przepływomierz w nz-cie

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mikolajmakoski1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1562
Rejestracja: ndz sty 30, 2011 14:10
Lokalizacja: Nowa Sól

przepływomierz w nz-cie

Post autor: mikolajmakoski1 » sob mar 10, 2012 17:35

witam mam problem mały.U siebie w golfie mam silnik NZ-ta.Nie dawno kopiłem sondę (orginalna) gdyż wcześniejsza była już wykończona i samochód szarpał i gasł gdy był rozgrzany .Byłem na regulacji przepływomierza i wszystko bylo cacy nie szarpał palił normalnie nie gasł, ale od pewnego czasu(jakieś 3 dni) znowu problem powrócił może nie w takim stopniu jak poprzednio ale juz zaczyna trochę szarpać.Czy jest taka możliwość żeby przepływomierz znowu się rozlegulowal??


"Dla ciebie to wkładanie kasy w starego golfa,dla mnie to wkładanie serca w pasje."
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 6&start=56

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

przepływomierz w nz-cie

Post autor: Paweł Marek » sob mar 10, 2012 22:47

mikolajmakoski1, NZ ma prosty wtrysk który wymaga regulacji, podobnie jak gaźnik, sonda spełnia funkcję tylko pomocniczą. Czyli najpierw wszystko sprawdzasz: przepływomierz wg opisów na forum, styczniki przy przepustnicy, zawór powietrza dodatkowego, czujnik temperatury cieczy chłodzącej, szczelność dolotu, ustawienie zapłonu i rozrządu , kable świece. Jeśli wszystko jest ok to na rozgrzanym silniku odpinasz wtyczkę od sondy i ustawisz skład mieszanki śrubą we wgłębieniu w rogu przepływomierza (skład spalin sprawdzasz w rurce pomiarowej z kolektora wylotowego) i obroty śrubą przy wtrysku. Dopiero teraz podpinasz sondę i ma działać - czyli jej napięcie ma falować 0,2-0,8V.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
mikolajmakoski1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1562
Rejestracja: ndz sty 30, 2011 14:10
Lokalizacja: Nowa Sól

przepływomierz w nz-cie

Post autor: mikolajmakoski1 » ndz mar 11, 2012 14:00

bylem już raz na regulacji Elektryk mi ustawił własnie ta śruba przy podłączonym mierniku do sondy wszystko bylo elegancko nie szarpał nie alil dużo ale problem powrócił tak jak by przeplywka z powrotem sie rozregulowała


"Dla ciebie to wkładanie kasy w starego golfa,dla mnie to wkładanie serca w pasje."
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 6&start=56

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

przepływomierz w nz-cie

Post autor: Paweł Marek » ndz mar 11, 2012 21:19

Procedura regulacji NZ (wtrysk Digijet) jest łatwa do znalezienie w necie. Elektryk sposobem jak opisujesz nie zrobił nic. Weź się za to po kolei sam, w skrócie opisałem kolejność postępowania, albo zmień mechanika.
Przepływomierz nie może się sam rozregulować, albo jest sprawny albo nie, śruba na nim pozwala wprowadzić tylko małe korekty dawki paliwa wątpię żeby zbyt mała dawka z powodu tej regulacji była przyczyną szarpania


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

marcin827
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz mar 11, 2012 18:06

przepływomierz w nz-cie

Post autor: marcin827 » ndz mar 11, 2012 23:13

sprawdź szczelność układu dolotowego mógł się rozszczelnić (lewe powietrze). zdejmij rurę przy przepływce i dmuchnij w nią powietrze nie morze nigdzie uchodzić .



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości