Nierówne ciśnienie w cylindrach wysoka emisja spalin

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

zibizet28
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 02, 2011 22:07

Nierówne ciśnienie w cylindrach wysoka emisja spalin

Post autor: zibizet28 » sob sty 28, 2012 19:56

Witam pytałem juz wcześniej o wysoką emisje spalin jakie mogą być przyczyny niestety nie dostałem odpowiedzi zbyt skomplikowana rzecz .. zmierzyłem ciśnienie na cylindrach i wyszło w 1- 8 w 2- 11 w 3 - 8.5 i w 4- 11 prawdopodobnie to jest ta przyczyna nie bylem pewny co do spalania oleju bo mi wycieka pod kopuła zaworów dużo nie dolewałem głównie tylko przy wymianie oleju może ogółem 1.5 litr na 8tys km na nowy moje pytanko co to może być czy to uszczelniacze czy zawory i czy to w końcu będzie problem mojej zbyt wysokiej emisji spalin silnik to 1.4 16v dzięki



Awatar użytkownika
Christof
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: sob sty 14, 2012 20:25

Nierówne ciśnienie w cylindrach wysoka emisja spalin

Post autor: Christof » sob sty 28, 2012 22:21

Małe cisnienie spowodowane na 99% jest nieszczelnym ktoryms zaworem, wypalonym gniazdem ewentualnie wina popychacza, w najgorszym przypadku nieszczelnosci cylinder tłok pierscienie.

Ps: wypadało by to zrobic poniewaz napewn mu moc spada :P Pozdrawiam:)


Obrazek

Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Nierówne ciśnienie w cylindrach wysoka emisja spalin

Post autor: 21Golfista21 » sob sty 28, 2012 23:02

jak kolega powyżej napisał, za małe ciśnienia, silnik do remontu


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Awatar użytkownika
arek żet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: pt gru 17, 2010 18:01

Nierówne ciśnienie w cylindrach wysoka emisja spalin

Post autor: arek żet » ndz sty 29, 2012 13:05

trzeba glowice drzec nie ma co dumac...wtedy wyjdzie wszystko



Awatar użytkownika
piotrek gti_abf
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 199
Rejestracja: śr lut 23, 2011 01:32
Lokalizacja: okolice Wielunia

Nierówne ciśnienie w cylindrach wysoka emisja spalin

Post autor: piotrek gti_abf » ndz sty 29, 2012 13:42

Przed zrzuceniem głowicy zrób próbę olejową na każdym cylindrze wtedy będziesz wiedział czy przyczyną niskiego ciśnienia są zużyte pierścienie czy może coś innego np wypalone lub pęknięte zawory. Jak zrzucisz głowice to wymień uszczelniacze na zaworach bo przez nie też potrafi brać dużo oleju. Wg programu eTECH minimalne sprężanie dla Twojego silnika jest 7 bar a normalne 10-15 bar :bigok:



zibizet28
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 02, 2011 22:07

Nierówne ciśnienie w cylindrach wysoka emisja spalin

Post autor: zibizet28 » ndz sty 29, 2012 20:13

dzieki za podpowiedzi zrobie próbę olejową , ogólnie jestem w irlandii i remont silnika wychodzi mi podobnie cenowo do wymiany silnika zaoferowano mi silnika 1.4 i 1.6 zastanawiam sie jak duża jest różnica miedzy tymi silnikami czy na przeglądzie technicznym bedzie ktoś w stanie zorientować sie że w ramie siedzi 1.6 a nie 1.4



zibizet28
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 02, 2011 22:07

Nierówne ciśnienie w cylindrach wysoka emisja spalin

Post autor: zibizet28 » czw lut 23, 2012 23:10

witam poczynilem pewne kroki mianowicie na kompie pokazalo blad czujnika polozenia walku rozrzadu okazalo sie ze w kole zebatym na walku rozrzadu byl zerwany trzpien i sie przestawil rozrzad ale nie wiem o ile. Wymienilem kolo ustawilem dobrze rozrzad blad na kompie zniknal samochod dostal kopa cisnienie na cylindrach podskoczylo teraz mam na pierwszym 12 z hakiem a na pozostalych trzech 13 barow wiec zmienilo sie diametralnie w porównaniu do tego jakie bylo wczesnieji posprawdzalem cale okablowanie wtryski sonde wszystko pracuje git ale gdy przylozylismy analizator spalin jak w morde strzelil bez zmian :shock: POMOCY dymi z rury i tyle dym raczej bialy nie mam porownania do dymu niebieskiego jak to jest w przypadku spalania oleju wydaje sie bialy



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8880
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Nierówne ciśnienie w cylindrach wysoka emisja spalin

Post autor: marcin7x5 » pt lut 24, 2012 12:27

Może daj mu czasu aby sie katalizator oczyścił z nagromadzonego w nim "brudu". Skoro teraz wszystko wróciło do normy z pracą silnika to i to powinno ustapić z czasem.



zibizet28
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 02, 2011 22:07

Nierówne ciśnienie w cylindrach wysoka emisja spalin

Post autor: zibizet28 » ndz lut 26, 2012 19:30

bylem na przeglądzie i pupa zbita jesli chodzi o CO na niskich obrotach podskoczylo do góry 0.50 norma mialem 0.76 na wysokich to samo norma 0.30 a mialem 0.75 za to strasznie podskoczylo mi HC na niskich z 150 do 300 i powiem ze zauwazylem wieksze dymienie z rury po ustawieniu rozrządu dziwne bo po wymianie katalizatora na uniwersalny mialem ten sam objaw strasznie kopcil aaa jeszcze jedno czuje benzyne z wydechu więc stawiam ze nie wypala beny ale prawie wszystko sprawdzilem co związane ze spalanie paliwa ......rece opadaja zagadkowy ten golfik



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8880
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Nierówne ciśnienie w cylindrach wysoka emisja spalin

Post autor: marcin7x5 » pn lut 27, 2012 15:03

SPróbuj jeszcze zrobic pomiar przy odpiętej sondzie. Zobacz czy będzie jakaś znacząca różnica w odczytach. jeżeli nie to byc może sonda jest do wymiany.



zibizet28
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 02, 2011 22:07

Nierówne ciśnienie w cylindrach wysoka emisja spalin

Post autor: zibizet28 » śr lut 29, 2012 21:21

sonda tez sprawdzana oscyloskopem byla tez wymieniana na dobra uniwersalna tylko dla sprawdzenia, grzalka w sondzie grzeje, okablowanie do sondy w porzasiu byla tez przeprowadzana proba podpinania rezystorow do oszukania sondy by analizator spalin pokazal dobra emisje niestety na nic zastanawiam sie czy silnik nie jest uszkodzony skoro auto bylo jeżdżone przez dlugi czas z przestawionym rozrzadem to moze jednak zaworki dostaly w dupe lub sa zapieczone bo w przypadku problemu z zaworami lub ich uszczelniaczami cisnienie na cylindrach bedzie w porzasiu [ dla przypomnienia 12bar 13bar 13 bar 13 bar] pierwszy troche za nisko a 16-sto zaworowe to silniki kolizyjne próbuje ominąć remont silnika dlatego tak kombinuje byc może problem leży gdzie indziej



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8880
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Nierówne ciśnienie w cylindrach wysoka emisja spalin

Post autor: marcin7x5 » czw mar 01, 2012 11:32

To może kat już ne spełnia swojej roli. Trzeba by sprawdzić spaliny przed katem i porównac z tymi za. Jakby było cos z zaworami to bys nie miał spręzania dobrego na cylindrach.



zibizet28
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 02, 2011 22:07

Nierówne ciśnienie w cylindrach wysoka emisja spalin

Post autor: zibizet28 » pt mar 02, 2012 18:52

tak zrobie myslalem juz o tym wczesniej puszcze mu analizator spalin przed katem tylko irytuje mnie to ze kat byl wymieniany 2-miechy temu chyba ze uniwersalny nie spelnia swojego zadania jest do bani ale napewno sprawdze go przed katem musze wyeliminowac caly wydech dla swietego spokoju dzieki



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 23 gości