silnik 9a swap jak uruchomic obrotomierz

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Ross
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: sob cze 18, 2005 00:18
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

silnik 9a swap jak uruchomic obrotomierz

Post autor: Ross » ndz mar 11, 2012 00:49

witam.
Mam w mkII silnik 9a z Corrado z wiązką też Corr. Mam licznik Motometer (jedna wtyczka) i działa prędkościomierz, kontrolki i wskazanie paliwa. Nie działa natmiast obrotomierz. Jak go uruchomic? Ma ktoś jakieś sugestie? Licznik nie jest wprawdzie docelowy bo nie ma MFA ale chciałbym na jakiś czas uruchomic obrotomierz.
Kolejne pytanie jakiego licznika szukac żeby nie było problemów MFA


dawno, dawno temu eMKaDwa
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 8a#2102978


Części GTI, GT TDI, Cupra, FR

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

silnik 9a swap jak uruchomic obrotomierz

Post autor: Haki » ndz mar 11, 2012 11:40

Impulsator w skrzyni jest ?


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
spirit77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: pt sie 04, 2006 04:35
Lokalizacja: WOR

silnik 9a swap jak uruchomic obrotomierz

Post autor: spirit77 » ndz mar 11, 2012 11:55

Skrzynka przekaźników stary czy nowy typ ?, musisz podpiąć pod pin 1 w cewce przewód podający sygnał na obrotomierz. W starym typie skrzynki przewód na pinie D 26 w skrzynce przekaźników a w nowym typie skrzynki pin G 1/12.


Było: Scirocco GT II 91 RIP
Jest: Scirocco GT II 90
Jest: Scirocco 82

ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

silnik 9a swap jak uruchomic obrotomierz

Post autor: Lipek81 » wt mar 13, 2012 00:56

Podłacz kabelek pod zacisk "1" w cewce zapłonowej - tylko nie pod moduł zapłonowy (bo masz pewnie cewkę razem z modułem) tylko pod samą cewkę. Drugi konie kabelka podłącz tak, jak spirit77 napisał, tylko, jeżeli pod tym pinem będzie już jakiś kabelek, to go odłącz.



Awatar użytkownika
Ross
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: sob cze 18, 2005 00:18
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Re: silnik 9a swap jak uruchomic obrotomierz

Post autor: Ross » wt mar 13, 2012 18:19

dzięki wielkie panowie za podpowiedzi.
Skrzynka nowy typ.
Lipek81 pisze: Drugi konie kabelka podłącz tak, jak spirit77 napisał, tylko, jeżeli pod tym pinem będzie już jakiś kabelek, to go odłącz.
czemu należy odłączyć kabel gdyby jakiś pod tym pinem był? Pytam czysto teoretycznie, człowiek uczy się całe życie i ja przy okazji swapu chłonny na wiedzę się stałem :D


dawno, dawno temu eMKaDwa
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 8a#2102978


Części GTI, GT TDI, Cupra, FR

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

silnik 9a swap jak uruchomic obrotomierz

Post autor: Paweł Marek » śr mar 14, 2012 21:47

Ross, upewnij nas jaką masz cewkę. Czy taką jak w mk2 czyli cewka okrągła osobno i moduł osobno , czy jak w mk3 czyli cewka kwadratowa zintegrowana z modułem. W każdym razie kabel od licznika odpowiedzialny za obroty albo podpinasz pod zacisk 1 cewki okrągłej, albo jeśli masz kwadratową z modułem to na niej będzie plastykowa mała pokrywka a pod nią dwie śrubki - do jednej z nich wówczas podpinasz ten kabel.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

silnik 9a swap jak uruchomic obrotomierz

Post autor: agrala » śr mar 14, 2012 21:57

Jezeli tam jest cewka jak w mk3 to sygnal powinien wychodzic z ECU do obrotomierza.
W golfie 2 sygnal brany byl z cewki, w golfie 3 jest podawany z ECU i to jest zupelnie inny sygnal.
Ladnie ktos blysnal z tym impulsatorem w skrzyni :grin:



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

silnik 9a swap jak uruchomic obrotomierz

Post autor: Lipek81 » czw mar 15, 2012 08:50

Ross pisze:czemu należy odłączyć kabel gdyby jakiś pod tym pinem był? Pytam czysto teoretycznie, człowiek uczy się całe życie i ja przy okazji swapu chłonny na wiedzę się stałem :D
- bo może być tam już kabelek z sygnałem obrotów ale z ECU a nie z cewki. Jak podłączysz do tego sygnał z cewki, to połączysz ze sobą dwa sygnały - ten z cewki i z ECU i może coś tam świrować potem (bo są to sygnały innego rodzaju). Dlatego najłatwiej zrobić nowy kabelek i z jednej strony podłączyć go do cewki, a z drugiej do skrzynki, a ten oryginalny odłączyć.
Zapomniałem napisać o tym, o czym napisał Paweł Marek, tzn. ja przyjąłem że masz cewkę okrągłą, przymocowaną do blachy, na której jest jednocześnie moduł zapłonowy - tak było w obu 9A które przekładałem - pochodziły one z passata - ale być może w corrado masz prostokątną cewkę, wtedy robisz tak, jak Paweł Marek napisał.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 74 gości