Wymiana rozrusznika - opad silnika

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomekk506
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw sty 19, 2012 23:47

Wymiana rozrusznika - opad silnika

Post autor: tomekk506 » pt sty 20, 2012 02:37

Witam. Jakis czas temu silnik w moim golfie 3 (1.9 tdi) zaczął odpalać coraz ciężej. Wymieniłem więc swiece (okazało sie ze wszsystkie 4 do wymiany) Jednak to nie pomogło. Jako ze zgrało się to z ochłodzeniem i nadejsciem mrozów, wymieniłem tez akumulator, swoje przejezdził juz, nalezała mu się emerytura. Jednak to również nie pomogło.W koncu samochod przestał odpalac w ogole.
Przy ostatniej probie odpalenia rzęził strasznie, tak jakby rozrusznik nie dawał juz rady krecic. Postanowiłem więc wymienić rozrusznik. nie mam kanału, wiec lekko podniosłem samochod i oparłem go jednostronnie na pustaku. Silnik podparłem lewarkiem, wykreciłem obie szpile. Jednak po wykreceniu dolnej szpili, trzymającej tez poduszkę silnika silnik opadł z centymetr w dół, najwidoczniej podlewarkowałem go za daleko od miejsca podwieszenia.

I wszystko byłoby okej, gdyby nie to iz procz opadu w dół, przesunął sie w poziomie nieco do tyłu, jakies 0.5 cm ale szpili nie włoze. I tu moje pytanie, czy znacie Państwo moze jakis sposob zeby go przesunąć choc na moment o te pol cm bez wykorzystania mechanika? Badz co badz załozenie rozrusznika z 40-50 zł bedzie kosztowało a to dla mnie spora suma.

Przepraszam, iz tak się rozpisałem ale jesli okaze sie, ze to nie wina rozrusznika to rowniez bede potrzebował porady i wszystko bedzie w jednym poscie



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Wymiana rozrusznika - opad silnika

Post autor: grandi » pt sty 20, 2012 04:23

Ja miałem podobną sytułacje u znajomego , spróboj podłożyć lewarek i uniec go albo pozlozyc deski i niech kktos stanie na przednim pasie by docinąc silnik , nie jest to łatwe ale dasz radę


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Wymiana rozrusznika - opad silnika

Post autor: Paweł Marek » pt sty 20, 2012 22:16

możesz poluzować śruby poduszki przedniej i skrzyni


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

tomekk506
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw sty 19, 2012 23:47

Wymiana rozrusznika - opad silnika

Post autor: tomekk506 » ndz sty 22, 2012 20:02

Grandi co masz na mysli mowiac "na przednim pasie", mogłbys sprecyzowac?

Dzięki za odpowiedzi!



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Wymiana rozrusznika - opad silnika

Post autor: grandi » pn sty 23, 2012 02:51

po prostu stalem na przednim wzmocnieniu metalowym gdzie jest zamek by dociznac bude w dol aby sruby zalapaly


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

tomekk506
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw sty 19, 2012 23:47

Wymiana rozrusznika - opad silnika

Post autor: tomekk506 » śr lut 01, 2012 14:36

Witam ponownie. Bylem dzis z rozrusznikiem u mechanika, zrobił cos, co ja powinienem zrobic od razu- podłaczył go do akumulatora i rozrusznik kreci, czyli to raczej nie jego wina.Więc reasumując:
-nie jest to wina rozrusznika
-nie jest to wina akumulatora (nowy, poza tym proba odpalenia przez kable)

Moim zdaniem może to być wina kabli od stacyjki, ew samej stacyjki albo prozaicznie braku masy na silniku. Zamierzam to sprawdzić w najbliższym czasie ale mam teraz egzaminy na uczelni, na dworze jest zaj**iscie zimno jak na leżenie na ziemi pod samochodem, a poza tym jak wspomniałem potrzebuje z 2 osob do pomocy z tym przesunięto-opadniętym silnikiem i tak to się przeciąga..



Awatar użytkownika
MlodyR1
USA maniak
USA maniak
Posty: 220
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 19:17
Lokalizacja: Korfantów ONY okolice new york

Wymiana rozrusznika - opad silnika

Post autor: MlodyR1 » śr lut 01, 2012 17:53

naj prostrzy sposub podłożyc lewarek z deseczką pod miske olejową i delikatnie uniesc nic nie musisz odkresac ani luzować tam wystarczy dzwiggnąć dosłownie 1cm i to wystarczy zeby złapac śruby


Mój kochany vw http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=446434" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

Wymiana rozrusznika - opad silnika

Post autor: xlsss » śr lut 01, 2012 21:30

Tak jak kolega wyżej, ja u siebie podłożyłem deseczkę i za skrzynie biegów podniosłem silnik. Do tego manewru najlepiej mieć drugą osobę do pomocy.

To więc jak z tym rozrusznikiem, działa, charczy czy nie ?
tomekk506 pisze:Przy ostatniej probie odpalenia rzęził strasznie, tak jakby rozrusznik nie dawał juz rady krecic.
Jeżeli tak, to szczotki do wymiany lub bendiks :bigok:



sliwka90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: śr gru 08, 2010 19:36

Wymiana rozrusznika - opad silnika

Post autor: sliwka90 » pt lut 03, 2012 21:47

Panowie a klepy kiedy wymieniane były ???? co tobie z nowej baterii jak klema ma pewnie swoje nalatane wymień klemy 12 zł 2 szt a pewnie będzie lepiej.



tomekk506
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw sty 19, 2012 23:47

Wymiana rozrusznika - opad silnika

Post autor: tomekk506 » sob lut 04, 2012 21:04

Z podniesieniem to żaden problem tylko trzeba go jednoczesnie podniesc i przesunąć do przodu, mysle użyc z dwóch kolegów zeby go troche naciągneli do przodu po podniesienu na lewarku ew. pokombinowac z umiejscowieniem lewarka ale za pierwszym razem to mi sie nie udało :/

Co do wymiany klem to nie mam pojecia, podłącze rozrusznik prosto do aku i jak daj Boże zadziała to bede sprawdzał wszsytko po kolei, klemy również



tomekk506
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw sty 19, 2012 23:47

Wymiana rozrusznika - opad silnika

Post autor: tomekk506 » śr mar 07, 2012 20:00

Nie znalazłem na razie przyczyny nieodpalania ale założyłem dziś rozrusznik. Sposób banalnie prosty- należy zaprzec odpowiednio lewarek o wypustkę na spodzie silnika, jak najbardziej z przodu silnika, podnieść silnik do odpowiedniego poziomu, włożyć szpilę, a potem lekko (!) stuknąć w nią młotkiem żeby doszła do gwintu. Sposób dość prostacki ale pozwala na wyjęcie i co najważniejsze założenie rozrusznika bez kanału i jakichkolwiek bardziej skomplikowanych podnosników. Niby banał ale jeśli ktoś jest tak zielony jak ja i ograniczony sprzętowo, porada może się komuś przydać :)



tomekk506
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw sty 19, 2012 23:47

Wymiana rozrusznika - opad silnika

Post autor: tomekk506 » śr mar 07, 2012 20:00

Nie znalazłem na razie przyczyny nieodpalania ale założyłem dziś rozrusznik. Sposób banalnie prosty- należy zaprzec odpowiednio lewarek o wypustkę na spodzie silnika, jak najbardziej z przodu silnika, podnieść silnik do odpowiedniego poziomu, włożyć szpilę, a potem lekko (!) stuknąć w nią młotkiem żeby doszła do gwintu. Sposób dość prostacki ale pozwala na wyjęcie i co najważniejsze założenie rozrusznika bez kanału i jakichkolwiek bardziej skomplikowanych podnosników. Niby banał ale jeśli ktoś jest tak zielony jak ja i ograniczony sprzętowo, porada może się komuś przydać :)



Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

Wymiana rozrusznika - opad silnika

Post autor: xlsss » śr mar 07, 2012 21:12

U mnie wystarczyło podnieść silnik lewarkiem i sam powrócił na swoje miejsce w pionie i poziomie. :bajer: A sprawdzałeś wszystkie złączki, masy przy rozruszniku ?



tomekk506
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw sty 19, 2012 23:47

Wymiana rozrusznika - opad silnika

Post autor: tomekk506 » czw mar 08, 2012 12:25

Dzisiaj rano podłączyłem wszystko, przeczyściłem wszystkie widoczne gołym okiem złączki, mase, plusy, klemy itp. Podłączyłem naładowany akumulator i... dalej to samo. Rozrusznik kręci ale bardzo powoli, tak jakby nie miał mocy albo coś go blokowało. Ale przy podłączeniu wyjetego rozrusznika do aku kręcił dobrze.
Jest możliwe zeby rozrusznik działał normalnie wyjęty, a założony juz nie? Poza tym zaczął dymic z okolicy kabelka łączącego rozrusznik z włącznikiem elektromagnetycznym. Podłączyłem go pozniej kablami prosto od akumulatora, efekt był ten sam. Co począć?



Zablokowany

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości