SWAP bębnów na tarcze ( fotoporada ) [MK3]

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2049
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

SWAP bębnów na tarcze ( fotoporada ) [MK3]

Post autor: KoguT » czw mar 22, 2012 14:58

sebc, niewiem jak wygląda czujnik z bębnów. Zawsze możesz porównać np. czy wejdzie. A jak nie to zakupić nowe.
Z korektorem jest taka sytuacja że jak jeździsz na glebie to jest tak jak byś go nie miał bo jest oszukany i daje mocniesze hamowanie :kac: .
Ale ogólnie ja nie zauważyłem jakiegoś większego zarzucania tyłem. Kiedyś testowałem na oblodzonej drodze i jedynie ułamek sekundy jest szybciej blokowany tył. I nawet w zakręcie nie wyniosło mi tyłu.



Awatar użytkownika
bocian19
Łowca Rarytasów
Łowca Rarytasów
Posty: 2278
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 23:07
Lokalizacja: Bruksela/Podlasie-BBI
Kontakt:

SWAP bębnów na tarcze ( fotoporada ) [MK3]

Post autor: bocian19 » czw mar 22, 2012 15:17

KoguT,

Wiec jak mam glebe to go zakladac czy nie??


Moj mk3 VARIA(N)T
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad :-)

Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg :) on złamie Ci dokładkę :)

sebc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pt sie 25, 2006 13:49
Lokalizacja: WLKP
Kontakt:

Re: SWAP bębnów na tarcze ( fotoporada ) [MK3]

Post autor: sebc » pt mar 23, 2012 09:51

Gleby nie mam, czytałem że jest inny do tarcz.
A przy okazji może i płyn wymienić, tylko pewnie z ABS'em znowu problem ?



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

SWAP bębnów na tarcze ( fotoporada ) [MK3]

Post autor: zielu » pt mar 23, 2012 10:00

z ABSem problemu nie ma...
tylko jak kupujesz komplet na swapa to żeby czopy były z miejscem na czujnik... czujnik pasuje, moża przełożyć... tylko przy próbie demontażu często i łatwo się uszkadza wiec uwaga...
koronka od ABSu na tarczy jest przekąłdana.. tylko nie wiem czy pasuje z bębna na tarczę, ale chyba powinna


Obrazek

sebc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pt sie 25, 2006 13:49
Lokalizacja: WLKP
Kontakt:

SWAP bębnów na tarcze ( fotoporada ) [MK3]

Post autor: sebc » pt mar 23, 2012 10:54

To mnie uspokoiłeś :D
Zabieram się za zbieranie gratów.
Dzięki wszystkim :bigok:



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

SWAP bębnów na tarcze ( fotoporada ) [MK3]

Post autor: norek111 » ndz kwie 08, 2012 23:38

To jak z tym korektorem,jest inny pod tarcze ?


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
don vittorio
rock n roll
rock n roll
Posty: 248
Rejestracja: czw lut 04, 2010 20:23
Lokalizacja: kuj-pom

SWAP bębnów na tarcze ( fotoporada ) [MK3]

Post autor: don vittorio » pn kwie 09, 2012 19:42

W końcu się zdecydowałem na takiego moda. Narazie żadnych wrażeń. Tak jak było na bębnach, tak jest na tarczach. No może odrobinę lepiej. Mam nadzieję, że nigdy nie będę musiał tego dogłębnie sprawdzić. I tak:
- 2,5 h samemu jest trochę naciągane, może z wszystkim przygotowanym. Ja robiłem to 2 godziny ale we dwójkę!!!
- koronki do ABSu pasują od bębnów
- czujniki ABSu pasują i tu uwaga: są dwa rodzaje: starszy - indukcyjny z okrąglą wtyczką - droższy!! nowszy - oporowy z płaską wtyczką - tańszy. Nie pasują zamiennie.
Dzęki KoguT, za prostą instrukcję.


"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia. Rozsiałem je u twych stóp.

Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

SWAP bębnów na tarcze ( fotoporada ) [MK3]

Post autor: norek111 » pn kwie 09, 2012 22:25

don vittorio, Też zakładam tarcze,ale wywalić tyle kasy to warto się zastanowić 2 razy .
zaciski + jarzma - 150zł
tarcze ATE - 250zł
klocki ATE - 150zł
czopy - 80zł
łożyska - 80zł
linka - nie sprawdzałem


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
don vittorio
rock n roll
rock n roll
Posty: 248
Rejestracja: czw lut 04, 2010 20:23
Lokalizacja: kuj-pom

SWAP bębnów na tarcze ( fotoporada ) [MK3]

Post autor: don vittorio » wt kwie 10, 2012 11:08

norek111, to pytanie czy twierdzenie?
Ja wymieniałem tydzień temu, bo nie mogłem oganąć bębnów; stale coś nie banglało jak trzeba.
Za komplet plug & play dałem 350. Wszystko używane. Tarcze przetoczone. Nawet łożyska przebijałem z bębnów. Czujniki ABSu też były ale te starsze czyli plus 100 za dwa, bo wymontować stare z bębnów, rzadko się udaje. Mam ABS, dlatego nawet nie rozważałem dołożenie korektora ale jak radzi autor tematu, nie jest konieczny. Tu zdania są podzielone i trzeba doświadczać samemu. O zaciski z tyłu trzeba dbać, bo się lubią zapiekać. Nie da rady jeżdzić tak jak bębnach: tzn zakładasz i jeździsz aż się skończą okładziny. Trzeba to rozebrać raz na jakiś czas i zregenerować. Opłacalność moda? :bajer: to dobre pytanie: ale czy każda przeróbka naszego auta jest opłacalna? Już ktoś na tym forum napisał "tarcze z tyłu do aut o mocy > 100 km". Przy normalnym użytkowaniu w mieście nie poczujesz różnicy, aleeeeee............ pozostaje jeszcze radość z własnoręcznie wykonanego moda.


"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia. Rozsiałem je u twych stóp.

Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”

szypki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: śr lut 11, 2009 22:43
Lokalizacja: wygnajewo

SWAP bębnów na tarcze ( fotoporada ) [MK3]

Post autor: szypki » śr kwie 11, 2012 22:44

ja zlikwidowałem korektor i auto skrocilo droge hamowania i pewniej sie czuje przy hamowaniu z 160 do 50-60 nie blokuje tyl szybciej niz przod ( mam zawias -80przód -75 tył) jeszcze chcę przełożyć belkę na taką z stabilizatorem



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2049
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

SWAP bębnów na tarcze ( fotoporada ) [MK3]

Post autor: KoguT » czw kwie 12, 2012 07:07

szypki, spróbuj na oblodzone drodze zachamować :hmm: wtedy odczujesz delikatnie wczesniej blokowany tył :hmm:



Awatar użytkownika
bocian19
Łowca Rarytasów
Łowca Rarytasów
Posty: 2278
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 23:07
Lokalizacja: Bruksela/Podlasie-BBI
Kontakt:

SWAP bębnów na tarcze ( fotoporada ) [MK3]

Post autor: bocian19 » czw kwie 12, 2012 19:19

KoguT,

Ale jak przelozyc ten korektor??
Ja patrzylem i bez spawania i lepienia raczej sie nie obedzie...


Moj mk3 VARIA(N)T
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad :-)

Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg :) on złamie Ci dokładkę :)

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2049
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

SWAP bębnów na tarcze ( fotoporada ) [MK3]

Post autor: KoguT » pt kwie 13, 2012 06:47

bocian19, niewiem, ja zostawiłem na swoim miejscu



Awatar użytkownika
bocian19
Łowca Rarytasów
Łowca Rarytasów
Posty: 2278
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 23:07
Lokalizacja: Bruksela/Podlasie-BBI
Kontakt:

SWAP bębnów na tarcze ( fotoporada ) [MK3]

Post autor: bocian19 » pt kwie 13, 2012 18:32

Bo problem jest taki ze ja zakupilem belke od HB i pod Varianta mi nie podejdzie...
Jedni mowia ze bedzie ok bez a drudzy mowia aby obowiazkowo zakladac...


Moj mk3 VARIA(N)T
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad :-)

Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg :) on złamie Ci dokładkę :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 22 gości