Ogrzewanie samochodu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Ogrzewanie samochodu
Witam wymieniłem obudowe pompy i jak sie mogłem spodziewać grzeje tylko na 1 biegu wentylatora na 2 powyrzej 3000 obr
Tak sobie myśle że zakleiłem klapy taśmą całkowicie ,a może muszą mieć jakieś otworki żeby wentylator nie dawał tak silnego strumienia zimnego powietrza . Przecież po coś są te otwory w klapach jak by były niepotrzebna to by ich nie było?
Niech ktoś doradzi mi w tej sprawie co o tym myśli może trza je zakleić pianką tak jak było fabrycznie?
Tak sobie myśle że zakleiłem klapy taśmą całkowicie ,a może muszą mieć jakieś otworki żeby wentylator nie dawał tak silnego strumienia zimnego powietrza . Przecież po coś są te otwory w klapach jak by były niepotrzebna to by ich nie było?
Niech ktoś doradzi mi w tej sprawie co o tym myśli może trza je zakleić pianką tak jak było fabrycznie?
-
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:38
Ogrzewanie samochodu
zamiast pianki wsadź tam cienką blaszkę i stabilnie przymocuj,
pianka będzie się starzeć i zacznie sie sypać, a wtedy bedzie ten syf leciał do środka
pianka będzie się starzeć i zacznie sie sypać, a wtedy bedzie ten syf leciał do środka
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Ogrzewanie samochodu
te otwory są po to żeby klape nie zassało i szło ja przeregulować na inną pozycję. wymień nagrzewnicę na używaną ze złomu ori Valeo.. kupisz za pare groszy a zobaczysz że poprawa bedzie.
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
Ogrzewanie samochodu
i znowu mam to wszystko rozbierać to powiedz jaka jest różnica pomiędzy nową a tą używaną valeo
- lukasfenix
- Gadatliwa bestia
- Posty: 648
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
- Lokalizacja: Poznań
Ogrzewanie samochodu
Problem z niską temperaturą wytwarzaną przez nowe nagrzewnice nie dotyczy ich jakości, lecz złego montażu. Prawda jest taka, że nawet jakby zamiennik miał o połowę mniej rurek, to i tak by dawał co najmniej bardzo ciepłe powietrze, zamiast delikatnie letniego. Kwestia przewodnictwa cieplnego aluminium.
Niewłaściwy montaż zamyka się w kilku kwestiach. Przede wszystkim w nie oklejeniu po konturach nowej nagrzewnicy pianki dołączonej do opakowania. Zimne powietrze wtedy opływa nagrzewnice i nie nagrzewa się od lameli. Przez co miernota wylatuje z kratek.
Następna kwestia, to nieostrożne obchodzenie się z gąbką na klapach. Prawdą jest , że mocno kruszeje, ale znam przypadki celowego usuwania pozostałości- "bo i tak jest już stara i przepuszcza". Nie robimy tak.
Ostatnia kwestia, to źle ustawione linki względem ikon na panelu nawiewów. Dobrze by to sprawdzić zaraz po złożeniu wszystkiego.
Zapowietrzenie nagrzewnicy można wyeliminować ustawiając grzanie na max i utrzymując silnik na wolnych obrotach do załączenia się wentylatora. Potem zgasić silnik, odczekać, aż wystygnie, uzupełnić płyn w zbiorniczku i gotowe.
Wymianę na używaną, choćby oryginalną uważam za niebezpieczną. Nie ma żadnej pewności ile jeszcze wytrzyma, przecież ma co najmniej 22lata.
Poza tym nie wiadomo czy poprzedni właściciel nie jeździł na wodzie co doprowadza do osadzania się w nagrzewnicy kamienia, jak w czajniku.
Niewłaściwy montaż zamyka się w kilku kwestiach. Przede wszystkim w nie oklejeniu po konturach nowej nagrzewnicy pianki dołączonej do opakowania. Zimne powietrze wtedy opływa nagrzewnice i nie nagrzewa się od lameli. Przez co miernota wylatuje z kratek.
Następna kwestia, to nieostrożne obchodzenie się z gąbką na klapach. Prawdą jest , że mocno kruszeje, ale znam przypadki celowego usuwania pozostałości- "bo i tak jest już stara i przepuszcza". Nie robimy tak.
Ostatnia kwestia, to źle ustawione linki względem ikon na panelu nawiewów. Dobrze by to sprawdzić zaraz po złożeniu wszystkiego.
Zapowietrzenie nagrzewnicy można wyeliminować ustawiając grzanie na max i utrzymując silnik na wolnych obrotach do załączenia się wentylatora. Potem zgasić silnik, odczekać, aż wystygnie, uzupełnić płyn w zbiorniczku i gotowe.
Wymianę na używaną, choćby oryginalną uważam za niebezpieczną. Nie ma żadnej pewności ile jeszcze wytrzyma, przecież ma co najmniej 22lata.
Poza tym nie wiadomo czy poprzedni właściciel nie jeździł na wodzie co doprowadza do osadzania się w nagrzewnicy kamienia, jak w czajniku.
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Ogrzewanie samochodu
ja bym wolał w 1 dzień przełożyć i byc pewien a wcale tego montować nie musisz.. wpasuj wąż ogrodowy i całą kaste z wentylatorem postaw przed autem (zaoszczędzisz ponownego rozbierania) A różnica moze być taka jak napisałem kilka stron wcześniej, w środku rurek ma być spiralka, nie wiem czy podróbki je mają. Kupiłem za 10zł nagrzewnice na złomie valeo i jeźdze już 2 lata i mam 80stC przed kratkami. na 2 biegu. Kombinowałem tak jak wy z 2 nagrzewnicami z chin i okazało sie że stara jest najlepsza. To co wy zrobicie to wasza sprawa.emas24 pisze:jaka jest różnica pomiędzy nową a tą używaną valeo
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ogrzewanie samochodu
Nie musisz wszystkiego rozbierać. Ja zmieniłem nagrzewnicę demontując półkę kierowcy , pasażera no i konsolę.Fakt że troszkę ciężko było trafić nagrzewnicą w otwory w karoserii ale nie było tak tragicznieemas24 pisze:i znowu mam to wszystko rozbierać to powiedz jaka jest różnica pomiędzy nową a tą używaną valeo
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Ogrzewanie samochodu
tak jak było oryginalnie. auto ma 20lat i po 20latach zawodzą klapy to nie wiem co wy sie martwicie tym że jak dacie znowu pianke to ona skruszeje za rok
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
Ogrzewanie samochodu
to moze ktos mi napisze czym i jak to zrobic? Bo u mnie nie ma nic jest blacha i tyle
Ogrzewanie samochodu
kolego powiem że ja jak koledze robiłem i u niego też były same blaszki to poszedł w ruch budapren oraz kawalek kartonu i wszystko jak na razie smiga jak ta lala
Masz ochotę zajrzyj i zostaw coś po sobie :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=459809" onclick="window.open(this.href);return false;
kupie wzmocnienia zderzaków przód + tyl pod szeroki zdeś tylko ori wchodzi w grę
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=459809" onclick="window.open(this.href);return false;
kupie wzmocnienia zderzaków przód + tyl pod szeroki zdeś tylko ori wchodzi w grę
Ogrzewanie samochodu
ok. Tak wiec chce kupic nagrzewnice ale nie wiem jaka? Czy moze byc taka z allegro za 28 zl czy szukac czegos innego? I na co patrzec wybierajac ją?
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Ogrzewanie samochodu
nie kupuj za 28zł.. kup drogą nagrzewnice ok 100zł. Chyba że chcesz zakładać następny temat pt "dlaczego słabo grzeje"
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości