baran + wałek = moc ?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Łuki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1749
Rejestracja: pn gru 12, 2005 14:55
Lokalizacja: Pruszcz Gd.

baran + wałek = moc ?

Post autor: Łuki » pn lip 10, 2006 11:03

witam,
mam auto jak w podpisie (silnik 1.8 2H 98PS - przebieg 217tkm) i ostatnio dostałem oferte zakupu kolektora wydechowego (PACESETTER) wraz z wałkiem (Schrick 268°). Pytanie - czy sie opłaca? opłaca w sensie, czy da to odczuwalne przrosty mocy?
czy da rade mój silnik przy takim przebiegu? czy będzie potrzebna dodatkowa modyfikacja/regulacja?
w przypadku wymiany kolektora, zrobiliby mi od razu wydech z kwasówki
(obecnie zmian w silniku brak)

dzięki za odzew



Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » pn lip 10, 2006 13:18

268 przesunie moment o 500rpm w gora i da jakies 5km max, baran drugie 5 przy dobrych wiatrach , łącznie po regulacjach licz na przyrost o ok 10km.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
Łuki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1749
Rejestracja: pn gru 12, 2005 14:55
Lokalizacja: Pruszcz Gd.

Post autor: Łuki » pn lip 10, 2006 15:48

czyli 10KM przy dobrych wiatrach :)
dzięki, musze sie zastanowić głęboko :)



malolat
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: pn lut 07, 2005 17:41
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: malolat » wt lip 11, 2006 00:39

jak bys nie bral to daj znac za ile :>



Awatar użytkownika
Łuki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1749
Rejestracja: pn gru 12, 2005 14:55
Lokalizacja: Pruszcz Gd.

Post autor: Łuki » wt lip 11, 2006 17:44

całość 1300



wara99

Post autor: wara99 » czw lip 13, 2006 23:04

gadalem z ziomkiem co mial walek od swiatka sportowy i mówil ze tak sie bryka wkrecala ze mala bania i mial gdzies czy to bylo 5 czy 10 km ale roznica byla spora



Awatar użytkownika
Łuki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1749
Rejestracja: pn gru 12, 2005 14:55
Lokalizacja: Pruszcz Gd.

Post autor: Łuki » pt lip 14, 2006 17:28

hm... a co robił oprócz wałka ?



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lip 23, 2006 13:35

wara99, dokładnie bo przebieg sie liczy a nie watosc max.....
przykład
Inż Chojnacki moze wystroic seja Ngr na 71 KM mocy max ale ma przebieg gorszy wtedy i przyspieszenie gorsze niz na programie 68 KM... liczy sie to gdzie i jak sie zmieni wykres a nie o ile podniesie wartosc max....golf to nie typhoon ze rusza ze stałych obrotów odpowiadajacych max momentowi!!
przy maksymalnym przspieszaniu obroty praktycznie nie schodzą w żadnym aucie ponizej 4,5-5 tys wiec podnoszaąc osiagi auta skupiamy sie głownie na tej czesci wykresu, dół nas mniej obchodzi....



Awatar użytkownika
Łuki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1749
Rejestracja: pn gru 12, 2005 14:55
Lokalizacja: Pruszcz Gd.

Post autor: Łuki » śr wrz 20, 2006 13:05

sory, że wykopałem temat, ale zasadniczo stoje już przed ostatecznym wyborem i ciekawi mnie jeszcze jak baran+wałek będzie sie miało do spalania
i na czym polegała by regulacja takiego silnika ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 77 gości