Ustawienie rozrządu Golf IV 1,4 AKQ
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: czw lut 02, 2006 20:29
- Lokalizacja: Nowa Sól
Ustawienie rozrządu Golf IV 1,4 AKQ
Dzięki za pomoc. Faktycznie był przestawiony, ale jak zablokowałem dwa górne koła i dolne koło (skośny ząb na znaku) to pasek nie pasował i musiałem koło skręcić trochę w lewo. Teraz jest dużo lepiej ale mam obroty ok. 700 (wcześniej było ok. 800). I teraz nie wiem czy nie za dużo o jeden ząb w lewo? A z tą pompką to sam nie wiem. Pompuje tak jakby z powietrzem, wyłącza się a w tle słychać jakby chodziła jakaś druga pompka (piszczący odgłos).
Ustawienie rozrządu Golf IV 1,4 AKQ
Obroty wydaja się być ok. Ja w swoim 1,6 16V mam ok 650 obr/min na rozgrzanym silniku.
A czy ten piszczący odgłos nie dochodzi czasem z nastawnika przepustnicy? posłuchaj w jej okolicy podczas podczas przekręcania kluczyka.
A czy ten piszczący odgłos nie dochodzi czasem z nastawnika przepustnicy? posłuchaj w jej okolicy podczas podczas przekręcania kluczyka.
-
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: czw lut 02, 2006 20:29
- Lokalizacja: Nowa Sól
Ustawienie rozrządu Golf IV 1,4 AKQ
Masz racje. Ten odgłos pochodzi właśnie z nastawnika. Czyli co adaptacja przepustnicy? Jeśli tak to muszę kupić jakiś dobry VAG bo na razie nie posiadam.
Ustawienie rozrządu Golf IV 1,4 AKQ
Możesz spróbować przeczyścić cała przepustnicę. Nie pamiętam tylko czy masz ja na linkę czy tą elektroniczną. W przepustnicy elektronicznej raczej nic więcej nie zrobisz aby te dźwięki zlikwidować.
-
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: czw lut 02, 2006 20:29
- Lokalizacja: Nowa Sól
Ustawienie rozrządu Golf IV 1,4 AKQ
A w ogóle jak rozrząd będzie przestawiony o jeden ząbek to jakie będą objawy? U mnie jakbym nie kombinował to zawsze skośny ząb wypada lekko z lewej strony lub lekko z prawej strony. Nigdy nie zgrywa się na wprost znaku. Górne koła na pewno ok bo blokada pasuje na otwory w głowicy. Da się to jakoś sprawdzić VAGiem?
Ustawienie rozrządu Golf IV 1,4 AKQ
Brak mocy silnika, brak kompresji, grechotanie zaworór lub "strzaly" w wydech.
Ustawienie rozrządu Golf IV 1,4 AKQ
Nie potrafię sobie wyobrazić jak można brać się za wymianę rozrządu nie mając o tym żadnego pojęcia.Niektórzy chyba myślą,że to wymiana żarówki.A potem zdziwienie ,że silnik się rozleciał.Jak się chce mieć samochód to trzeba mieć pieniądze chociaż na podstawowy serwis w normalnym warsztacie
-
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: czw lut 02, 2006 20:29
- Lokalizacja: Nowa Sól
Ustawienie rozrządu Golf IV 1,4 AKQ
Rozrząd wymieniałem wielokrotnie w różnych autach ale teraz kupiłem golfa IV i pierwszy raz robiłem przy silniku 16V. Wypytuje się dlatego bo jak zablokuje dwa górne koła blokadą to dolne na wale powinno być na znaku a u mnie wypada trochę z lewej lub prawej strony. Wszystko jest skręcone odpowiednimi momentami i nie boje się, że się coś rozleci tylko przestawienie o jeden ząbek w silniku 8V jest od razu wyczuwalne zaraz po odpaleniu, o tyle przy 16V nie jest to już takie oczywiste. Nie jestem zawodowym mechanikiem, grzebie bo lubię i uważam, że po to są fora internetowe aby pytać. Nie mniej jednak dziękuje wszystkim za pomoc.
Ustawienie rozrządu Golf IV 1,4 AKQ
hmm mnie też kiedyś wymieniali fachowcy co wie lokrotnie zmieniali co i tak nie uchroniło tłoków przed spotkaniem z zaworamie46 pisze:A potem zdziwienie ,że silnik się rozleciał.
a znajomemu tłoki spotkały się z zaworami na silniku fabrycznym po przebiegu 30tys - więc ryzyko zawsze istnieje
wypada z lewej lub prawej podczas zakładania czy po napięciupiotrek111 pisze:Wypytuje się dlatego bo jak zablokuje dwa górne koła blokadą to dolne na wale powinno być na znaku a u mnie wypada trochę z lewej lub prawej strony.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
-
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: czw lut 02, 2006 20:29
- Lokalizacja: Nowa Sól
Ustawienie rozrządu Golf IV 1,4 AKQ
Jak założę pasek i napnę to jest minimalna różnica. A może da się to sprawdzić przez VAG?
Ustawienie rozrządu Golf IV 1,4 AKQ
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
-
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: czw lut 02, 2006 20:29
- Lokalizacja: Nowa Sól
Ustawienie rozrządu Golf IV 1,4 AKQ
Dopiero będe mógł zajrzec koło wtorku bo dzisiaj z żonką przyjechałem pojezdzic na nartach i dopiero w poniedziałek wieczorem wracam. Ja ustawiałem bez kółka i patrzyłem na skośny ząb na zebatce i znak na bloku silnika.
Ustawienie rozrządu Golf IV 1,4 AKQ
no i prawidłowo ale potem zakładasz to koło i pytanie jak po założeniu, napięciu ustawia ci się kołopiotrek111 pisze:Ja ustawiałem bez kółka i patrzyłem na skośny ząb na zebatce i znak na bloku silnika.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Ustawienie rozrządu Golf IV 1,4 AKQ
Koło pasowe na wale korbowym może delikatnie byc przestawione po skręceniu jeżeli wyrobiony jest otworek, który spasowany jest z kołkiem na zębatce. Czasami tez bywa, że to własnie ten kołeczek na zebatce ulegnie ścięciu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości