Tak się kończy gibanie koła pasowego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- tomogolf2
- Forum Master
- Posty: 1172
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
- Lokalizacja: Mrągowo
- Kontakt:
Tak się kończy gibanie koła pasowego
no wlasnie, mam 1,9 td na zwylkych kolach pasowych z 1,6 i to jeszcze na pasek klinowy, auto dostaje niezmierne przeciazenia i chodzi....
drugie auto ma silnik 1z ale bije te nieszsczesne kolo, najprawdopodobniej czeka mnie frezowanie czopa ale po tym chce zalozych zwylke kolo bez tłumika drgan... tansze i nie piszczy...
drugie auto ma silnik 1z ale bije te nieszsczesne kolo, najprawdopodobniej czeka mnie frezowanie czopa ale po tym chce zalozych zwylke kolo bez tłumika drgan... tansze i nie piszczy...
- IRAS AAZ
- Użytkownik
- Posty: 301
- Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
- Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
- Kontakt:
Tak się kończy gibanie koła pasowego
tylko by musiało byc na szeroki pasek od jakiejs benzyny ale cierko ci bedzie dopasowac wielkosc i odsadzenie od silnika i co ze wspomaganiem? I mysle ze te koła morze nie wielki ale tezmoga mieć wpływ na urywanie sie z powodu ich wagi jest sporo ciezsze od tych zwykłych bez tłumików drgań. Taka jest moja teoria
Aktualnie skoda ale golfik w pamięci
- tomogolf2
- Forum Master
- Posty: 1172
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
- Lokalizacja: Mrągowo
- Kontakt:
Tak się kończy gibanie koła pasowego
dzialaja mniejsze sily odsrodkowe, dobra teoria ale jak w praktyce to wyglda...IRAS AAZ pisze:ale tezmoga mieć wpływ na urywanie sie z powodu ich wagi
Tak się kończy gibanie koła pasowego
Na logikę nawet ciężkie koło, jeżeli jest dobrze wyważone (a przecież nawierty świadczą o wyważaniu), wirując nie powinno obciążać śruby i czoła wału. Ale z biegiem czasu wiadomo co się dzieje z gumą tłumika drgań - koło może lekko tracić wyważenie.
Porównać to można do jazdy na niewyważonych kołach (tych na których toczy się auto ). Przy całkowitej masie takiego koła z oponą wynoszącej kilkanaście kilogramów malutki ciężarek kilkugramowy potrafi zmienić bardzo dużo. A przecież silnik potrafi kręcić się dużo szybciej niż koła napędowe, więc i siły są większe.
Porównać to można do jazdy na niewyważonych kołach (tych na których toczy się auto ). Przy całkowitej masie takiego koła z oponą wynoszącej kilkanaście kilogramów malutki ciężarek kilkugramowy potrafi zmienić bardzo dużo. A przecież silnik potrafi kręcić się dużo szybciej niż koła napędowe, więc i siły są większe.
Tak się kończy gibanie koła pasowego
ja jak mialem u siebie frezowanie na nowym silniku to bylem przy tym i dobrze...dlaczego? koles patrzy faktycznie klin taki dziwny ogolnie czop walu niby ok ale .. dobra robi 2 ruchy frezem i chce zakladac kolo ja patrze ze ledwo co zabielone i to nie wszedzie, wiec dziada za schaby i mowie zeby frezowal az bedzie piekny lsniacy i co napocil sie troche bo chyba mu sie nie chcialo robic bo z rana przyjechalem, ale postalem nad nim zrobil, zalozyl nowke kolo pasowe, na klej nowa sroba... nic sie nie gibie, lecz wlasnie kolo z tlumikiem mam juz do wymiany tzn zeby sa juz lekko trzasniete i guma jak na moje oko juz nie jest 1 mlodosci wiec w lato wymiana bo teraz i tak malo jezdze samochodem tylko ze mam klime mam na to uwazac czy kolo bedzie uniwersalne i ta czesc na pasek od wspomy jest poprostu doczepiana na sroby?
MK3 GTD -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=432543" onclick="window.open(this.href);return false;
projektory, gewinde, bbs rm 001 -> 9,5j, hbm, skora recaro z cc, reczny skorka, kiera vr6, pakiet gti, aaz pompa 11, t3, awx wydech tdi
projektory, gewinde, bbs rm 001 -> 9,5j, hbm, skora recaro z cc, reczny skorka, kiera vr6, pakiet gti, aaz pompa 11, t3, awx wydech tdi
Tak się kończy gibanie koła pasowego
Koło z tłumikiem jest po to, żeby drgania skrętne nie rozwalały paska ani osprzętu. Myślę, że jak w tdi dasz sztywne to moment się napinacz rozleci.
Tak się kończy gibanie koła pasowego
Tak może być, ale tam gdzie nie ma napinacza sztywne kółko powinno się sprawdzić. Przykładowo w mk2 1.6D występowało sztywne kółko do napędu alternatora i pompy wody, a w mk3 mniejsze kółko pasowe jest też na sztywno połączone z wałem i np. w wersji z klimą napędza ono pompę wody i pompę wspomagania, a kołem z tłumikiem napędzany jest tylko alternator i kompresor klimy.
Tak się kończy gibanie koła pasowego
A to dlatego, bo silniki o których napisałeś mają mały moment obrotowy przy niskich obrotach, a co za tym idzie drgania skrętne wału są mniejsze niż w tdi.
Pasek wielorowkowy jeśli by nie miał tłumika drgań to mógłby zwyczajnie spaść przy zmianie obciążenia.
Pasek wielorowkowy jeśli by nie miał tłumika drgań to mógłby zwyczajnie spaść przy zmianie obciążenia.
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Tak się kończy gibanie koła pasowego
Ja kiedyś w swoim Golfie tak miałem że mi na zimnym silniku napinacz skakał, na wolnych obrotach, ale chyba tylko na zimnym silniku. I przy okazji występowało takie piszczenie, ale teraz chyba się uspokoiło, jak będę spod szkoły wyjeżdżał to jeszcze zobaczę. Mam nadzieję że mi się ten cały tłumik nie rozwala.. Koło się nie gibie, przynajmniej tego nie dostrzegam Co to może być, to normalne ? Zimny silnik jest jeszcze dociążany przez alternator (podgrzewanie świec) obciążenie nie małe, te skoki między cyklami pracy występują więc może zmiana obciążenia i to od tego. Dobrze kombinuję ?
Tak się kończy gibanie koła pasowego
Koło do zajrzenia. Albo kółko na alternatorze zużyte. Ale jak na zimnym to pewnie koło na wale.
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Tak się kończy gibanie koła pasowego
t0mal, kurcze nie dobrze.. Może wpadnę do Ciebie niedługo to byś ocenił bo ja to się trochę słabo na tym znam.. I tak być może się wybiorę, tylko na kanał muszę wejść, tylko na razie czasu mało. Dzisiaj po szkole jeszcze zajrzę pod maskę po odpaleniu. Nie wiem czy paska lekko alternatorem nie muszę podciągnąć (bo chyba się da ) bo tutaj przy napinaczu pasek jest dość blisko kółka od pompy wody.
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Tak się kończy gibanie koła pasowego
No i sprawdziłem, po odpaleniu bez przyśpieszacza lekko skacze, potem jak od szkoły przejechałem się pod niedźwiadek otworzyłem maskę i ładnie równiutko pracuje. Więc sam nie wiem.. Ale na mieście zauważyłem że przy ok 1.5 tyś obrotów słychać takie ciche piszczenie czy to na luzie czy na biegu
Tak się kończy gibanie koła pasowego
Dobrze jest wymienić, żeby później nie było problemu z rozrządem. Znajomy miał podobnie tyle że w 406 2.1 td. Jemu zrzuciło pasek wielorowkowy, który się wkręcił w rozrząd. Tyle, że u niego silnik jest bezkolizyjny i nic się nie stało.
U mnie się lekko się gibało, nawet pasek nie piszczał, i wał był do frezowania, a mam przecież dużo lżejsze koło niż w 1.9.
U mnie się lekko się gibało, nawet pasek nie piszczał, i wał był do frezowania, a mam przecież dużo lżejsze koło niż w 1.9.
Ostatnio zmieniony sob maja 26, 2012 17:06 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Tak się kończy gibanie koła pasowego
Diesel i bezkolizyjny ? Jak to ?t0mal pisze:Mariusz, ratownik z pogotowia obok mnie miał podobnie tyle że w 406 2.1 td. Jemu zrzuciło pasek wielorowkowy, który się wkręcił w rozrząd. Tyle, że u niego silnik jest bezkolizyjny i nic się nie stało.
Kurcze całkiem nie dawno.. znaczy ponad 20 tyś temu wymieniałem rozrząd, do Skrzeka do Białki oddałem to on racze zrobił to dobrze. Ale powiedz mi kolego czemu skacze tylko po odpaleniu na zimnym? Przejadę kawałek i równo dociska.. Zresztą może na prawdę bym wpadł do Ciebie na chwilkę to byś zobaczył bo tak przez internet to wiesz.. Mam prawie po drodze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 147 gości