[MK3] klima w upalne dni;]

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jizu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: ndz paź 02, 2005 08:46
Lokalizacja: W-WA

Post autor: jizu » sob lip 08, 2006 22:13

w mercedesie zalacza sie i wylacza sie sprezarka
a w golfie nie mam klimy .............


sprzedam caly nowy zestaw xenonow 8000K !!!
do reflektorow H7 bez zadnych przerobek

Awatar użytkownika
_Paweł_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr kwie 26, 2006 11:18
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: _Paweł_ » pn lip 10, 2006 10:04

Witam,
Pozwole sie podłączyć do tematu.
Mam pytanie do was bo ja sie tak dobrze nieznam na tych sprawch technicznych.
Chciał bym założyć zwykłą klime do swojego mkIII 1.8 90PS i chodzi mi oto czy jakieś przeróbki są wymagane w aucie jeśli samochód fabrycznie został wypuszczony bez klimy, czy nagrzewnica i chłodnica jest taka sama czy też trzeba zmienić ją na inną.
Powiedzcie mi co trzeba kupic co zrobić albo co przerobić aby mieć zwykłą klimatyzacje manualna w tym moim aucie.
Będe wdzięczny za każdą pomoc i prosze was nie punktujcie mnie odrazu bo moja wiedza tech. jak wspomniałem jest słaba.

P.S.
A te upały są niedowytrzymania

Pozdrawiam
Paweł



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lip 10, 2006 15:00

chłodnica i pas przedni inne. mocowanie sprężarki z alternatorem inne, bebechy w srodku deski inne, dziury w blasze grodziowej brak, kółko pasowe do pompy wody będzie inne. Jednym słowem brać wszystko w komplecie z rozbieranego golfa albo od razu dać sobie spokój, a najlepiej kupić inne auto z klimą.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
_Paweł_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr kwie 26, 2006 11:18
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: _Paweł_ » pn lip 10, 2006 15:51

O kurcze chyba mnie jednak wyleczyłeś juz z tej klimy, dziękuje Ci bardzo za pomoc.
Za dużo tego wszystkiego i faktycznie koszta wyjdą ogromne, w kazdym mąć razie nie tyle co ja myślałem. Najleprzym pomysłem to chyba jednak inne auto z klima, ale narazie trzeba bedzie wytrzymać bez klimy :(
Dziękuje raz jeszcze.
Paozdrawiam Paweł



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lip 10, 2006 17:38

Wcale cię nie chcę leczyć z pomysłu, raczej uświadomić ilość problemów. Ja również nie lubię zmieniać samochodów i poważnie się nad dołożeniem klimy zastanawiam. Tyle że obawiam się, że przyjdzie zima, a ja zacznę planować webasto. Pozdrowka.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn lip 10, 2006 17:48

Paweł Marek pisze:Chodziłoby o to żeby sie dowiedzieć jak to naprawdę ma być. W moim przypadku idzie mi o to, że można by łatwo ukladzik elektroniczny podłączyć bazujący na jakimś termistorze, który by włączał i wyłączał klimę w zależności o od temperatury wnętrza. Są nawet gotowe specjalnie do golfa takie bajery (ze sklepu Conrad Check-Temp)
tyle tylko ze do tego jest potrzebny jeszcze czujnik wilgotnosci - którego Conrd nie sprzedaje - sam check temp jest firmy In.Pro i tam by go trzeba bylo zamówic ( wiem bo mam - bez czujnika :).

sama klima manualna nie wyłacza sie w zaleznosci od temp wnetrza (moim zdaniem) i nie jest tak ze po przekreceniu temp np. na połowe bedzie sie załczac w zaleznosci od temp wew - tak działa climatronic , a manualna to zwykły freezer. Mysle ze wyłacznie sprezarki ma zwiaek z technologia pracy klimy - np. mi sprezarka wyłacza sie na niskich obrotach (bieg jałowy) ale tylko wtedy gdy klima juz jakis czas działa - byc moze ma to zwiazek z chlodzeniem wymiennika ciepła (jak sie stoi to nie chłodzi - a przeciez jest umiesczony przed chłodnica)


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lip 10, 2006 18:32

No tak zgadza się wszystko. I właśnie czemu nie zrobić elektronicznego włącznika który będzie włączał i wyłączał klimę w zależności od temperat7ury. Co do pracy na postoju: przecież klima chłodzi na postoju. Włączają się od razu wentylatory chłodnic na drugim biegu i działa.

[ Dodano: Pon Lip 10, 2006 6:33 pm ]
Byłaby to namiastka oczywiście ale może byłoby to lepsze niż sam manual, ktoś z forum nosił się z zamiarem założenie Checktempa jakiś rok temu i miał potem napisaś o efektach, ale milczy jak dotąd.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

pushkin77
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 22:01
Lokalizacja: (PL) KGR
Kontakt:

Post autor: pushkin77 » pn lip 10, 2006 18:59

Paweł Marek pisze:Co do pracy na postoju: przecież klima chłodzi na postoju.
zależy jaki postój masz na myśli..... bo przecież jak silnik stoi to i klima nie działa....



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn lip 10, 2006 22:38

Paweł Marek pisze:Co do pracy na postoju: przecież klima chłodzi na postoju.
sam juz nie wiem jak to jest ale na 100% pyka jakis przekaznik jak auto zchodzi z obrotów - chyba ze to załaczaja sie biegi wentylatora - jak bede miał czas to sie przzyjrze bo puki co strach wychodzic z auta :)
Paweł Marek pisze:Byłaby to namiastka oczywiście ale może byłoby to lepsze niż sam manual, ktoś z forum nosił się z zamiarem założenie Checktempa jakiś rok temu i miał potem napisaś o efektach, ale milczy jak dotąd.
Ja mam go załozonego - jako termometr bo brakuje czujnika wilgotnosci, który jest mu niezbedny zeby dziłała funkcja termostatu - oczywiscie jest to prymitywna namiastka bo moze on tylko załaczac i wyłaczac klime - nie bedzie sterował nawiewami jak climatronic i dlatego ja sobie odpuszcze rozbudowanie go o te funkcje.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

malolat
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: pn lut 07, 2005 17:41
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: malolat » wt lip 11, 2006 01:03

u mnie popompuje po wlaczeniu obroty silnika wzrastaja, zalacza sie pompa, slychac ze sie troche pomeczy, robi psiii, obroty spadaja i jest jakis czas cisza... wentylator na chlodnicy nie wlacza sie wraz z klima, tylko po zlapaniu temperatury silnika niezaleznie od klimy... klima chlodzi caly czas, nie wylacza sie zaleznei od polozenia pokretla... przez rok spadla wydajnosc klimy niestety, i pewnie na wiosne trza bedzie naladowac ponownie... w zeszlym roku mialem dmuchawe na 2 i ustawione na norm, a teraz juz jest za cieplo, i w rzucam max, ale znowu przykrecam troche nawiewy bo chlodnawo :P



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 88 gości