Golf MkIV dogrzewanie układu chłodzenia
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- wentylator
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: sob kwie 02, 2011 20:14
Golf MkIV dogrzewanie układu chłodzenia
Witam,mam w silniku swojego samochodu zamontowany króciec z 3 świecami mającymi podgrzewać płyn w układzie chłodzenia.Problem w tym że niedziala.
Odczyt z VAGa z (silnik 01->bloki wartości 08-> poz.16 ,okienko 3 wartość powinna wynosić 11? U mnie (0). Temperatura silnika mniej niż 80 st,temp powietrza 0 st,silnik pracuje na biegu jałowym 903 obr/min.Żadnych błędów.Ma ktoś jakiś pomysł
Odczyt z VAGa z (silnik 01->bloki wartości 08-> poz.16 ,okienko 3 wartość powinna wynosić 11? U mnie (0). Temperatura silnika mniej niż 80 st,temp powietrza 0 st,silnik pracuje na biegu jałowym 903 obr/min.Żadnych błędów.Ma ktoś jakiś pomysł
Golf MkIV dogrzewanie układu chłodzenia
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=263558" onclick="window.open(this.href);return false; czytał ? a czy ustawiłeś nadmuch na szybę i wiatrak na full?
Seat Mii 1.O CHYA
- seba198666
- Gadatliwa bestia
- Posty: 703
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
- Lokalizacja: Kazimierza Wielka
Golf MkIV dogrzewanie układu chłodzenia
jeszcze musisz ustawić pokrętło temp max na ciepłe , ustawić nawiew na szybe przednią i podobno ustawić prędkość dmuchawy na 1,2,3albo 4.
A żeby sprawdzić czy układ sprawny podepnij vaga i wejdź w silnik i w 03 test elementów. jak bedzie sprawdzało dogrzewanie płynu bedzie słychać syczenie gotujący się płyn. Tylko nie odpalaj auta bo nie usłyszysz oraz otwórz sobie maskę
A żeby sprawdzić czy układ sprawny podepnij vaga i wejdź w silnik i w 03 test elementów. jak bedzie sprawdzało dogrzewanie płynu bedzie słychać syczenie gotujący się płyn. Tylko nie odpalaj auta bo nie usłyszysz oraz otwórz sobie maskę
seba
- wentylator
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: sob kwie 02, 2011 20:14
Re: Golf MkIV dogrzewanie układu chłodzenia
tak,nie lata;-(moze jakiś przekaznik padł???DejaVu pisze:http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=263558 czytał ? a czy ustawiłeś nadmuch na szybę i wiatrak na full?
- seba198666
- Gadatliwa bestia
- Posty: 703
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
- Lokalizacja: Kazimierza Wielka
Golf MkIV dogrzewanie układu chłodzenia
możliwe że przekaźnik. w golfie 4 jest chyba w puszce koło pompy hamulcowej, może również bezpiecznik być przepalony
seba
Golf MkIV dogrzewanie układu chłodzenia
Owszem, przekaźniki są dwa w puszce tzw. e-box nad serwem. Wystarczy przeprowadzić output test by słyszeć i widzieć czy przekaźniki pracują. Warunek - temperatura płynu chłodzącego z G62 musi być poniżej zera.
Osobiście podpowiem, że całe to gów...o sprawdza się tylko w celu odmrożenia przedniej szyby na postoju zanim się ruszy z parkingu by coś przez przednią szybę było widać. W czasie jazdy, krótko po odpaleniu silnika, nie polecam bo silnik zbyt długo uzyskuje temperaturę roboczą.
Osobiście podpowiem, że całe to gów...o sprawdza się tylko w celu odmrożenia przedniej szyby na postoju zanim się ruszy z parkingu by coś przez przednią szybę było widać. W czasie jazdy, krótko po odpaleniu silnika, nie polecam bo silnik zbyt długo uzyskuje temperaturę roboczą.
-
- Mały gagatek
- Posty: 110
- Rejestracja: pt lut 04, 2011 23:45
- Lokalizacja: Gliwice
Golf MkIV dogrzewanie układu chłodzenia
Panowie, też to właśnie testowałem u siebie jak to dokładnie działa.Aby się załączyły te grzałki spełnione muszą być odpowiednie warunki i wszyscy z tego forum je znają.
Teraz po podłączeniu VAGA można w bloku 16 zobaczyć w drugiej od lewej pozycji (zawiera ona osiem cyferek) z jakiego powodu świece nie grzeją lub już przestały dogrzewać.Gdy są zera to powinny grzać a gdy jest jakaś jedynka (1) to znaczy że jest warunek przez który grzałki nie grzeją.Jeśli mamy tam np. 00000001 czyli ósma cyferka to jeden a to oznacza że temperatura płynu chłodzącego jest powyżej 70 , 80 stopni lub temperatura zasysanego powietrza ma powyżej +5 stopni i wtedy świece nie grzeją.
Sprawdzając u siebie gdy zasysane powietrze miało 2 stopnie i temperatura płynu też coś koło tego to świece się załączyły i grzały (widać to w bloku 16 w trzeciej pozycji gdy nie grzeją są tam 00 dwa zera jeśli grzeje jedna 01,jeśli wszystkie trzy to 11) sprawdzałem też dotykając fizycznie świece i się to zgadzało bo jeśli grzały to były bardzo gorące i pokazywało dwie jedynki 11.
Tylko że świece bynajmniej u mnie nie grzały płynu do temperatury 70 stopni tylko do 20 stopni i się wyłączały.Tak więc nie wiem czy można to jakoś vagiem ustawić do jakiej temperatury cieczy te świece grzeją czy po prostu oryginalnie grzeją właśnie do tych 20 stopni tak jak u mnie a nie do 70 jak myśli większość.
Dodam że znalazłem post w necie na stronie http://www.autocentrum.pl/forum/golf/do ... 999956695/" onclick="window.open(this.href);return false; chyba dziewiąty od góry napisany przez '' Jeff " w którym pisze że świece kończą grzanie właśnie przy 20 stopniach a nie przy 70 tak więc u mnie by się wszystko zgadzało i okazuje się że skoro nie tylko ja tak mam więc chyba tak powinno być.
Zobaczcie właśnie pod tym kontem jak jest u was bo może macie wszystko ok a te świece podgrzewają właśnie do 20 stopni co by było logiczne bo to wystarcza aby szybko zaczęło lecieć ciepłe powietrze i przy tym nie obciążało długo układu ładowania bo te świece swoje ciągną i gdyby jeździć krótkie odcinki to grzejąc do 70 stopni musiały by praktycznie ciągle grzać.
Mam climatronic i świece grzały bez względu czy miałem włączony econ czy auto i niezależnie czy włączałem odmrażanie przedniej szyby czy nie.Po prostu dogrzewało do 20 stopni cieczy a powyżej się wyłączały.
Teraz po podłączeniu VAGA można w bloku 16 zobaczyć w drugiej od lewej pozycji (zawiera ona osiem cyferek) z jakiego powodu świece nie grzeją lub już przestały dogrzewać.Gdy są zera to powinny grzać a gdy jest jakaś jedynka (1) to znaczy że jest warunek przez który grzałki nie grzeją.Jeśli mamy tam np. 00000001 czyli ósma cyferka to jeden a to oznacza że temperatura płynu chłodzącego jest powyżej 70 , 80 stopni lub temperatura zasysanego powietrza ma powyżej +5 stopni i wtedy świece nie grzeją.
Sprawdzając u siebie gdy zasysane powietrze miało 2 stopnie i temperatura płynu też coś koło tego to świece się załączyły i grzały (widać to w bloku 16 w trzeciej pozycji gdy nie grzeją są tam 00 dwa zera jeśli grzeje jedna 01,jeśli wszystkie trzy to 11) sprawdzałem też dotykając fizycznie świece i się to zgadzało bo jeśli grzały to były bardzo gorące i pokazywało dwie jedynki 11.
Tylko że świece bynajmniej u mnie nie grzały płynu do temperatury 70 stopni tylko do 20 stopni i się wyłączały.Tak więc nie wiem czy można to jakoś vagiem ustawić do jakiej temperatury cieczy te świece grzeją czy po prostu oryginalnie grzeją właśnie do tych 20 stopni tak jak u mnie a nie do 70 jak myśli większość.
Dodam że znalazłem post w necie na stronie http://www.autocentrum.pl/forum/golf/do ... 999956695/" onclick="window.open(this.href);return false; chyba dziewiąty od góry napisany przez '' Jeff " w którym pisze że świece kończą grzanie właśnie przy 20 stopniach a nie przy 70 tak więc u mnie by się wszystko zgadzało i okazuje się że skoro nie tylko ja tak mam więc chyba tak powinno być.
Zobaczcie właśnie pod tym kontem jak jest u was bo może macie wszystko ok a te świece podgrzewają właśnie do 20 stopni co by było logiczne bo to wystarcza aby szybko zaczęło lecieć ciepłe powietrze i przy tym nie obciążało długo układu ładowania bo te świece swoje ciągną i gdyby jeździć krótkie odcinki to grzejąc do 70 stopni musiały by praktycznie ciągle grzać.
Mam climatronic i świece grzały bez względu czy miałem włączony econ czy auto i niezależnie czy włączałem odmrażanie przedniej szyby czy nie.Po prostu dogrzewało do 20 stopni cieczy a powyżej się wyłączały.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 114 gości