Skacząca dawka paliwa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » śr kwie 28, 2010 14:02

perty, daj info z tym przekodowaniem gdzie i jak-zrobie to u siebie


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » śr kwie 28, 2010 15:03

Fahoo, kodowanie silnika w manualu nasz 00002 zmień na 00001 :bigok:


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

wojt255
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob gru 20, 2008 23:51
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: wojt255 » śr kwie 28, 2010 15:53

Na razie chyba nie będę nic tykał w pompie, jedynie spróbuje zmniejszyć dawkę i zobaczę co się będzie działo.

Poczekam do 11 maja i zobaczę jak to będzie po chipie, czy coś się zmieni, mam nadzieję że tak bo wolałbym mieć problem z głowy :grrr:



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » śr kwie 28, 2010 19:32

chip nie pomoze


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
perty
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt wrz 08, 2006 16:18
Lokalizacja: sulejówek
Kontakt:

Post autor: perty » czw kwie 29, 2010 18:35

Jeśli chcemy zmienić kodowanie na automatyczną skrzynie biegów to wchodzimy w 01-ENGINE>RECODE-07 i w pierwszym polu zmieniamy na 00001>Do It!> wyłączamy i włączamy stacyjkę. Poza tym z tego co wiem zwykłe podniesienie mocy nie załatwi sprawy, tylko trzeba odpowiednio skorygować mapy wtrysku, pozdrawiam



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » czw kwie 29, 2010 19:42

Mam pytanie do tego wątku, ponieważ juz od dłuższego czasu walczę z moim AHF-em bo ma drgawki przy dojezdzaniu do świateł.
Po przeczytaniu tego wątku postanowiłem zmienić kodowanie na automat.

Po 1. Nie ma drgawek :bigok:
Po 2. Co może się zepsuć jeżeli będę tak jeżdził??? Dwumas się rozsypie, turbina?

Z tego co zauważyłem to auto ma mega kopa z dołu poźniej troche mniejszy. Jeżdzi się podobnie jak automatem tylko trzeba biegi zmieniać. No i niestety się sprzęgło przypala troche przy zmianie biegów bo silnik nie schodzi tak szybko z obrotów.

Czy ma ktoś z Was jakieś doświadczenia w tym temacie?
Ostatnio zmieniony pt kwie 30, 2010 10:10 przez marcin999, łącznie zmieniany 1 raz.



wojt255
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob gru 20, 2008 23:51
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: wojt255 » czw kwie 29, 2010 20:18

Przedstawię mój problem Aligatorowi i zobaczymy co on na to powie :bajer:

Widzę że nikt nie wspomniał nic na temat dwumasa a ja trochę nad nim myślałem.
Może dwumas wpadać w takie drgania i to wywoływać? Się nad tym trochę zastanawiam, tylko ciekawi mnie ta skacząca dawka paliwa( jak zacznie "rzucać" dwumasem, czy to ma wpływ wtedy na silnik? Że go tak jakby lekko "chwyta" i się ratuje wtedy dawką i stąd te wahania tej dawki).
Zastanawia mnie ta sprawa z sprzęgłem(co już wyżej opisywałem), może coś tam jest spier... ze sprzęgłem lub dwumasem?
Sam już niewiem :-k



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pt kwie 30, 2010 01:28

Przy kodowaniu "automat" uzyskujemy m.in.:
- brak odczytu czujnika sprzęgła
- błąd w komputerze dotyczący komunikacji ze sterownikiem skrzyni
- lepszą mapę odpalania (ważne w niektórych sterownikach)
- trochę ostrzejszą mapę ograniczenia dymienia dla niskich wartości przepływu powietrza
- czasem mały bonus w postaci wyższego wymaganego ciśnienia doładowania dla niepełnego obciążenia silnika



boniek00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz paź 11, 2009 20:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: boniek00 » ndz maja 30, 2010 23:21

perty, próbowałeś coś robić z tym szarpaniem silnika na pewnych obrotach? Ja u siebie po zmianie na automat mam szarpanie w zakresie 1300-1700 obr



macem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Skacząca dawka paliwa

Post autor: macem » ndz mar 04, 2012 01:59

odgrzewam kotleta, ktoś rozwiązał problem ?


Golf IV ALH+, Astra J CDTI 160km Sport

wojt255
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob gru 20, 2008 23:51
Lokalizacja: Orzesze

Re: Skacząca dawka paliwa

Post autor: wojt255 » ndz mar 04, 2012 14:46

Ja dałem sobie z tym spokój, tak jak było jest i się nic nie pogarsza.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Skacząca dawka paliwa

Post autor: Fahoo » ndz mar 04, 2012 16:23

przyśpieszyłem kąt dynamiczny w sofcie i szarpanie i skoki dawki znikły


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

macem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Skacząca dawka paliwa

Post autor: macem » pn mar 12, 2012 00:01

Dzięki za info, ja przyśpieszyłem na pompie i też wydaje się że zniknęły


Golf IV ALH+, Astra J CDTI 160km Sport

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Skacząca dawka paliwa

Post autor: ciachotdi » pn maja 07, 2012 20:38

panowie macie jakies inne zlote środki na ta bolączke również mam silnik alh 90km



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 122 gości