krzywa napięcia ?

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

golfik71
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: śr sty 04, 2012 23:22
Lokalizacja: wroclaw

krzywa napięcia ?

Post autor: golfik71 » pt lut 24, 2012 20:27

Byłem u mechanika i podłączył pod vaga samochód i wykonal krzywą napięcia. Okazało się że przy odpalaniu czasem było tylko 8V (mówił że minimum to 10V aby wszystkie moduły poprawnie za każdym razem działały) i coś w tym jest gdyż immobilizer już kilka razy mi zastrajkował i błąd wywala sporadyczny. Co może być tego przyczyną? W każdy mróz autko paliło idealnie. Fakt były zaśniedziałe trochę klemy, jednak poczyściłem i po wykonaniu już w domowych warunkach tego testu wciąż czasem jest 8V. Jedyne co wiem to to że to nie akumulator.



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

krzywa napięcia ?

Post autor: Shmatan » pt lut 24, 2012 21:10

golfik71, jeżeli nie akumulator to może kabel masowy. Zmierz napięcie przy odpalaniu po nocy, ale jak człowiek - multimetrem na akku, a nie vag'iem



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

krzywa napięcia ?

Post autor: stonefree » sob lut 25, 2012 15:33

golfik71 pisze:Byłem u mechanika i podłączył pod vaga samochód i wykonal krzywą napięcia
Ciekawe badanie . Skoro bloki pomiarowe VAG-COM zapisuje w odstępach około 1 s, to jak to zrobił? Wrzucił 3 bieg, zaciągnął ręczny i włączył rozrusznik jednocześnie logujac napięcie na ECU? Nie zerwało komunikacji? :).
golfik71 pisze:Jedyne co wiem to to że to nie akumulator.
Skąd masz pewność? Zaśniedziałe klemy mogą świadczyć o tym, że akumulator jest zasiarczony, czyli odwala kitę. Lepsze byłoby zbadanie akumulatora pod obciążeniem za pomocą stosownego testera akumulatorów, robiłes je?
golfik71 pisze:immobilizer już kilka razy mi zastrajkował i błąd wywala sporadyczny
Jaki numer błędu?
Ostatnio zmieniony sob lut 25, 2012 19:58 przez stonefree, łącznie zmieniany 2 razy.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

krzywa napięcia ?

Post autor: agrala » sob lut 25, 2012 18:48

Skoro spada Ci na 8V i uwazasz ze to zbyt malo a aku jest ok to zainteresuj sie rozrusznikiem - szczotki, przekladnia itp.



golfik71
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: śr sty 04, 2012 23:22
Lokalizacja: wroclaw

krzywa napięcia ?

Post autor: golfik71 » ndz lut 26, 2012 01:33

Też myślałem o rozruszniku. Lepiej oddać do regeneracji czy szukać nowego ?

stonefree,
Aku jest dobry bo był podłączany drugi i było to samo



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

krzywa napięcia ?

Post autor: stonefree » ndz lut 26, 2012 02:46

golfik71, A jak robiono tę krzywą napięcia?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9253
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

krzywa napięcia ?

Post autor: wesol » ndz lut 26, 2012 08:00

KAble do wyczyszczenia na obu koncach to raz dwa to tennieszczesny rozrusznik do przeczyszczenia. Sam to zrobisz w garazu najac pare kluczy i srubsztyk. W przekladnie planetarna najlepiej psiknac jakąs oliwa i smarem w areozolu tylko nie za grubo tylko tak powierzchniowo. Tulejki tak samo. rozrusznik bedzie krecil jak szalony.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

krzywa napięcia ?

Post autor: agrala » ndz lut 26, 2012 09:05

Nie ma sensu kupowac drugiego rozrusznika chyba ze nowy.
Zregeneruj swoj i bedzie dobrze.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 109 gości