Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

Post autor: JABcok20 » wt lut 21, 2012 00:08

Nadwymiarowe nie będą sie przypadkiem szybciej wycierać bez szlifu cylindra? bo pierścień się może źle układać i będzie robić jajo w cylindrze( tak sobie gdybam..) co do stosowania nadwymiarowych musisz dokłądnie je pbszlifować bo jak zrobisz za mało będą pracowały jak frez po nagrzaniu :food:


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

Post autor: arwam » wt lut 21, 2012 00:40

JABcok20, jak dopiłujesz odpowiednią szczelinę w zamku pierścienia to nie. to jest stary sprawdzony sposób starych mechaników.
ale tylko jeden wymiar naprawczy wyższy, a nie np mając nominał nie wolno brać pierścieni z drugiego szlifu. różniecę masz co 0,25mm więc to nie jest dużo



Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

Post autor: Mumin90 » wt lut 21, 2012 06:46

chyba lepiej dołożyć już parę zł i oddać do warsztatu specjalizującego się tym i zrobią to jak należy



arwam

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

Post autor: arwam » wt lut 21, 2012 11:37

jeszcze lepiej zatulejować i użyć ori tłoków.
koszt takiego posunięcia to u mnie 450zł i wkładasz stare tłoki i resztęnowych części. z takiego rozwiązania oprócz tego że sporo tańsze będziesz znacznie bardziej zadowolony niż ze szlifu



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

Post autor: JABcok20 » wt lut 21, 2012 13:51

arwam, skąd bierzesz tuleje? zawsze mnie ciekawiło jak to wychodzi w praktyce i jak z trwałością nowej ogładziny.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

tower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 18:37
Lokalizacja: Toruń

Re: Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

Post autor: tower » wt lut 21, 2012 14:00

A czy bloki w naszych silnikach nie są czasem monolitami?


A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro

Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

Post autor: Orzeł_01 » wt lut 21, 2012 14:55

tower pisze:A czy bloki w naszych silnikach nie są czasem monolitami?
Są, dlatego trzeba je najpierw rozwiercić a później wcisnąć tuleje.

PS: Mam tulejowany blok od AAZ-ta. Widać na gładziach honowanie, ale są rysy na gładziach. Tego bloku już nie trzeba rozwiercać do tulejowania. Wystarczy tylko wymienić tuleje co będzie o wiele tańsze. Gdyby ktoś był chętny, to mogę się zamienić na blok z podporami wału z 1.9TDI 1Z/AFN itp. Może być z progami, bo będę robił rozwiert na 2.0L.


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

arwam

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

Post autor: arwam » wt lut 21, 2012 16:53

Orzeł_01, mam taki z AFN z rysą na garczku.
jak załatwisz transport to możemy się zamienić. nie leci nikt z Twoich znajomych w moją stronę?
a co do tulejowania to ja biorę z THM, może i nie jakaś super firma ale tuleje są bdb. koledze robiłem tak silnik po całej imprezie dość mocno podkręcony na pompie 10mm i już od chwili remontu zrobił ponad 80kkm dość ciężką nogą a autko tylko cyka jak zegareczek. jakby ktoś chciał mam jeszcze jeden komplet na luzie, a trwałość jest bdb pod warunkiem nie oszczędzania na oleju, tuleje są żeliwne więc bardzo odporne na ścieranie.



Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

Post autor: Mumin90 » wt lut 21, 2012 22:22

Co masz na mysli?? jak jest w dobrym stanie to do honowania albo jak piszą inni do tulejowania, lub zrobić szlif na nad wymiar plus nowe tłoki ale to już kosztuje



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14205
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

Post autor: Michał_1977 » wt lut 21, 2012 22:45

A ja myślę,że temat czas zamknąć,bo zaczęło się od pierścieni (sawmen uzyskał sporo podpowiedzi w tej kwestii),a jesteśmy już na etapie tulejowania.Zaraz ktoś napisze,że najlepiej będzie silnik zmienić,albo całe auto.Robi się bajzel.
Jeżeli autor będzie miał pytania lub coś do zakomunikowania,to proszę o PW do mnie lub innego moda.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 148 gości