Wibracje na budzie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Gerard1920
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: wt sie 17, 2010 11:13
Lokalizacja: Śląsk, Mikołow

Wibracje na budzie

Post autor: Gerard1920 » czw lut 23, 2012 16:43

Witam.
Od niedawna posiadam Passata B4 1.9 tdi Z1 90km z 1996. Od samego początku borykam sie z problemem wibracji przenoszonych na karoserie. Nie były to jakies wielkie wibracje ale denerwowało telepanie autem na postoju. Żeby zlikwidowac problem została wymieniona tylna poduszka pod silnikiem, elastyczny łacznik na wydechu i wybity wkład katalizatora bo był i tak rozwalony oraz dospawanie kawałka nowej rury wydechowej od katalizatora do tego łacznika na środku samochodu. Efekt jest taki, że dalej trzesie budą na postoju i w okolicach 3000 tys obr/min. Objawy ustaja kiedy rozgrzeje sie auto tzn: po 15 min kiedy silnik osiągnie swoje 90 stopni dalej trzesie, dopiero gdzies po ok 40 min jazdy wszystko ustaje. Jaka może być tego przyczyna?
Dodam tylko, że silnik ciągnie równo, nie ma falującyh obrotów, przyśpiesza rónomiernie bez żadnego szarpania.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Wibracje na budzie

Post autor: Haki » czw lut 23, 2012 21:03

Druga poducha w jakim stanie ? zapytam również o filtry ,,,, czy były wymieniane ... - dziwne trochę ,ale pytam o nie dlatego ,że już 2 razy miał znajomy przypadek kiedy na zasyfionym filtrze od paliwa - telepało silnikiem ,, a kiedy paliwo się bardziej nagrzało od powrotu z pompy - objaw ustawał .. Zerknij też czy nie ma powietrza w układzie paliwowym ( widać na przezroczystym wężyku idącym od filtra )


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Gerard1920
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: wt sie 17, 2010 11:13
Lokalizacja: Śląsk, Mikołow

Wibracje na budzie

Post autor: Gerard1920 » pt lut 24, 2012 08:43

Druga poducha w dobrym stanie. Filtry i olej były wymieniane razem z poduszkom i łącznikiem. W przewodach nie widac powietrza.



Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Wibracje na budzie

Post autor: Baryla » pt lut 24, 2012 11:06

Gerard1920, zobacz sobie ten filmik i porównaj dźwięki " onclick="window.open(this.href);return false;



Gerard1920
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: wt sie 17, 2010 11:13
Lokalizacja: Śląsk, Mikołow

Wibracje na budzie

Post autor: Gerard1920 » pt lut 24, 2012 14:26

Porównałem i zdecydowanie nie jest to to samo. Jeśli to cos da to przed wymianą poduszki i łacznika wibracje były tylko przy biegu jałowym na postoju, nie było ich przy 3000 obr/min i były troszke inne.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Wibracje na budzie

Post autor: Haki » pt lut 24, 2012 19:51

Jak naciśniesz sprzęgło na postoju to dalej wibruje ? czy nie


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Gerard1920
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: wt sie 17, 2010 11:13
Lokalizacja: Śląsk, Mikołow

Wibracje na budzie

Post autor: Gerard1920 » sob lut 25, 2012 11:20

Dalej wibruje.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Wibracje na budzie

Post autor: Haki » sob lut 25, 2012 14:56

Sprawdzałeś vagiem dawkę ... może wystarczy nastawnik ustawić ...

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1616104.html" onclick="window.open(this.href);return false; na samym dole masz jak sprawdzić i jakie mają być wartości ...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Gerard1920
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: wt sie 17, 2010 11:13
Lokalizacja: Śląsk, Mikołow

Wibracje na budzie

Post autor: Gerard1920 » sob lut 25, 2012 16:53

Dawka sprawdzona i jest 5 mg, kąt wtrysku tez sprawdzony i jest ok. Wszystko sprawdzane na rozgrzanym siniku. A może by tak zrzucić wszystkie paski i wtedy zobaczyć?



Derbi013
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn lut 22, 2010 23:56
Lokalizacja: Środa Śląska

Wibracje na budzie

Post autor: Derbi013 » sob lut 25, 2012 17:25

ja w swoim B4 po wymianie poduchy tez mi na wolnych obrotach buda drzała i przy 3tys...

poojezdziłem troche i widocznie poducha sie ułożyla i jest już OK.
nie zapomnij po wymianie poduchy nie przykrecac ich na maxa ...odpal auto i rusz pare razy przod-tył niech sie ułoży i skreć ją.

dawke ustaw w granicach 3.0mg i zobacz wtedy .. ja mam 2.8-3.0 i najlepiej chodzi wtedy.


Golf mk3 1.4+lpg -> Volvo 850 2.0T +lpg -> Passat B4 1.9TDI ->?

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=100583 mój pass.

Gerard1920
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: wt sie 17, 2010 11:13
Lokalizacja: Śląsk, Mikołow

Wibracje na budzie

Post autor: Gerard1920 » sob lut 25, 2012 23:05

Dzięki Derbi013 w poniedziałek na warsztacie jeszcze raz poluzuje wszystkie poduchy i zobaczę. Teraz właśnie wróciłem z trasy i doszedł nowy objaw tzn przy wciśnięciu sprzęgła lub kiedy wrzucę luz i zaczynam hamować wibracje stają się mocniejsze, kiedy auto się zatrzyma dalej czuć drgania ale nie tak mocne jak przy hamowaniu. Nie występuje to zawsze dlatego dopiero dzisiaj to zauważyłem. Przypuszczam, że na którejś poduszce będzie naprężenie.



Gerard1920
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: wt sie 17, 2010 11:13
Lokalizacja: Śląsk, Mikołow

Wibracje na budzie

Post autor: Gerard1920 » wt lut 28, 2012 17:09

Niestety dalej to samo :grrr:



Big Worm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn lut 27, 2012 14:39

Wibracje na budzie

Post autor: Big Worm » wt lut 28, 2012 20:41

Sprawdzałeś nastawnik pompy? Może być lekko zabrudzony. Pompiarz powinien Ci to sprawdzić za 30zł



Gerard1920
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: wt sie 17, 2010 11:13
Lokalizacja: Śląsk, Mikołow

Wibracje na budzie

Post autor: Gerard1920 » śr lut 29, 2012 08:02

Z tego co wiem to jeśli nastawnik byłby zabrudzony to obroty by falowały i szarpało by przy przyśpieszaniu. Chyba, że się mylę to poprawcie mnie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 218 gości