wymienić same szczotki które są w jednym elemencie z regulatorem. Sam regulator tak się rzadko psuje, jeśli już to objawia się to zbyt wysokim a nie zbyt niskim napięciem. Takie nieznacznie za niskie jak u ciebie to częściej objaw uszkodzenia czegoś poważniejszego w altku - uzwojenia wirnik diody itp. Dlatego nie licz za bardzo na poprawę jeśli wymienisz tylko regulator.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

AAZ alternator ?

Post autor: xlsss » pn mar 26, 2012 09:58

Tak jak kolega napisał, sam regulator w niczym nie pomoże. Regulatory prawie się nie psują, jedynie szczotki przy nich są na wymarciu. Przed zakupem regulatora, sprawdź w jakim stanie masz szczotki. Ale po objawach które opisujesz, proponowałbym zainteresować się alternatorem. Według mnie regulator odpada. Może diody wzbudzenia??



Awatar użytkownika
maddict
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: śr gru 22, 2010 15:19

Re: AAZ alternator ?

Post autor: maddict » wt kwie 03, 2012 18:33

sory ze tak pozno ale wykrecilem alternator i moze pojdae w koncu porozgladac sie za jakim na szrocie z ciekawosci wyjalem regulator
szczotki wygladaja na krotkie, do tego jedna ukruszona (moliwe ze przy wyjmowaniu) bo bardzo ciezko schodzil
http://i44.tinypic.com/oqm6pc.jpg (slabe zdj bo z tel ale cos widac)
ktos mowil zeby wymienic same szczotki, z czego beda pasowac ? np ze zwyklej wiertarki ?



Awatar użytkownika
motoboy10
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: czw mar 10, 2011 00:24
Lokalizacja: Lubliniec SLU

AAZ alternator ?

Post autor: motoboy10 » wt kwie 03, 2012 23:14

więc tak szczotki są zużyte więc do wymiany. Ja same szczotki zmieniałem już w oplu astrze G, golfie II i nie jest to trudne a szczotki raczej mi zawsze pasowały z wiertarki tudzież kątówki . też może być zwarcie na komutatorze co całkowicie wyklucza regenerowanie go. najlepsza i najtańsza wersja to podjedz na szrot i podmień alternator jeżeli się stracą objawy to masz rozwiązanie a później wystarczy nazbierać na niego :) a używane alternatory drogie nie są.


Kto SmarujeTen Jedzie :)

AUS LIEBE ZU DEN AUTOS DER GRUPPE "VAG"


Volkswagenwerk AktienGesellschaft

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości