Czarny czujnik temp. cieczy do MK2 1.3 -jaki?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: śr wrz 01, 2010 01:36
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Czarny czujnik temp. cieczy do MK2 1.3 -jaki?
Proszę o pomoc kogoś kto wie jaki dokładnie kupić czujnik do golfa 2 1.3 gaźnik z katalizatorem. Mój obecny pokazuje za mało. W intercarsie sprzedali mi jakiś czarny ale z zieloną kropką który z kolei pokazuje ciągle 120 i nie chcą mi go już wymienić. Mam dość zgadywania.
Więc jak ktoś nie ma problemu z temp czyli wskazówka stoi pionowi to proszę aby mi podał jakie ma oznaczenie na czujniku bądź proszę podać mi jakiś link do allegro lub sklepu w necie z konkretnym czujnikiem. W bazie intercarsu jest ich ponad 20 i wyglądają podobnie.
Przedewszystkim jaki ma być zakres temperatur? Jedne w bazie intercarsu mają 120, 80, 95, 70,60 itd. Proszę o pomoc
Więc jak ktoś nie ma problemu z temp czyli wskazówka stoi pionowi to proszę aby mi podał jakie ma oznaczenie na czujniku bądź proszę podać mi jakiś link do allegro lub sklepu w necie z konkretnym czujnikiem. W bazie intercarsu jest ich ponad 20 i wyglądają podobnie.
Przedewszystkim jaki ma być zakres temperatur? Jedne w bazie intercarsu mają 120, 80, 95, 70,60 itd. Proszę o pomoc
Golf 2, 1989r, 1.3Kat, gaźnik 40KW/55KM + LPG
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Czarny czujnik temp. cieczy do MK2 1.3 -jaki?
W sklepach z częściami do VW poproś: 251 919 501D o zakresie 0-125°C; a nie przełącznik termiczny - bo taki dali Koledze... lub JEGO zamiennik. Kolega wyraźnie podkreśli: dla wskaźnika w zegarach.
To co kolega pisze na dole postu, to właśnie są przełączniki.
Jeszcze jaki to rocznik, w 87 była chyba zmiana wtyczki z okrągłej na prostokątną.
Dobrze by było do czasu kupna właściwego czujnika, odpiąć wtyk od tego który teraz jest: wskazówka leci w prawo na maksa, jaszcze się tam zatnie i pozostanie. To co teraz ma Kolega to jakiś włącznik do lampki ostrzegawczej czy coś, a nie termometr.
To co kolega pisze na dole postu, to właśnie są przełączniki.
Jeszcze jaki to rocznik, w 87 była chyba zmiana wtyczki z okrągłej na prostokątną.
Dobrze by było do czasu kupna właściwego czujnika, odpiąć wtyk od tego który teraz jest: wskazówka leci w prawo na maksa, jaszcze się tam zatnie i pozostanie. To co teraz ma Kolega to jakiś włącznik do lampki ostrzegawczej czy coś, a nie termometr.
Czarny czujnik temp. cieczy do MK2 1.3 -jaki?
Witam.
Mój samochód to GOLF II 1.3 NZ 1989
Mam chyba walnięty czarny czujnik.
Ogólnie na wskaźniku pokazuje mi bardzo niskie temperatury, nawet gdy samochód przejedzie ok. 50km, z resztą nigdy nawet nie widziałem aby strzałka dotarła do środka czyli jak się nie mylę 90C.
Wyczytałem w starszych tematach na forum aby zmostkować wtyczkę i na chwilę przekręcić zapłon, tak też zrobiłem, strzałka szła elegancko do końca.
Zmierzyłem też rezystancje:
Silnik wyłączony zimny: 4,25 Ω
Włączony ciepły: 0,23 Ω
Wyłączony ciepły: 0,30 Ω
Napięcie wyłączony 10 V
Napięcie włączony ok. 7,40 V
Liczę na pomoc, z góry dzięki
Pozdro
Mój samochód to GOLF II 1.3 NZ 1989
Mam chyba walnięty czarny czujnik.
Ogólnie na wskaźniku pokazuje mi bardzo niskie temperatury, nawet gdy samochód przejedzie ok. 50km, z resztą nigdy nawet nie widziałem aby strzałka dotarła do środka czyli jak się nie mylę 90C.
Wyczytałem w starszych tematach na forum aby zmostkować wtyczkę i na chwilę przekręcić zapłon, tak też zrobiłem, strzałka szła elegancko do końca.
Zmierzyłem też rezystancje:
Silnik wyłączony zimny: 4,25 Ω
Włączony ciepły: 0,23 Ω
Wyłączony ciepły: 0,30 Ω
Napięcie wyłączony 10 V
Napięcie włączony ok. 7,40 V
Liczę na pomoc, z góry dzięki
Pozdro
Czarny czujnik temp. cieczy do MK2 1.3 -jaki?
Hejka zobacz czy masz sprawny termostat. Zapal silnik daj mu pochodzić 2-3 minutyi dotknij dolny wąż chłodnicy - powinien być zimny. Jeśli masz ciepły tzn. ze termostat Ci przepuszcza i prawdopodobnie silnik masz niedogrzany a wskaźnik działa prawidłowo
MaciU
Czarny czujnik temp. cieczy do MK2 1.3 -jaki?
Termostat odpada, ciepły dopiero się robi po pewnym czasie gdy górny wąż jest już naprawdę mocno gorący.
Czarny czujnik temp. cieczy do MK2 1.3 -jaki?
Podsumujmy
Pomiary rezystancji:
Silnik wyłączony zimny: 4,25 Ω
Włączony ciepły: 0,23 Ω
Wyłączony ciepły: 0,30 Ω
Napięcie wyłączony 10 V
Napięcie włączony ok. 7,40 V
Wskaźnik na tablicy praktycznie nigdy nie dochodzi do połowy, po przejechaniu 30-50 km, wskaźnik pokazuje 1/3 skali, nie wiem ile tam przypada stopni,
Termostat wygląda na dobry, to znaczy pierwszy robi się ciepły/ gorący wąż górny, dolny dopiero po nagrzaniu się mocno górnego i chyba załączeniu wentylatora.
Czyi co?
Jak obstawiacie?
Walnięty czarny czujnik czy sam wskaźnik na zegarach?
Pomiary rezystancji:
Silnik wyłączony zimny: 4,25 Ω
Włączony ciepły: 0,23 Ω
Wyłączony ciepły: 0,30 Ω
Napięcie wyłączony 10 V
Napięcie włączony ok. 7,40 V
Wskaźnik na tablicy praktycznie nigdy nie dochodzi do połowy, po przejechaniu 30-50 km, wskaźnik pokazuje 1/3 skali, nie wiem ile tam przypada stopni,
Termostat wygląda na dobry, to znaczy pierwszy robi się ciepły/ gorący wąż górny, dolny dopiero po nagrzaniu się mocno górnego i chyba załączeniu wentylatora.
Czyi co?
Jak obstawiacie?
Walnięty czarny czujnik czy sam wskaźnik na zegarach?
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Czarny czujnik temp. cieczy do MK2 1.3 -jaki?
Tu:
ma kolega oporność czujnika, części dla komputera silnika. Dla wskaźnika mają wartość ok. połowy tego.
Te wartości nie odpowiadają niczemu z tej tabeli, ani też usterce: jeśli oporność wynosi 4,25Ω na zimnym i maleje do praktycznie oporności przewodów miernika na ciepłym - wskazówka musiałaby stać cały czas na "Max".
Ta oporność podawana przez Kolegę, to oporność czujnika czy... zegarów (przewodów we wtyku )?
ma kolega oporność czujnika, części dla komputera silnika. Dla wskaźnika mają wartość ok. połowy tego.
Te wartości nie odpowiadają niczemu z tej tabeli, ani też usterce: jeśli oporność wynosi 4,25Ω na zimnym i maleje do praktycznie oporności przewodów miernika na ciepłym - wskazówka musiałaby stać cały czas na "Max".
Ta oporność podawana przez Kolegę, to oporność czujnika czy... zegarów (przewodów we wtyku )?
Re: Czarny czujnik temp. cieczy do MK2 1.3 -jaki?
Te moje pomiary to pomiary czujnika czarnego, były wykonane jak było ok. +20 C
Były mierzone zwykłym miernikiem nie pamiętam tylko na jakim ustawieniu miernika/skali
Bo na czujniku mam następujące skale/ustawienia jeśli chodzi o Ω
2000k
200k
20k
2000
200
Miernik miałem mniej więcej taki jak te żółte tutaj -> http://www.google.pl/search?hl=pl&gs_nf ... 24&bih=727" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeśli źle mierzyłem, to proszę o napisanie na którym ustawieniu na mierniku powinienem mierzyć to jutro zmierzę i napiszę.
Były mierzone zwykłym miernikiem nie pamiętam tylko na jakim ustawieniu miernika/skali
Bo na czujniku mam następujące skale/ustawienia jeśli chodzi o Ω
2000k
200k
20k
2000
200
Miernik miałem mniej więcej taki jak te żółte tutaj -> http://www.google.pl/search?hl=pl&gs_nf ... 24&bih=727" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeśli źle mierzyłem, to proszę o napisanie na którym ustawieniu na mierniku powinienem mierzyć to jutro zmierzę i napiszę.
Ostatnio zmieniony ndz lut 26, 2012 18:31 przez xczarnyx, łącznie zmieniany 2 razy.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Czarny czujnik temp. cieczy do MK2 1.3 -jaki?
xczarnyx pisze:Były mierzone zwykłym czujnikiem nie pamiętam tylko na jakim ustawieniu czujnika/skali
No, o rany, Kolego. Nie chodzi mi o przejęzyczenie (czujnikiem/miernikiem), ale o to jakim zakresem było mierzone.
Miernik Kolegi ma być w takim razie ustawiony na "20k". Przewody miernika w "dziurkach" "COM" jeden a "VΩmA" drugi przewód. I trzeba zmierzyć ponownie, raz jeszcze.
Ostatnio zmieniony ndz lut 26, 2012 18:34 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
Czarny czujnik temp. cieczy do MK2 1.3 -jaki?
Oczywiście były mierzone miernikiem, a nie czujnikiem
Dobra, jutro postaram się w takim razie zmierzyć i wieczorkiem podam jakie mi wyszły wartości
Dobra, jutro postaram się w takim razie zmierzyć i wieczorkiem podam jakie mi wyszły wartości
Czarny czujnik temp. cieczy do MK2 1.3 -jaki?
Pierwszy pomiar (Temperatura powietrza ok. 3 C)
Silnik wyłączony zimny: 12,99 Ω
Wyłączony ciepły: 0,68 Ω
Drugi pomiar (Temperatura powietrza ok. 2 C)
Silnik wyłączony zimny: 12,60 Ω
Wyłączony ciepły: 0,72 Ω
Czujnik mierzony miernikiem elektronicznym na ustawieniu 20k
Silnik wyłączony zimny: 12,99 Ω
Wyłączony ciepły: 0,68 Ω
Drugi pomiar (Temperatura powietrza ok. 2 C)
Silnik wyłączony zimny: 12,60 Ω
Wyłączony ciepły: 0,72 Ω
Czujnik mierzony miernikiem elektronicznym na ustawieniu 20k
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Czarny czujnik temp. cieczy do MK2 1.3 -jaki?
Znów praktycznie zwarcie (drobne omy).
Czyli w porównaniu do wyników (znalazłem je wreszcie):
gdyby była podłączona wtyczka - wskazówka musiałaby pokazać ze 100°C, a tak nie jest. Coś jest nie tak, albo dwie usterki jednocześnie - czujnika i okablowania.
Proponuję kupić czujnik i podłączyć do wtyku. Lub chociaż pożyczyć, może ktoś ma na zapas w pudełku.
Czyli w porównaniu do wyników (znalazłem je wreszcie):
gdyby była podłączona wtyczka - wskazówka musiałaby pokazać ze 100°C, a tak nie jest. Coś jest nie tak, albo dwie usterki jednocześnie - czujnika i okablowania.
Proponuję kupić czujnik i podłączyć do wtyku. Lub chociaż pożyczyć, może ktoś ma na zapas w pudełku.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Czarny czujnik temp. cieczy do MK2 1.3 -jaki?
Zdaje mi się że kolega źle ustawił zakres na mierniku, na dodatek mierzy na niedogrzanym silniku, wówczas wystarczy o 2 miejsca przesunąc przecinek w wyniku w prawo i by sie zgadzało. Albo sam miernik jest marny .
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: Czarny czujnik temp. cieczy do MK2 1.3 -jaki?
Dzięki koledzy za zainteresowanie tematem
Zakres ustawiłem na mierniku taki jak na poniższym zdjęciu
-> http://images39.fotosik.pl/1342/42d9b0e105f9435e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Pomiary na ciepłym silniku były wykonane po przejechaniu 8 km.
Zakres ustawiłem na mierniku taki jak na poniższym zdjęciu
-> http://images39.fotosik.pl/1342/42d9b0e105f9435e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Pomiary na ciepłym silniku były wykonane po przejechaniu 8 km.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości