pytanko o przeniesienie sondy lambda [mk3]

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

vaclavo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pn gru 12, 2005 18:07
Lokalizacja: Tarnowskie Góry (Boruszowice)
Kontakt:

pytanko o przeniesienie sondy lambda [mk3]

Post autor: vaclavo » śr lip 12, 2006 12:02

mam silnik ABD i sonde w katalizatorze - chce wywalic kata i wstawic strumiennice AWG a sonde przenieść za kolektor wydechowy - moje pytanko: czy sonda bedzie dobrze pracować po przeniesieniu??

pozdro :food:


Był Golf MK3, było Polo 6N, a teraz mam Lwa :)

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » śr lip 12, 2006 14:32

vaclavo pisze: chce wywalic kata i wstawic strumiennice AWG
A nie lepiej sonde wstawić przed lub w obudowę strumienicy?
vaclavo pisze: czy sonda bedzie dobrze pracować po przeniesieniu??
Jeśli zamontujesz ją przed rurą wydechową (w miejscu gdzie zeszły się już wszystkie przewody od cylindrów) tak aby skład spalin był ujednolicony to OK. Tylko jaki masz plan ją tam zamocować? Wiercić i spawać???


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32818
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » śr lip 12, 2006 14:38

fotki wrzuc koniecznie jak wyszło.


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

vaclavo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pn gru 12, 2005 18:07
Lokalizacja: Tarnowskie Góry (Boruszowice)
Kontakt:

Post autor: vaclavo » śr lip 12, 2006 18:44

Adamtd pisze:
vaclavo pisze: chce wywalic kata i wstawic strumiennice AWG
A nie lepiej sonde wstawić przed lub w obudowę strumienicy?
vaclavo pisze: czy sonda bedzie dobrze pracować po przeniesieniu??
Jeśli zamontujesz ją przed rurą wydechową (w miejscu gdzie zeszły się już wszystkie przewody od cylindrów) tak aby skład spalin był ujednolicony to OK. Tylko jaki masz plan ją tam zamocować? Wiercić i spawać???
no chciałem zaraz za kolektorem (tam gdzie rury z wszystkich cykindrów już siezejdą) wywiercić dziurke, wspawać nakrętke, odpowiednio nagwintować pod sonde i wstawić ją tam ;) co do strumiennicy to jeszcze do końca niewiem ale raczej kupie (cena kusząca na allegro 50zł z nierdzewki ;D) jak zrobie to będą fotki :)

pozdro :okej:

[ Dodano: Sro Lip 12, 2006 18:49 ]
dodam Wam jeszcze linka z allegro ;)
http://www.allegro.pl/item113937475_str ... akos_.html


Był Golf MK3, było Polo 6N, a teraz mam Lwa :)

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » śr lip 12, 2006 18:54

vaclavo, wg mnie to wspawaj sondę w strumienice zaraz na początek. Oglądałem chwilke temu kolektor(ja mam ABU ale abd jest podobny) i nie zabogato tam z miejscem pod sondę i dlatego pewnie konstrukcyjnie trafiła przed kata


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw lip 13, 2006 00:18

Sonda, dlatego jest w katalizatorze, bo panują tam odpowiednie dla niej warunki. To, ze sonda jest w kolektorze, czy nie nie ma znaczenia gdyż i tak w fabryce sterownik jest ustawiany zależnie od jej położenia. W katalizatorze panuje wysoka temperatura powstała na skutek rozgrzania wkładu, a w kolektorze jest już inna temperatura. Ja bym najpierw zadzwonił do jakiegoś speca typu Godula lub do pana Węglarskiego i z nim przedyskutował taką zagrywkę na sondzie. Ale zrobisz jak zrobisz. Zawsze sa dwa wyjścia albo będzie dobrze, albo do d... .



vaclavo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pn gru 12, 2005 18:07
Lokalizacja: Tarnowskie Góry (Boruszowice)
Kontakt:

Post autor: vaclavo » czw lip 13, 2006 00:35

TAZ pisze:Sonda, dlatego jest w katalizatorze, bo panują tam odpowiednie dla niej warunki. To, ze sonda jest w kolektorze, czy nie nie ma znaczenia gdyż i tak w fabryce sterownik jest ustawiany zależnie od jej położenia. W katalizatorze panuje wysoka temperatura powstała na skutek rozgrzania wkładu, a w kolektorze jest już inna temperatura. Ja bym najpierw zadzwonił do jakiegoś speca typu Godula lub do pana Węglarskiego i z nim przedyskutował taką zagrywkę na sondzie. Ale zrobisz jak zrobisz. Zawsze sa dwa wyjścia albo będzie dobrze, albo do d... .
właśnie dlatego założyłem ten post - żeby sie dowiedzieć - może ktoś już tak zrobił??


Był Golf MK3, było Polo 6N, a teraz mam Lwa :)

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw lip 13, 2006 00:46

Niektórzy robili i po tej przeróbce zakładali katalizatory spowrotem. Powodem był najprawdopodobniej spadek temperatury na sondzie i jej złe odczyty.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 146 gości