Automatyczne ssanie zbyt późno sie załacza...1.9 AAZ

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sławex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz lut 26, 2012 13:16
Lokalizacja: Glinik woj. podkarpackie

Automatyczne ssanie zbyt późno sie załacza...1.9 AAZ

Post autor: sławex » sob mar 03, 2012 19:28

witam. pozwolę sobie odświeżyć temat. mam podobny problem. w moim aaz z klimą jest jakiś podciśnieniowy siłownik na górze pompy. z tego co wiem to jest właśnie to do zwiększania obrotów na zimnym silniku. a wracając do problemu po odpaleniu zimnego silnika mam jakieś 930 obr. po jakiś 15-25 s załącza się dopiero ten siłownik i obroty jakieś 1050 i już tak zostaje. gdy odpinam przewód podciśnieniowy od siłownika to obroty spadają. podpinam i rosną. a przecież powinno to działać przy uruchamianiu na zimnym i przy np. włączeniu klimy a nie na ciepłym i bez obciążenia. przewody podciśnieniowe wymienione. może ktoś ma jakiś schemat podciśnienia albo napisze jak to ma u siebie. a i jeszcze jak zamienię miejscami przewody na zaworku koło filtra powietrza to jest tak że co jakieś 2s siłownik pociąga i luzuję tą linkę. proszę o pomoc bo te obroty mnie już zaczynają denerwować i to dość konkretnie.



BonJovi_Łobuz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob cze 26, 2010 15:50
Lokalizacja: Bełchatów

Automatyczne ssanie zbyt późno sie załacza...1.9 AAZ

Post autor: BonJovi_Łobuz » czw mar 08, 2012 01:30

sławex masz na 2 stronie schemat. a przy okazji dodam ze ja mam tak samo ale mi coś z tym EGR`em sie pierdzieli. jak uda Ci sie rozwikłać problem to daj znać jak to zrobiłeś?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Automatyczne ssanie zbyt późno sie załacza...1.9 AAZ

Post autor: Michał_1977 » czw mar 08, 2012 15:55

sławex pisze: po odpaleniu zimnego silnika mam jakieś 930 obr. po jakiś 15-25 s załącza się dopiero ten siłownik i obroty jakieś 1050
Tak jest,ponieważ tyle właśnie trwa dogrzewanie świec żarowych i alternator stawia duży opór silnikowi.
sławex pisze:gdy odpinam przewód podciśnieniowy od siłownika to obroty spadają.
Jaki wężyk? Jakie podciśnienie? :goof:
We wszystkich MK3 po roku 95 jakie widziałem,miały siłownik bimetalowy zasilany prądem.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

_model_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
Silnik: DKRC
Kontakt:

Automatyczne ssanie zbyt późno sie załacza...1.9 AAZ

Post autor: _model_ » czw mar 08, 2012 16:18

Michał_1977 pisze:Jaki wężyk? Jakie podciśnienie? :goof:
We wszystkich MK3 po roku 95 jakie widziałem,miały siłownik bimetalowy zasilany prądem.
Ja miałem '97 i było podciśnienie


Skoda Rapid Liftback 1,0TSI MY 2019, Ambition+Audio+Sunset

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Automatyczne ssanie zbyt późno sie załacza...1.9 AAZ

Post autor: Michał_1977 » czw mar 08, 2012 16:36

_model_ pisze:Ja miałem '97 i było podciśnienie
Dziwne.Nie spotkałem się czymś takim.Ma ktoś jakąś fotkę?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

maciyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pn mar 30, 2009 22:44
Lokalizacja: Brzegi

Automatyczne ssanie zbyt późno sie załacza...1.9 AAZ

Post autor: maciyk » czw mar 08, 2012 17:53

takie pompy były w wersji z klimatyzacją



Awatar użytkownika
sławex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz lut 26, 2012 13:16
Lokalizacja: Glinik woj. podkarpackie

Re: Automatyczne ssanie zbyt późno sie załacza...1.9 AAZ

Post autor: sławex » pt mar 09, 2012 16:20

Michał_1977 pisze:
sławex pisze: po odpaleniu zimnego silnika mam jakieś 930 obr. po jakiś 15-25 s załącza się dopiero ten siłownik i obroty jakieś 1050
Tak jest,ponieważ tyle właśnie trwa dogrzewanie świec żarowych i alternator stawia duży opór silnikowi.
sławex pisze:gdy odpinam przewód podciśnieniowy od siłownika to obroty spadają.
Jaki wężyk? Jakie podciśnienie? :goof:
We wszystkich MK3 po roku 95 jakie widziałem,miały siłownik bimetalowy zasilany prądem.
Jaki wężyk? Jakie podciśnienie? :goof:
We wszystkich MK3 po roku 95 jakie widziałem,miały siłownik bimetalowy zasilany prądem.[/quote]
no właśnie to jest wersja z klimą i jest jakiś siłownik na podciśnienie i ten siłownik właśnie po odpaleniu zimnego silnika gdy świece dogrzewają silnik podnośi obroty biegu jałowego. a ja mam jakoś na odwrót. jak zimny to są niskie ale jak się nagrzeje to wtedy podwyższone. i ni hu hu nie wiem o co biega



_model_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
Silnik: DKRC
Kontakt:

Automatyczne ssanie zbyt późno sie załacza...1.9 AAZ

Post autor: _model_ » pt mar 09, 2012 18:20

Dziwna sprawa. U mnie w moim AAZ było tak, że odpaliłem auto i po ok. 5 sekundach podciśnienie podbijało obroty. Jak się klimę włączyło to od razu obroty podbijało. Sprawdź schemat podciśnienia i posprawdzaj jak masz w aucie, może któryś masz przewód podmieniony


Skoda Rapid Liftback 1,0TSI MY 2019, Ambition+Audio+Sunset

Awatar użytkownika
sławex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz lut 26, 2012 13:16
Lokalizacja: Glinik woj. podkarpackie

Automatyczne ssanie zbyt późno sie załacza...1.9 AAZ

Post autor: sławex » sob mar 10, 2012 10:54

no właśnie jest jeszcze taki myk że przewody mam dobrze ze schematem a jak podmienię to strasznie słaby jest ale obroty dalej są tak samo.



Awatar użytkownika
sławex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz lut 26, 2012 13:16
Lokalizacja: Glinik woj. podkarpackie

Automatyczne ssanie zbyt późno sie załacza...1.9 AAZ

Post autor: sławex » ndz mar 11, 2012 14:36

właśnie wczoraj wymieniłem filtr paliwa plus zaworek zwrotny bo miałem bąbelki w przewodzie bo ktoś mi poradził że to może być przyczyna. ale nic to nie dało w związku z obrotami (przynajmniej bąbelków brak). już sam nie wiem. zmniejszyłem mu trochę dawkę paliwa i odłączyłem przewód podciśnieniowy od tego siłownika (zaślepiony) i dalej jak się zagrzeje to obr do góry tyle że teraz tak max 1000 a nie jak wcześniej 1100



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 122 gości