Czujnik temp.paliwa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tomek1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: pn sie 03, 2009 11:43
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Czujnik temp.paliwa

Post autor: Tomek1990 » śr lut 22, 2012 20:58

Witam mój temat został wyrzucony do śmietnika zupełnie nie wiem czemu. Na autach znam się aby trochę i akurat nie mogłem znaleźć dokładnie informacji na zadane moje pytanie w tamtym skasowanym temacie. Zupełnie nie wiem dlaczego ktoś od razu wyrzucił go do śmieci zamiast odpowiedzieć i obyłoby się bez zakładania nowego tematu. A więc naprawdę proszę o nie kasowanie i odpowiedzenie mi na kilka pytań - zajmie Wam fachowcom to z 2 minuty , jakże cennego Waszego czasu a mi rozwiąże wszelkie wątpliwości.

1.) Golf 4 1.9 TDI 110km - vag pokazał padnięty czujnik temp.paliwa. Auto ogólnie za dużo pali - nigdy nie puściło " czarnego dymu " jak to w TDI przystało. Auto łapie tryb awaryjny - podczas nawet spokojniejszej jazdy łapie ten tryb coś jakby pstryka i auto nie chcę iść , pod górę również , auto na zimnym idzie lepiej niż na ciepłym. Śmierdzi coś jakby za dużo paliwa szło. Czy to może być wina padniętego czujnika temp. paliwa , gdyż turbina i zaworki n itp są ok ??


2.) Wiem wiem czytałem temat z 1.9 vento i tam pokazane jest jak to wymienić i wiem już jak to wygląda. Ale słyszałem , że aby wymienić ten czujnik temp. paliwa to trzeba rozrząd ściągać i pompę otwierać i dopiero to wymienić. Czy to prawda ??? to nie moje auto więc w ogóle nie zaglądam pod maskę i nie wiem jak to tam wygląda. Czy naprawdę trzeba ściągać rozrząd aby wymienić ten czujnik w golfie 4 ?


PROSZĘ O NIE KASOWANIE I ODPOWIEDZENIE MI TYLKO NA TE 2 PUNKCIKI..BEDE BARDZO WDZIECZNY. dziekuje z gory



Tommi029
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn maja 19, 2008 18:55
Lokalizacja: Kolbuszowa

Czujnik temp.paliwa

Post autor: Tommi029 » śr lut 22, 2012 21:18

Żeby zmienić czujn. temp. paliwa to 4 śruby, w tym jedna ze specjalnym łbem. 15 minut pracy.



Awatar użytkownika
Tomek1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: pn sie 03, 2009 11:43
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Czujnik temp.paliwa

Post autor: Tomek1990 » śr lut 22, 2012 21:27

To nie wiem kto mi gadał , że trzeba pompę rozbierać i rozrząd zdejmować ...


A czy to może coś wspólnego z wyżej wymienionymi objawami bo nigdzie nie mogę właśnie tego znaleźć??

Ogólnie na vagu było widać na zimnym silniku temp. paliwa -5C ( na dworzu było na plusie ) i ta temp w ogóle nie rosła podczas pracy silnika a chodził z 15 minut podczas gdy inne rosły - woda , olej itp...to znaczy , że czujnik na bank walnięty ? Bo niestety kodu błędu nie mam.



Awatar użytkownika
Szymon Jarosz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 804
Rejestracja: wt mar 30, 2010 19:59
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Czujnik temp.paliwa

Post autor: Szymon Jarosz » śr lut 22, 2012 22:14

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=394999" onclick="window.open(this.href);return false;
2 minuty szukania :bigok:


ObrazekObrazekObrazek

vw_18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn gru 05, 2011 23:55

Czujnik temp.paliwa

Post autor: vw_18 » śr lut 22, 2012 23:15

Pozwolę dołączyć się do tematu. Golf TDI ALH jak mam silnik nie rozgrzany do końca to auto o wiele lepiej jedzie, jak się nagrzeje to zaczyna powoli mulić. Vag nie pokazuje błędu. Co to może być? Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Czujnik temp.paliwa

Post autor: Adamm » śr lut 22, 2012 23:37

vw_18, poczekaj zaparze herbate zeby miec fusy ...


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

maciek12345
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: czw lis 06, 2008 22:44
Lokalizacja: Borne Sulinowo / Szczecin

Czujnik temp.paliwa

Post autor: maciek12345 » śr lut 22, 2012 23:52

Tutaj jest czujnik zakreślony na żółto. Na allegro do znalezienia jako "czujnik temperatury paliwa vw" za 55 zł.

Żeby go wymienić trzeba zdjąć pokrywę nastawnika, czyli odkręcić 4 śruby w tym jedna, tak jak napisał Tommi029 do odkręcenia kluczem energetycznym (ktoś na forum sprzedaje takie klucze, nie pamiętam niestety loginu) albo śrubokręt i młotek ;) albo da się nabić klucz nasadowy, nr 7 chyba. Do odkręcenia samego czujnika potrzebny będzie Torx ale nie pamiętam już jaki.

Jeśli już zaczniesz robić przy nastawniku to warto od razu sprawdzić dawkę paliwa.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Czujnik temp.paliwa

Post autor: damcio151 » pt lut 24, 2012 08:39

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=133277" onclick="window.open(this.href);return false;
maciek12345 pisze:Jeśli już zaczniesz robić przy nastawniku to warto od razu sprawdzić dawkę paliwa.
a po co ? skoro nastawnik nie będzie ruszany



maciek12345
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: czw lis 06, 2008 22:44
Lokalizacja: Borne Sulinowo / Szczecin

Czujnik temp.paliwa

Post autor: maciek12345 » pt lut 24, 2012 11:31

No nie będzie, ale jeśli już będzie zdjęta górna osłona silnika to warto skontrolować dawkę VAGiem i w razie potrzeby od razu ją poprawić. Przecież to 5 minut roboty.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Czujnik temp.paliwa

Post autor: damcio151 » pt lut 24, 2012 12:04

MK4 nie mają zazwyczaj problemów z nastawnikiem, więc i dawki nikt nie zmienił, problem prędzej leży w kącie wtrysku, bo tutaj już jest ingerencja przy każdej zmianie rozrządu



Awatar użytkownika
Tomek1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: pn sie 03, 2009 11:43
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Czujnik temp.paliwa

Post autor: Tomek1990 » pt lut 24, 2012 22:16

Nie wiem cokolwiek tu mówicie ten czujnik temp.paliwa ( opornik ) został wymieniony w aucie i auto stało się całkowicie inne. Jak byłem u pompiarza to sam powiedział , że ta mała pierdoła może w tryb awaryjny auto wprowadzać i tak chyba było bo jeździłem dziś cały dzień i objawy które opisywałem wyżej znikły. Zobaczę jutro ale jest o niebo lepiej auto na ciepłym nie traci mocy i cały czas idzie tak samo , także usterka zlikwidowana :) nic nie było trzeba vagiem grzebać.



kąt wtrysku ma dobrze ustawiony.



vw_18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn gru 05, 2011 23:55

Czujnik temp.paliwa

Post autor: vw_18 » sob lut 25, 2012 20:23

U mnie vag nie pokazuje żadnego błędu a mam identyczny problem jak kolega. I też jak ostro mu dam gazu w szczególności na śliskiej powierzchni coś ptyknie jakby się załączał jakiś stycznik lub cos innego i lampy delikatnie przygasną.



Awatar użytkownika
piotrb79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 692
Rejestracja: pn maja 26, 2008 15:47
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Czujnik temp.paliwa

Post autor: piotrb79 » wt mar 27, 2012 07:43

Przyłącze się do tematu. Wczoraj sprawdziłem Vagiem silnik i mam dwa błędy: czujnik temperatury cieczy chłodzącej i czujnik temperatury paliwa. Tylko mam pytanie gdzie się znajduje ten czujnik temperatury paliwa w którym miejscu, czy w pompie vacum. Dodam że silnik to AXR.


Zawsze można pojechać SZYBKO.
Nie zawsze można dojechać SZYBCIEJ!!

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Czujnik temp.paliwa

Post autor: munior » czw mar 29, 2012 19:25

piotrb79 pisze:Wczoraj sprawdziłem Vagiem silnik i mam dwa błędy: czujnik temperatury cieczy chłodzącej i czujnik temperatury paliwa. Tylko mam pytanie gdzie się znajduje ten czujnik temperatury paliwa w którym miejscu
A czytałeś temat od początku ? :bajer: bo chyba się nie chciało :chytry: ...jak byś czytał to byś przeczytał
maciek12345 pisze:Żeby go wymienić trzeba zdjąć pokrywę nastawnika, czyli odkręcić 4 śruby w tym jedna, tak jak napisał Tommi029 do odkręcenia kluczem energetycznym (ktoś na forum sprzedaje takie klucze, nie pamiętam niestety loginu) albo śrubokręt i młotek ;) albo da się nabić klucz nasadowy, nr 7 chyba. Do odkręcenia samego czujnika potrzebny będzie Torx
A z czujnikiem temp.paliwa w pompie vacum ,to mistrzostwo świata :rotfl: jak na to wpadłeś ? :hmm:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 61 gości