[mkIV] Uszkodzony mikrostyk, alarm, oświetlenie wnętrza

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

bluebanditen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pt kwie 23, 2010 14:29
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: bluebanditen » sob maja 15, 2010 22:52

Witam. Poprawiłem luty ale mam problem w składaniu zamku.. Jak go rozkręcałem to wyleciała mi pewna sprężynka i nie wiem za cholere jak ją włożyć... niżej zdjęcie tej sprężynki

Obrazek



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz maja 16, 2010 06:27

no to masz zdjęcie i na jego podstawie nie wiesz jak ją włożyć ?
odnośnie kopertówki to Ci nie gaśnie bo masz wyrytą bruzdę w mimośrodzie sterującym zewnętrznym mikrostykiem - musisz podłożyć sprężystą blaszkę pomiędzy mikrostyk a bieżnię mimośrodu.
Ostatnio zmieniony ndz maja 16, 2010 06:29 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

bluebanditen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pt kwie 23, 2010 14:29
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: bluebanditen » ndz maja 16, 2010 08:42

no mam zdjęcie ale przy lewej stronie tego tej sprezynki jest taki drucik w dół i nie wiem w co on ma wejść bo tam nie ma żadnej dziurki. a co do swiatelka działa już ok
Ostatnio zmieniony ndz maja 16, 2010 10:05 przez bluebanditen, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz maja 16, 2010 15:23

bluebanditen pisze:przy lewej stronie tego tej sprezynki jest taki drucik w dół i nie wiem w co on ma wejść bo tam nie ma żadnej dziurki
w nic nie ma wchodzić, ma się tylko oprzeć na plastikowej obudowie zamka.


Obrazek

Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

[mkIV]FAQ - Uszkodzony mikrostyk, alarm, oświetlenie wnętrza

Post autor: wojtas_GT » pn sie 02, 2010 01:01

Panowie, już kiedyś się tu podpinałem w tym temacie, ale znowu mam powód, a więc:

-czy ktoś wskazałby mi jak się rozbiera tylne drzwi z korbką, tzn. przednie rozbieram z zamkniętymi oczami, ale tylne mają jakoś innaczej rozwiązany zaczep szyby, nie ma tak jak w przednich na śrubki pod okrągłymi zaślepkami gumowymi w blasze, ale jest tam jedna zaślepka i pod nią są jakieś plastikowe prowadnice z dwoma sprężynkami - co z nim się robi? Ma ktoś jakieś zdjęcie, rysunek, cokolwiek? Resztę raczej rozpracuję, nawet zamówiłem wkrętak torx do klamki, bo klucz nasadowy nie wejdzie pod tym kątem. Wolałbym wiedzieć czego nie ruszać w tych prowadnicach, zanim rozwalę swój model...

-druga sprawa jest taka, że poza drzwiami kierowcy, gdzie wyrobiła się krzywka mikrowyłącznika i on sam - na co zaradziłem tymczasowo pewną manufakturą - w PP i LT drzwiach jest problem polegający tylko i wyłącznie na tym, że jak poruszam wtyczką do zamka w górę / dół i prawo / lewo to zaczyna działać wszystko jak trzeba, ale kilka dni, potem znów nie zapala oświetlenia a LT drzwi po zamknięciu na zamek od wewnątrz drzwiami kierowcy, to te LT zamykają się i otwierają. Gdy poruszam wtyczką w tych LT problemy znikają, działa oświetlenie (czyli i fabryczny alarm), nie otwierają się (czy jak ktoś to nazwał nie odskakują) - wszysko tylko kilka razy, a potem znowu kapa, cieszę się tylko, że z pilota wszystko zachowuje się normalnie. Oczywiście w tylnych drzwiach nie w pełni gmerałem, bo nie miałem jak się tam dostać, bo nie miałem czym odkręcić klamki zewn., no i nie wiedziałem jak z tą prowadnicą postąpić i nie drążyłem, jutro odbieram wkrętak. Gmerałem tylko długim grutem przez otwór w blasze, przez które wchodzi pod spód cięgło rygla i ewidentnie po dotknięciu wtyczki zaczyna działać, tak samo jak w PP. A więc ktoś napisał, że to jest poblem zimnych lutów. Ja swój przedni rozbierałem kiedyś i nic podejrzanego nie zauważyłem w lutach, a już na pewno nic takiego jak na początku tego postu, luty wyglądały jak nówka, więc czy mogą one powodować te problemy z dotykaniem wtyczki (tej głównej, 8 pinów przód, tył chyba 4 piny)? Wtyczki są w doskonałej kondycji, brak rdzy itp. CZY Mam mimo wszystko przelutować każdy lut? Pomocy, bo od przeszło 2 lat te zamki mnie obalają, jak nie ten, to tamten głupieje, w MK3 nie miałem żadnych problemów z zamkami, a był 2x starszy i miał centralny pneumatyczny i normalne krańcówki w drzwiach, co ktoś ewidentnie skaszanił w MK4...

-skąd zdobyć mikrostyki (na zapas :grrr: )?



Awatar użytkownika
virus666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: pn mar 28, 2005 10:55
Lokalizacja: Śląskie

Re: [mkIV]FAQ - Uszkodzony mikrostyk, alarm, oświetlenie wnę

Post autor: virus666 » pn sie 02, 2010 16:29

W tylnich drzwiach zeby wyjac szybe musisz wypchnac takie plastikowe koleczko z dziurka w srodku, i wtedy szyba wyjdzie bez problemu. Nie mam zdjec niestety zeby pokazac ci co dokladnie, chyba ze ty masz zdjecie jak to wyglada to zaznacze ci o co chodzi.
A styki kupisz w kazdym sklepie elektronicznym. Nie sa to oryginalne styki ale dzialaja doskonale. Sa wersje z blaszka i bez blaszki, ale z blaszka sa chyba lepsze bo nie wyciera sie ten przelacznik w nich. Mozna je rowniez kupic na allegro ale tam kosztuja po 4-5 zl za sztuke plus do tego dochodzi przesylka wiec chyba sie nie bardzo oplaca.
A wyglada to tak
Obrazek

Obrazek

Tu masz linka do serwisowki golfa i bory, tam jest opis z obrazkami co i jak zrobic, i co ci jest potrzebne, zeby rozebrac drzwi. Plik jest w formacie pdf, wiec potrzebujesz do jego otwarcia adobe readera. Grupa 58 dotyczy drzwi tylnich
http://pawlowice.system-net.pl/~paw0059 ... wnatrz.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
A co do zimnych lutow to dla spokojnej glowy mozesz je przelutowac. Na pewno nie zaszkodzi a moze pomoc :helm: u mnie tez wygladaly ladnie ale po przelutowaniu wszystko zaczelo dzialac tak jak powinno



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

[mkIV]FAQ - Uszkodzony mikrostyk, alarm, oświetlenie wnętrza

Post autor: wojtas_GT » śr sie 04, 2010 14:11

Wielkie dzęki, a jeśli chodzi o luty to mogłoby się zgadzać, bo tylko 2 blaszki w zamku idą do silniczka, a reszta od tych pierdół właśnie fiksuje, tymbardziej że wtyki są jak nowe a jak się nimi rusza to załapuje. Wkrętak już mam. Nie wiem tylko, czy konieczne jest wyciąganie szyby całkiem z drzwi z uszczelkami, czy wystarczy ją podwiesić taśmą klejącą tak jak robiłem to z przodu?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

[mkIV]FAQ - Uszkodzony mikrostyk, alarm, oświetlenie wnętrza

Post autor: Sztomel » wt lis 09, 2010 09:18

Tical pisze:mikroswitch z dzwigienka ma byc czy bez?
bez dźwigienki czyli ten z drugiego linku
michalk86 pisze:gdzies ta dioda jest umieszczona, czy w moim przypadku jest inaczej i tej diody tam po prostu nie ma? Czyli konieczna jest wymiana mikrowlacznika?
dioda jest włożona w metalowe zaciski na obudowie lampki drzwi tzw. "kopertówki" - jak wyjmiesz lampkę z drzwi to diodę na niej zaraz zauważysz a kopertówkę wyjmuje się podważając ją z lewego lub prawego boku np. nożem :
ObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony śr lis 10, 2010 12:02 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

zikr6
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 20:52
Lokalizacja: lubuskie

[mkIV]FAQ - Uszkodzony mikrostyk, alarm, oświetlenie wnętrza

Post autor: zikr6 » pn lis 22, 2010 12:15

Proponuję przyjrzeć się modułowi komfortu w którym znajduje się przekaźnik EN2N9 firmy NEC,który odpowiada za oświetlenie wewnątrz samochodu



Awatar użytkownika
sagano88
Only VW
Only VW
Posty: 1267
Rejestracja: pt lip 17, 2009 15:22
Lokalizacja: Strzelno / Poznań
Kontakt:

[mkIV]FAQ - Uszkodzony mikrostyk, alarm, oświetlenie wnętrza

Post autor: sagano88 » pn lis 22, 2010 19:29

zikr6 gdzie tego szukac? Chodzi o ktorys z przekaznikow w desce na lewo od kierownicy czy gdzies w srodku samego modulu? Wlasnie gdzie jest sam owy modul? Dioda juz wiem gdzie jest. Znajduje sie w kopertowce. Pokaze wam liste bledow przed grzebaniem w mikrostykach i zamku oraz po robocie. Roznica jet masakryczna. Bylo 11 bledow, a sa 2 z tym, ze ten drugi "01335 - Drivers Seat/Mirror Position Control Module (J543), 49-00 - No Communications" wydaje mi sie nie istotny, a wychodzi, dlatego, ze mam aktywowana kontrolke pasow. Czesc bledow mogla sie tez pojawic poprostu podczas grzebania (czyt. skladania przy robocie).

Tak wiec jedyny blad jaki pozostal to: "00953 - Interior Light Time limit, 25-00 - Unknown Switch Condition". Czy to bedzie wlasnie ta dioda? Co to jest ten "Unknown Switch Condition"? Moze ktos mi to przetlumaczyc, najlepiej wszystko?

PRZED:

11 Faults Found:
00950 - Central Locking Motor - tailgate (V53): UNLOCK
25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent
00953 - Interior Light Time limit
25-00 - Unknown Switch Condition
01335 - Drivers Seat/Mirror Position Control Module (J543)
49-00 - No Communications
01332 - Door Control Module: Passenger Side (J387)
49-10 - No Communications - Intermittent
00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00943 - Heated Exterior Mirror: Driver Side (Z4)
35-00 - -
00912 - Window Regulator Switch: Front Left (E40)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00913 - Window Regulator Switch: Front Right Driver (E81)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00933 - Electric Window Motor: Passenger Side (V148)
62-10 - No or Incorrect Adjustment - Intermittent
00929 - Locking Module for Central Locking: Front Passenger Side (F221)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5)
35-00 - -

PO:

2 Faults Found:
00953 - Interior Light Time limit
25-00 - Unknown Switch Condition
01335 - Drivers Seat/Mirror Position Control Module (J543)
49-00 - No Communications


Obrazek
Only VW

zikr6
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 20:52
Lokalizacja: lubuskie

[mkIV]FAQ - Uszkodzony mikrostyk, alarm, oświetlenie wnętrza

Post autor: zikr6 » wt lis 23, 2010 17:35

Przekaźnik znajduje się wewnątrz modułu komfortu(musisz go rozkręcić) a moduł komfortu znajduje się pod kierownicą



jarek422
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn lip 28, 2008 13:28
Lokalizacja: Wrocław

Re: [mkIV] Uszkodzony mikrostyk, alarm, oświetlenie wnętrza

Post autor: jarek422 » sob lut 25, 2012 16:45

Witam!

Przeczytałem wszystkie wasze problemy i odpowiedzi, ale mój jest trochę inny.

A mianowicie:
1) Drzwi kierowcy nie otwierają się z kluczyka - można kręcić w lewo i w prawo, a czasami tylko słychać dźwięk domykania zamków przez CZ.
2) Drzwi kierowcy mogę teraz otwierać tylko od środka ciągnąc za wew. klamkę. (ale aby to zrobić muszę otworzyć kluczem bagażnik - pociągnąć sznurek przymocowany do klamki wew. tylnych lewych drzwi - i dalej wejść na tył aby pociągnąć klamkę przednich drzwi i dopiero mogę wejść do auta :rozpacz: )
3) Po ich otwarciu zapalają się światła kabiny, ale nie zapala się lampka ostrzegawcza na drzwiach.
4) Auto mam od 3 lat - zawsze wszystko było ok z zamykaniem zamków, ALE nigdy nie widziałem czerwonej diody na drzwiach żeby działała, nigdy nie słyszałem brzęczyka (i tu pytanie: Czy jest taka możliwość że u mnie poprzedni właściciel dokonał moda - przy włączonych światłach mijania, gdy wyłączę stacyjkę światła same gasną? ), nie mam też żadnej sygnalizacji otwartych drzwi na zegarach.

I teraz pytanie co jest nie tak?

Dodam jeszcze że na samym początku wstawiłem nieoryginalny sterownik CZ - zawsze było ok, a teraz chce się otwierać, ale zamknąć już nie.

Czy powodem zamieszania może być radio - ja z nim nic nie robiłem, ale widać że są zrobione obejścia bo radio działa niezależnie od stacyjki.

Pozdrawiam, Jarek



Awatar użytkownika
simens
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: śr kwie 04, 2007 11:42
Lokalizacja: Wroclaw

[mkIV] Uszkodzony mikrostyk, alarm, oświetlenie wnętrza

Post autor: simens » śr lut 29, 2012 03:50

1) Drzwi kierowcy nie otwierają się z kluczyka - można kręcić w lewo i w prawo, a czasami tylko słychać dźwięk domykania zamków przez CZ.

najprawdopodobniej uszkodzona jest pletwa w zamku od str. kierowcy . takie cos w serwisie vw kosztuje 300zl (mozliwosc kupienia kompletnej wkladki) w skodzie (zamek skoda octavia lub fabia) sama pletwa 9zl i zabezpieczenie ok 30zl z sprezynka.


2) Drzwi kierowcy mogę teraz otwierać tylko od środka ciągnąc za wew. klamkę. (ale aby to zrobić muszę otworzyć kluczem bagażnik - pociągnąć sznurek przymocowany do klamki wew. tylnych lewych drzwi - i dalej wejść na tył aby pociągnąć klamkę przednich drzwi i dopiero mogę wejść do auta :rozpacz: )

jak wyzej:)

3) Po ich otwarciu zapalają się światła kabiny, ale nie zapala się lampka ostrzegawcza na drzwiach.

jesli zapalaja sie kabinie to sprawdzilbym najpierw zarowke w drzwiach

4) Auto mam od 3 lat - zawsze wszystko było ok z zamykaniem zamków, ALE nigdy nie widziałem czerwonej diody na drzwiach żeby działała, nigdy nie słyszałem brzęczyka (i tu pytanie: Czy jest taka możliwość że u mnie poprzedni właściciel dokonał moda - przy włączonych światłach mijania, gdy wyłączę stacyjkę światła same gasną? ), nie mam też żadnej sygnalizacji otwartych drzwi na zegarach.

dioda w drzwiach to alarm-zalaczy sie jesli wszystkie zamki sie domkna - jak masz cos nie tak z nawet jednym zamkiem to bedzie lipa

I teraz pytanie co jest nie tak?

Dodam jeszcze że na samym początku wstawiłem nieoryginalny sterownik CZ - zawsze było ok, a teraz chce się otwierać, ale zamknąć już nie.


VW JEST BOGIEM, PREDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !!!

kluczyk17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn lut 15, 2010 15:18
Lokalizacja: Zalipie/Tarnów

[mkIV] Uszkodzony mikrostyk, alarm, oświetlenie wnętrza

Post autor: kluczyk17 » śr lut 29, 2012 15:07

dzisiaj zabrałem sie za naprawe mikrostyku w vw bora

myślałem ze albo ten plastik się wyrobił (jak na foto wcześniej) ale mym oczom ukazało się co innego

wyrobił (wytarł) się ten plasticzek w mokrostuku

Obrazek

poszukałem po garażu i znalazłem mikrostyk z vectry B (w klapie poliftowej się znajdował)

rozebrałem go i wymieniłem sam ten plasticzek ...

złożyłem wszystko do kupu i teraz działa jak należy .. :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości