Turbo bez VNT do AHF
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Turbo bez VNT do AHF
Witam
Chciał bym założyć do silnika Ahf jakieś turbo bez zmiennej geometrii np Agr , czy było by to wykonalne ? i czy by wszystko pracowało jak powinno ?
Chciał bym założyć do silnika Ahf jakieś turbo bez zmiennej geometrii np Agr , czy było by to wykonalne ? i czy by wszystko pracowało jak powinno ?
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Turbo bez VNT do AHF
jesli zmienisz sterownik i sterowanie turbina to jak najbardziej tak
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Turbo bez VNT do AHF
Ale po zmianie sterownika będzie chodził jak AGR czyli 90km 210 NM , to ja już nie wiem jak to jest z tymi AHF , zmieniam biegi przy około 3.5 tysiąca , i mi sie zapiekły kierownice , to tak prawidłowo przy ilu się powinno ? żeby geometria chodziła
Turbo bez VNT do AHF
Byś nie miał z nią problemów - wypoleruj kierownice i powierzchnię po której pracują na lustro ... wtedy zapomnisz o problemie ...
Tak poważnie to trochę dziwne ,że nie traktując TDI po emerycku zapieka Ci się VNT ,,, może tam gdzie dawałeś do czyszczenia robili to , że tak powiem od strony i tak by tylko skasować
Tak poważnie to trochę dziwne ,że nie traktując TDI po emerycku zapieka Ci się VNT ,,, może tam gdzie dawałeś do czyszczenia robili to , że tak powiem od strony i tak by tylko skasować
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Turbo bez VNT do AHF
Możesz sobie zmieniać i przy 5000 ... nie chodzi o chwilowe butowanie bo to .... no daje, ale o przelot przynajmniej 120km/h prze 20km non stop, żeby temperatura swoje zrobiła. Gdyby się VNT zapiekało od spokojnej jazdy to bym nie nadążył turbo czyścić... a jakoś od prawie czterech lat tego nie robiłem.krissMK4 pisze: zmieniam biegi przy około 3.5 tysiąca , i mi sie zapiekły kierownice , to tak prawidłowo przy ilu się powinno ? żeby geometria chodziła
Nie wykluczone jest, że kiery ocierają o bieżnie- wtedy niewielka ilość nagaru będzie problemem. Stan układu wtryskowego też ma znaczenie.
Turbo bez VNT do AHF
Haki, ja nie wiem kto turbo czyścił , jak kupowałem samochód to koleś mi dał fakturę za czyszczenie turbiny dzisiaj troszkę podziałałem , wd-40 i śrubokręt aby dosięgnąć sztangi , rozruszałem ją troszkę bo palcami jej nie mogłem ruszyć a teraz lata jakoś , po odpaleniu sztanga idzie w drugą po zgaszeniu po jakimś czasie odbija płynnie ,słychac takie pssst i jest cofnięta , ale notlaufa dalej łapie , nie chce jej wyjmować bo czuje że mogę coś zepsuć , nie wiem jak tam z wtryskami jest , i takie pytanie , jak bym chciał zregenerować wtryski to droga sprawa ? jak uzbieram gotówki to planuje , założyć nową przepływke , nowy n75 , nowy czujnik w dolocie i zregenerować dobrze turbo i wtryski ewentualnie pompę ale chyba jest dobra bo nic się nie dzieje z nią .
PS italiano_83 ja codziennie do szkoły jeżdżę 35 km w jedną stronę , na tempomacie 110km/h na piątce ze -2300 2400 rmp czy to może szkodzić turbo ?
PS italiano_83 ja codziennie do szkoły jeżdżę 35 km w jedną stronę , na tempomacie 110km/h na piątce ze -2300 2400 rmp czy to może szkodzić turbo ?
Turbo bez VNT do AHF
Nie idź w koszta kolego ...
Zrób podstawowe logi Statyczne i Dynamiczne ... daj do działu DIAGNOSTYKA ... tam koledzy tacy jak italiano_83, ocenią co i jak , co warto sprawdzić , co wymienić a czego się nie tykać ...
Zrób podstawowe logi Statyczne i Dynamiczne ... daj do działu DIAGNOSTYKA ... tam koledzy tacy jak italiano_83, ocenią co i jak , co warto sprawdzić , co wymienić a czego się nie tykać ...
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Turbo bez VNT do AHF
Tam mówisz ? , tylko że Vaga nie mam , kolega ma ale muszę mu powiedzieć jakie chce których grup itp , a tego nie wiem
znalazłem takie coś
000 - Pełne obciążenie (dziesiętne wartości wskazań)
[Wartość wymagana] — [Odpowiada wartości]
1 Obroty silnika [138 do 148] — [2900 do 3100/min]
2 Kąt początku wtrysku [138 do 188] — [8 do 12° przed GZP]
3 Położenie pedału przyspieszenia [255] — [100 %]
4 Dawka wtryskiwanego paliwa [170 do 190] — [34 do 38 mg/obj.]
5 Podciśnienie w kolektorze ssącym [180 do 245] — [1500 do 2000 mbar]
6 Ciśnienie atmosferyczne [bez znaczenia]
7 Temperatura płynu chłodzącego [80 do 35] — [80 do 110°C]
8 Temperatura kolektora ssącego [182 do 50] — [10 do 100°C]
9 Temperatura paliwa [91 do 201] — [20 do 80°C]
10 Masa powietrza [225 do 255] — [750 do 850 mg/skok]
004 - Pełne obciążenie - (kąt początku wtrysku)
[1] [2] [3] [4] Wartość wymagana
1 Obroty silnika [2900 do 3100/min]
2 Kąt początku wtrysku (wymagany) [8° do 12° przed GZP]
3 Kąt początku wtrysku (rzeczywisty) [Około wymaganego początku wtrysku]
4 Współczynnik trwania impulsu otwarcia zaworu początku wtrysku [2 do 95 %]
Wskazanie kąta początku wtrysku (rzeczywisty)
Przy zbyt dużym odchyleniu od wartości wymaganej (ok. 5°)
- Uszkodzony zawór N108 kąta początku – sprawdzić zawór N108 początku wtrysku.
- Pompa wtryskowa ustawiona poza zakresem – sprawdzić i wyregulować dynamiczny kąt
początku wtrysku.
- Powietrze w układzie zasilania paliwem – sprawdzić układ zasilania paliwem.
Wskazanie czas trwania impulsu sterowania zaworem początku wtrysku
Poniżej 2 lub powyżej 95 % - Uszkodzony zawór N108 kąta początku wtrysku
- sprawdzić zawór N108.
- sprawdzić i wyregulować dynamiczny kąt początku wtrysku.
- sprawdzić układ zasilania paliwem.
008 - Pełne obciążenie - (ograniczenie dawki wtrysku)
[1] [2] [3] [4] Wartość wymagana
1 Obroty silnika [2900 do 3100/min]
2 Dawka paliwa [39 do 45 mg/skok]
3 Ogranicz. dawki paliwa poprzez obr. (ogranicz momentu obr.) [35 do 36 mg/skok]
4 Ograniczenia dawki paliwa na podstawie zasysanej masy powietrza (eliminowanie
dymienia) [38 do 43 mb/skok]
Wskazanie dawki paliwa/wtrysku - Poniżej 39 mg/skok.
- Brak pełnego przyspieszenia – powtórzyć sprawdzanie przy wciśniętym do końca pedale przyspieszenia.
- Czujnik G79 położenia pedału przyspieszenia nieprawidłowo ustawiony lub uszkodzony
- Sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować czujnik G79. (naprawa układu uruchamiania
przepustnicy)
Wskazanie ograniczenia dawki wtrysku poprzez obroty (ograniczanie momentu obrotowego) - Poniżej 35 mg/skok
- Za wysokie lub za niskie obroty silnika – przy obrotach 3000/min odczytać wymaganą wartość obrotów - wyregulować.
Wskazanie ograniczenia dawki wtrysku na podstawie zasysanej masy powietrza (eliminowanie tworzenia się dymu) - Poniżej 34 mg/skok
- Za mała ilość zasysanego powietrza – sprawdzić układ recyrkulacji i pomiaru masy powietrza G70.
- Za duża dawka recyrkulacji spalin – sprawdzić układ recyrkulacji spalin.
010 Pełne obciążenie - (wielkości powietrza)
[1] [2] [3] [4] Wartość wymagana
1 Masa zasysanego powietrza. [750 do 850 mg/skok]
2 Ciśnienie atmosferyczne (ciśnienie powietrza) [brak wymaganej wartości]
3 Ciśnienie w kolektorze ssącym (ciśnienie doładowania) [1700 do 2100 mbar]
4 Położenie pedału przyspieszenia [100 %]
Wskazanie 1 masa zasysanego powietrza - Poniżej 750 mg/skok
- Za niskie lub za wysokie obroty silnika – przy obrotach 3000/min odczytać wymaganą wartość obrotów.
- Za niskie ciśnienie doładowania – sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania.
- Uszkodzony przepływomierz masy powietrza G70 – układ doładowania powietrza z turbosprężarką, sprawdzanie turbosprężarki.
Wskazanie 3 ciśnienie w kolektorze ssącym (ciśnienie doładowania)
- Poniżej 1700 mbar - Uszkodzona regulacja ciśnienia doładowania – sprawdzić regulację ciśnienia doładowania – sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania.
- Powyżej 2100 mbar - Źle działająca/uszkodzona turbosprężarka doładowania lub wymaga sprawdzenia i regulacji lub naprawy/wymiany.
Wskazanie 4 położenie pedału przyspieszenia Poniżej 100 %
- Pedał przyspieszenia nie naciśnięty do końca. – powtórzyć pomiar na wciśniętym do końca pedale przyspieszenia.
- Czujnik G79 położenia pedału przyspieszenia uszkodzony lub błędnie wyregulowany.
011 Pełne obciążenie - (regulacja ciśnienia doładowania)
[1] [2] [3] [4] Wartość wymagana
1 Obroty silnika [2900 do 3100/min]
2 Ciśnienie doładowania (wymagane) [1800 do 2000 mbar]
3 Ciśnienie doładowania (rzeczywiste) [1700 do 2100 mbar]
4 Współczynnik trwania impulsu otwarcia zaworu ograniczania ciśnienia doładowania [40 do 80 %]
czy te trzycyfrowe liczby np 004 to są grupy ??
i które bym musiał zrobić żeby jak najwięcej się dowiedzieć o przyczynie to złapie kolegę i zrobimy te logi . niech mi ktoś poda liste , jakie zrobić statyczne i jakie dynamiczne i zrobię i nie będe męczył już ludzi
znalazłem takie coś
000 - Pełne obciążenie (dziesiętne wartości wskazań)
[Wartość wymagana] — [Odpowiada wartości]
1 Obroty silnika [138 do 148] — [2900 do 3100/min]
2 Kąt początku wtrysku [138 do 188] — [8 do 12° przed GZP]
3 Położenie pedału przyspieszenia [255] — [100 %]
4 Dawka wtryskiwanego paliwa [170 do 190] — [34 do 38 mg/obj.]
5 Podciśnienie w kolektorze ssącym [180 do 245] — [1500 do 2000 mbar]
6 Ciśnienie atmosferyczne [bez znaczenia]
7 Temperatura płynu chłodzącego [80 do 35] — [80 do 110°C]
8 Temperatura kolektora ssącego [182 do 50] — [10 do 100°C]
9 Temperatura paliwa [91 do 201] — [20 do 80°C]
10 Masa powietrza [225 do 255] — [750 do 850 mg/skok]
004 - Pełne obciążenie - (kąt początku wtrysku)
[1] [2] [3] [4] Wartość wymagana
1 Obroty silnika [2900 do 3100/min]
2 Kąt początku wtrysku (wymagany) [8° do 12° przed GZP]
3 Kąt początku wtrysku (rzeczywisty) [Około wymaganego początku wtrysku]
4 Współczynnik trwania impulsu otwarcia zaworu początku wtrysku [2 do 95 %]
Wskazanie kąta początku wtrysku (rzeczywisty)
Przy zbyt dużym odchyleniu od wartości wymaganej (ok. 5°)
- Uszkodzony zawór N108 kąta początku – sprawdzić zawór N108 początku wtrysku.
- Pompa wtryskowa ustawiona poza zakresem – sprawdzić i wyregulować dynamiczny kąt
początku wtrysku.
- Powietrze w układzie zasilania paliwem – sprawdzić układ zasilania paliwem.
Wskazanie czas trwania impulsu sterowania zaworem początku wtrysku
Poniżej 2 lub powyżej 95 % - Uszkodzony zawór N108 kąta początku wtrysku
- sprawdzić zawór N108.
- sprawdzić i wyregulować dynamiczny kąt początku wtrysku.
- sprawdzić układ zasilania paliwem.
008 - Pełne obciążenie - (ograniczenie dawki wtrysku)
[1] [2] [3] [4] Wartość wymagana
1 Obroty silnika [2900 do 3100/min]
2 Dawka paliwa [39 do 45 mg/skok]
3 Ogranicz. dawki paliwa poprzez obr. (ogranicz momentu obr.) [35 do 36 mg/skok]
4 Ograniczenia dawki paliwa na podstawie zasysanej masy powietrza (eliminowanie
dymienia) [38 do 43 mb/skok]
Wskazanie dawki paliwa/wtrysku - Poniżej 39 mg/skok.
- Brak pełnego przyspieszenia – powtórzyć sprawdzanie przy wciśniętym do końca pedale przyspieszenia.
- Czujnik G79 położenia pedału przyspieszenia nieprawidłowo ustawiony lub uszkodzony
- Sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować czujnik G79. (naprawa układu uruchamiania
przepustnicy)
Wskazanie ograniczenia dawki wtrysku poprzez obroty (ograniczanie momentu obrotowego) - Poniżej 35 mg/skok
- Za wysokie lub za niskie obroty silnika – przy obrotach 3000/min odczytać wymaganą wartość obrotów - wyregulować.
Wskazanie ograniczenia dawki wtrysku na podstawie zasysanej masy powietrza (eliminowanie tworzenia się dymu) - Poniżej 34 mg/skok
- Za mała ilość zasysanego powietrza – sprawdzić układ recyrkulacji i pomiaru masy powietrza G70.
- Za duża dawka recyrkulacji spalin – sprawdzić układ recyrkulacji spalin.
010 Pełne obciążenie - (wielkości powietrza)
[1] [2] [3] [4] Wartość wymagana
1 Masa zasysanego powietrza. [750 do 850 mg/skok]
2 Ciśnienie atmosferyczne (ciśnienie powietrza) [brak wymaganej wartości]
3 Ciśnienie w kolektorze ssącym (ciśnienie doładowania) [1700 do 2100 mbar]
4 Położenie pedału przyspieszenia [100 %]
Wskazanie 1 masa zasysanego powietrza - Poniżej 750 mg/skok
- Za niskie lub za wysokie obroty silnika – przy obrotach 3000/min odczytać wymaganą wartość obrotów.
- Za niskie ciśnienie doładowania – sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania.
- Uszkodzony przepływomierz masy powietrza G70 – układ doładowania powietrza z turbosprężarką, sprawdzanie turbosprężarki.
Wskazanie 3 ciśnienie w kolektorze ssącym (ciśnienie doładowania)
- Poniżej 1700 mbar - Uszkodzona regulacja ciśnienia doładowania – sprawdzić regulację ciśnienia doładowania – sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania.
- Powyżej 2100 mbar - Źle działająca/uszkodzona turbosprężarka doładowania lub wymaga sprawdzenia i regulacji lub naprawy/wymiany.
Wskazanie 4 położenie pedału przyspieszenia Poniżej 100 %
- Pedał przyspieszenia nie naciśnięty do końca. – powtórzyć pomiar na wciśniętym do końca pedale przyspieszenia.
- Czujnik G79 położenia pedału przyspieszenia uszkodzony lub błędnie wyregulowany.
011 Pełne obciążenie - (regulacja ciśnienia doładowania)
[1] [2] [3] [4] Wartość wymagana
1 Obroty silnika [2900 do 3100/min]
2 Ciśnienie doładowania (wymagane) [1800 do 2000 mbar]
3 Ciśnienie doładowania (rzeczywiste) [1700 do 2100 mbar]
4 Współczynnik trwania impulsu otwarcia zaworu ograniczania ciśnienia doładowania [40 do 80 %]
czy te trzycyfrowe liczby np 004 to są grupy ??
i które bym musiał zrobić żeby jak najwięcej się dowiedzieć o przyczynie to złapie kolegę i zrobimy te logi . niech mi ktoś poda liste , jakie zrobić statyczne i jakie dynamiczne i zrobię i nie będe męczył już ludzi
Re: Turbo bez VNT do AHF
Tak.czy te trzycyfrowe liczby np 004 to są grupy ??
Zrób logi statyczne grup : 000, 001, 003, 004, 007, 013
Basic settings: 000, 003, 004, 011
Dynamiczne: 003, 004, 008, 010, 011
Ale jeśli chodzi o samo przeładowanie to starczy na początek 003, 008, 011 dynamiczne.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 104 gości